اولین جاده‌ی خورشیدی دنیا در فرانسه افتتاح شد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد که دیگر باید با سقف‌های خورشیدی خداحافظی کنیم و از این به بعد باید برای جاده‌های خورشیدی خودمان را آماده کنیم. به‌تازگی اولین جاده‌ی خورشیدی دنیا در یک روستای کوچک در فرانسه افتتاح شد. جاده‌ای به مسافت ۱ کیلومتر که با پنل‌های خورشیدی ساخته شده و می‌تواند انرژی مورد نیاز برای روشنایی تمام چراغ‌های خیابان را تامین کند.

این جاده از ۲۷۸۷.۰۹۱۲ متر مربع پنل خورشیدی تشکیل شده و هزینه‌ی ساخت آن هم ۵.۲ میلیون دلار اعلام شده است. این پنل‌ها از یک لایه‌ی محافظ سیلیکونی تشکیل شده‌اند که باعث شده مقاومت این پنل‌ها در برابر عبور وسایل سنگین بالا برود. به نظر می‌رسد که این جاده‌های خورشیدی قرار است تا مسیری به طول ۱۰۰۰ کیلومتر ادامه پیدا کنند.

البته این پنل‌ها هنوز مشکلاتی دارند. کاربرد آن‌ها در مقایسه با پنل‌های سقفی کمتر است و همچنین هزینه‌ی استفاده از آن‌ها هم بسیار زیاد است. گفته شده که یکی از دلایل استفاده از چنین پنل‌هایی در سطح خیابان‌ها برای کاهش دادن هزینه‌ی تولید برق برای روشنایی این مکان‌ها بوده است. در آینده هم چنین خیابان‌هایی در کشورهای مختلف هم دیده خواهند شد. هر چقدر که استفاده از چنین پنل‌هایی بیشتر شود، هزینه‌ی تولید آن‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه