اولین مشخصات سخت افزاری گوشی Mi 6 شیائومی لو رفت

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شیائومی که یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های تلفن‌های همراه هوشمند در کشور چین و حتی دنیا به حساب می‌آید، قصد دارد نسل جدیدی از گوشی Mi 5 را با نام Mi 6 راهی بازار کند. در شایعات گفته شده که این گوشی ویژگی‌های متفاوت‌تری در مقایسه با مدل گذشته دارد. حالا شایعات جدید برخی از ویژگی‌های سخت افزاری این تلفن همراه هوشمند را لو داده‌اند.

شیائومی می‌خواهد این گوشی را با قیمت ارزانی راهی بازار کند و در حالت کلی قصد دارد Mi 6 به عنوان یک گوشی رده پایین شناخته شود؛ اما سخت افزار قرار گرفته روی Mi 6 این گوشی را به محصول قدرتمندی تبدیل کرده است. با توجه به شایعات گوشی جدید شیائومی با تراشه‌ی Helio X30 راهی بازار می‌شود که رقیب اصلی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ به حساب می‌آید؛ اما قیمت ارزان‌تری دارد. این تراشه با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده و از دو پردازنده A73 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، چهار پردازنده‌ی ۲.۲ گیگاهرتزی A53 و چهار پردازنده‌ی A35 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. این پردازنده‌ها نسبت به قدرت مورد نیاز دستگاه فعال می‌شوند.

Xiaomi-Mi-5

البته تراشه‌ی جدید شرکت مدیاتک برای اجرای مضامین واقعیت مجازی بهینه شده و پردازنده‌ی گرافیکی سری PowerVR 7XT روی آن قرار گرفته است. هنوز مدل دقیق این پردازنده‌ی گرافیکی مشخص نشده؛ اما به احتمال زیاد GT7200 یا GT7400 خواهد بود. البته این پردازنده‌ی گرافیکی برای پخش ویدیوهایی با کیفیت ۴K بسیار قوی عمل می‌کند؛ اما عملکرد کلی آن از عملکرد تراشه‌های گرافیکی Mali G71 یا Adreno 540 که روی گوشی‌های دیگر قرار گرفته‌اند، ضعیف‌تر است.

به نظر می‌رسد که شیائومی Mi 6 را در چند مدل مختلف راهی بازار می‌کند. یک مدل Mi 6 Youth نام دارد که ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و با قیمت ۲۹۰ دلار راهی بازار می‌شود. مدل بعدی Mi 6 Standard نام دارد که از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربین دوتایی برخوردار است و قیمت آن هم نزدیک به ۳۶۰ دلار خواهد بود.

xiaomi-mi5-goes-official-with-5-15-inch-fhd-display-snapdragon-820-cpu-4gb-ram-500895-5

مدل بعدی هم Mi 6 Premier نام دارد که از دوربین دوتایی، صفحه نمایش خمیده و بدنه‌ی سرامیکی بهره می‌برد. به احتمال زیاد این مدل شش گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد داشت و با قیمت ۴۳۴ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

احتمال دارد که این تلفن‌های همراه هوشمند در نمایشگاه MWC 2017 نشان داده شوند.

منبع: Gizchina

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه