اولین پردازنده‌های اینتل با چیپ‌ست گرافیکی AMD معرفی شدند

۲۰ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پردازنده اینتل

دو شرکت اینتل و AMD در پاییز خبر از یک همکاری تاریخی دادند؛ یک همکاری که در قالب آن قرار بود پردازنده‌های اصلی اینتل از پردازنده‌های گرافیکی AMD استفاده کنند. اولین سری از این پردازنده‌ها از سوی اینتل معرفی شده است.

این چیپ‌ست‌های جدید در سری H پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل جای می‌گیرند.

در نمایشگاه CES 2018 توانسته‌ایم نتیجه‌ی این همکاری را برای اولین بار ببینیم. دو چیپ‌ست Core i5 و Core i7 اینتل به کارت گرافیکی RX Vega M شرکت AMD مجهز شده‌اند. پردازنده‌ی گرافیکی روی این CPUها هم‌چنین چهار گیگابایت حافظه‌ی HBM2 دارد. اینتل می‌گوید که این پردازنده‌های جدید می‌تواند به کاهش مصرف انرژی و کاهش اندازه‌ی لپ‌تاپ‌ها کمک کند و در عین حال، قدرت پردازش گرافیکی آن‌ها را بهبود بخشد.

پردازنده Intel

این چیپ‌ست‌های جدید در سری H پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل جای می‌گیرند و قوی‌ترین پردازنده‌های اینتل برای لپ‌تاپ هستند؛ یعنی این چیپ‌ست‌ها را در لپ‌تاپ‌های بسیار خوب و حتی لپ‌تاپ‌های بازی خواهید دید.

اینتل می‌گوید که چیپ‌ست جدید آن‌ها، در مقایسه با یک لپ‌تاپ سه سال پیش که پردازنده‌ی Core i7 و کارت گرافیک GTX 950M انویدیا دارد، عملکردی دو تا سه برابر بهتر ارایه می‌دهد.

هنوز لپ‌تاپ‌هایی که از این چیپ‌ست‌ها استفاده خواهند کرد، معرفی نشده‌اند. امیدواریم که در طول نمایشگاه CES این لپ‌تاپ‌ها را ببینیم یا حداقل درباره‌ی آن‌ها بشنویم.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه