اولین سینمای واقعیت مجازی در لس‌آنجلس بازگشایی شد

۴ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«آی‌مکس» (IMAX) برنامه دارد سالن‌های سینمایی زیادی را با به کارگیری از تکنولوژی واقعیت مجازی راه‌اندازی کند. حالا اولین سالن را در لس‌آنجلس بازگشایی کرده است. این سالن‌های نمایش با آنچه تاکنون از سینماهای آی‌مکس دیده یا شنیده‌اید،متفاوت است.

آن‌جا خبری از صفحه نمایش‌های بزرگ سرتاسری نیست، درعوض مجهز به صندلی‌های راحت و هدست‌های قدرتمند واقعیت مجازی است. بنابراین افراد متوسط جامعه که می‌خواهند بدون صرف هزینه زیاد واقعیت مجازی را تجربه کنند می‌توانند از امکانات این سینما استفاده کنند.

سالن‌ واقعیت مجازی آی‌مکس در لس‌آنجلس از تکنولوژی استاربریز و هدستهای قدرتمند HTC VIVE  استفاده کرده است. این هدست‌ها به صورت جداگانه در چهارده جایگاه قرار گرفته‌اند، به همراه صندلی‌های سینمای دی‌باکس، کنترل کننده‌های فیزیکی و جلیقه ساب‌پک(Subpac) که قابلیت لرزش دارد.

با وجود این‌که هدست‌های واقعیت مجازی Oculus فراگیرتر هستند، آی‌مکس برای این پروژه از هدست‌های HTC VIVE استفاده کرده است و دلیل آن قدرت تشخیص هدست برای حرکات سر و وجود سنسورهایی برای هشدار از محیط فیزیکی اطراف است که این امکان را به فرد می‌دهد  تا در یک فضای کوچک راه برود بی‌آن‌که به دیوار برخورد کند.

همچنین آی‌مکس بازی‌ها و فیلم‌های واقعیت مجازی زیادی مثل  Eagle flight, The walk و Star Wars را منتشر کرده است.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه