اولین ماشین خودران تسلا قبل از مدل ۳ آماده می‌شود

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
مدل 3

وقتی ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا موتورز از مدل ۳، خودروی برقی ارزان قیمت این شرکت، رونمایی کرد، این مدل هنوز فاصله‌ی زیادی تا تکمیل شدن داشت. طراحی داخلی نهایی آن از جمله طراحی فرمان آن هنوز مشخص نشده است.

در این مدت، ایلان ماسک در صفحه‌ی توییترش توییت‌هایی منتشر می‌کرد و می‌گفت هنوز رازهای زیادی درباره‌ی مدل ۳ وجود دارد که شما از آنها بی‌خبر هستید و اینکه این خودرو مثل یک سفینه‌ی فضایی خواهد بود. این گفته‌ها باعث می‌شد مردم فکر کنند که مدل ۳ اولین خودران واقعی این شرکت است.

اما وقتی از «استرلینگ اندرسون» (Sterling Anderson)، مدیر توسعه‌ی تکنولوژی اتوپایلت تسلا، پرسیدند که آیا مدل ۳ اولین ماشین خودران این شرکت است، او پاسخ منفی داد. اندرسون گفت که تسلا قبل از عرضه‌ی مدل ۳، تعداد بسیاری ماشین‌ خودران می‌سازد.

او به سردبیر MIT Technology Review گفت که ما هیچ‌یک از تکنولوژی‌هایی را که تاکنون در دیگر خودروهای تسلا قرار داده‌ایم، از مدل ۳ دریغ نخواهیم کرد.

اندرسون می‌گوید تسلا از این ایده که مثل شرکت‌های خودروسازی دیگر هر سال یک مدل جدید بیرون بدهد، اجتناب می‌کند. به جای آن، وقتی ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های جدید آماده باشند، آنها را در همان مدل‌هایی که تولید می‌شوند، قرار می‌دهد. اندرسون می‌گوید: «وقتی جدیدترین تکنولوژی آماده می‌شود، خودروهای ما آن را دریافت می‌کنند. مدل S و مدل X فعلا برای مدتی در دریافت فناوری‌های جدید پیشگام خواهند بود.»

گفته‌های او نشان می‌دهد که تسلا ۳ اولین ماشین خودران تسلا نخواهد بود. به جای آن، وقتی که تسلا مهارت کافی را در توسعه‌ی تکنولوژی رانندگی خودکار کسب کند و خودروهایش بتوانند در مسافت‌های بیشتری خودشان را برانند، تمام خودروهای این شرکت هم‌زمان به این تکنولوژی مجهز خواهند شد.

اندرسون به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر تیمش رانندگی خودکار و عبور خودران‌ها از تقاطع را برای مناطق شهری بررسی می‌کند. با توجه به سابقه‌ی تسلا، اظهارات او درباره‌ی برنامه‌های این شرکت برای معرفی ویژگی‌های جدید درست است. چون این شرکت تکنولوژی رانندگی خودکار را به طور هم‌زمان به تمام خودروهایش ارایه داد.

وقتی مدل S در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، حسگر و سخت‌افزار لازم برای رانندگی خودکار در بزرگراه را نداشت. سپس در اواخر سال ۲۰۱۴ تسلا به خودروهای مدل S حسگرهای جدیدی اضافه کرد و ترمزهایی در آنها قرار داد که به طور الکترونیکی کنترل می‌شدند. ایلان ماسک اعلام کرد که سخت‌افزارهای جدید برای ویژگی ترمز اورژانسی به این خودروها اضافه شدند. یک سال بعد، این شرکت به صاحبان آن خودروها این امکان را داد که قابلیت رانندگی خودکار را روشن کنند.

منبع: MIT Technology Review

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه