اپتک در ایران و معرفی کوچک‌ترین پروژکتور موبایل دنیا

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اپتک ایران

دیروز شرکت «اپتک» (AIPTEK) و شرکای تجاری‌اش در ایران، نشستی خبری در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار کردند. طی این مراسم از جدیدترین محصولات شرکت اپتک رونمایی شد. از جمله محصولات خلاقانه‌ی این شرکت، پروژکتوری موبایل است که در نوع خود کوچک‌ترین در دنیا به‌حساب می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید.

        ‌

نشست خبری شرکت اپتک با حضور مدیرعامل و رییس هیات مدیره‌ی این شرکت، آقای «فرانک شو» (Frank Sheu) و همچنین تعدادی از شرکای تجاری اپتک در ایران، برگزار شد. شرکت اپتک در حوزه‌ی طراحی و تولید پروژکتورهای کوچک (Pico Projector) یا بهتر است بگوییم پروژکتورهای موبایل فعالیت دارد.

اپتک

ممکن است نام این شرکت را سال‌ها پیش شنیده باشید؛ اپتک پیش از سال ۲۰۱۰ کسب‌وکارش در زمینه‌ی دوربین‌های دیجیتال بود. اما با همه‌گیر شدن تلفن‌های هوشمند، آن‌ها تصمیم گرفتند روی حوزه‌ی جدیدتر و دست‌نخورده‌تری تمرکز کنند. این بود که به‌تدریج به سمت تولید پیکو پروژکتورها حرکت کردند.

3

شرکت اپتک قصد دارد در ماه جولای (اوایل تابستان) چند محصول جدید را روانه‌ی بازار کند. در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت، شمایی از این محصولات به حاضرین معرفی شد. یکی از جالب‌‌ترین محصولات این شرکت، Mobile Cinema i70 نام دارد. به گفته‌ی مدیر عامل اپتک، i70‌ کوچک‌ترین پروژکتور وایرلس در دنیاست.

پروژکتور اپتک

این پروژکتور، تنها ۱۳۰ گرم وزن دارد و به‌راحتی در جیب کت‌تان جا می‌شود؛ این پروژکتور حتی از اکثر پاوربانک‌های بازار کوچک‌تر است. این دستگاه را می‌توان در چند ثانیه به موبایل‌ها یا تبلت‌های مجهز به اندروید یا iOS‌ متصل کرد. این پروژکتور در فاصله‌ی ۲٫۵ متری، تصویری ۸۰ اینچ به شما می‌دهد.

پروژکتور اپتک

دیگر محصول هیجان‌انگیز این شرکت P800 نام دارد. این پروژکتور هم در نوع خود چیز عجیب‌وغریبی است. این دستگاه می‌تواند در فاصله‌ی ۳۰۵ سانتیمتری تصویری ۱۲۰ اینچ به شما بدهد. این پروژکتور به یک پنل لمسی ۵ اینچی و اندرویدی هم مجهز شده و از ۸ اسپیکر قدرتمند و  یک میکروفون بهره می‌برد. در ضمن این پروژکتور به درگاه‌های HDMI‌ و microUSB مجهز است.

پروژکتور دیگری که توجه ما را جلب کرد، iBeamBlock‌ نام داشت. این دستگاه طراحی جالبی دارد. پروژکتور iBeamBlock سه بخش مجزا دارد که به‌صورت ماژولار روی هم قرار می‌گیرند. این سه قسمت عبارت‌اند از یک تبلت ویندوزی که در بالاترین لایه جای می‌گیرد.

اپتک ایران

دستگاه پروژکتور در لایه‌ی وسطی قرار گرفته. این پروژکتور در فاصله‌ی ۲٫۷ متری تصویری ۱۰۰ اینچی به‌تان می‌دهد. در پایین‌ترین لایه هم یک پاوربانک ۱۲۰۰۰ میلی آمپرساعتی قرار دارد.

شرکت اپتک در سال ۲۰۱۵ محصول خاصی را به بازار عرضه نکرد. به گفته‌ی مدیر عامل اپتک، این شرکت طی یکی دو سال اخیر حدود ۲ میلیون دلار را صرف تحقیق و توسعه کرده است. لازم به ذکر است که نام AIPTEK برگرفته از عبارت انگلیسی Affordable Innovative Personal Technology‌ است. از نام انگلیسی شرکت برمی‌آید که باید تلفظی مثل «اَیپتک» یا «آیپتک» داشته باشد. اما شرکای تجاری این شرکت در ایران پیشنهاد می‌کنند که برای سادگی بیشتر از کلمه‌ی «اَپتِک» استفاده کنیم. شرکت اپتک در سال ۱۹۹۷ در تایوان تاسیس شد ولی خط تولید محصولاتش در کشور چین است.

محصولات ۲۰۱۶ شرکت اپتک احتمالا از اوایل تابستان همین امسال وارد بازار ایران می‌شوند. پروژکتورهای کوچک این شرکت در بازه‌ی ۱۹۹ دلار تا ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و قیمت‌های ریالی‌شان هنوز مشخص نیست.

‌‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. بهروز

    البته بنده یه بار در گوگل در مورد پروژکتور های موبایلی سرچ کردم و برای فروش موارد زیادی رو پیدا کردم . البته ظاهرا معلوم بود که از کیفیت خیلی خوبی برخوردار نبودن و برند های اونها هم اصلا نام آشنا نبودن که بشه بهشون اعتماد کرد . در ضمن قیمت اونها خیلی کمتر از ۱۹۹ دلاری بود که اپتک برای پروژکتورش اعلام کرده (که متاسفانه در ایران حتما به مرز یک میلیون هم میرسه) .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه