اپراتور AT&T غول بزرگ رسانه‌ای را می‌خرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بلاخره پس از کلی حدس و گمان به شکل رسمی تایید شد که اپراتور مخابراتی AT&T در حال خرید شرکت Time Warner است. قیمت این معامله در حدود ۸۵.۴ میلیارد دلار است. بخشی از آن در قالب پول و بخشی از آن هم به صورت سهام پرداخت می‌شود.

Time Warner از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه رسانه‌ است. این غول بزرگ شرکت‌هایی مانند Warner Bros.، CNN، DC Comics، شبکه HBO و بسیاری از شرکت‌های دیگر را به عنوان زیرمجموعه دارد.

با خرید این دارایی‌ها اپراتور AT&T که یکی از بزرگترین اپراتورهای آمریکا است قدرت بیشتری پیدا می‌کند و تعدادی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای دنیا را در اختیار خود قرار می‌دهد.

این اتفاق به AT&T امکان می‌دهد محتواهای اختصاصی را بدون نیاز به مجوز از برترین شبکه‌های جهان برای مخاطب خود پخش کند.

این قرارداد بسیار بزرگ و جاه‌طلبانه است بنابراین نمی‌توان مطمئن بود که تا سال ۲۰۱۷ کاملا پرونده‌اش بسته شود. در واقع در حالی که هیات مدیره هر دوی این شرکت‌ها کاملا با این قرارداد موافقند اما رگولاتوری و مسئولین به شدت این قرارداد و وقایع مربوط به آن را تحت نظر دارند تا AT&T با خرید این دارایی‌ها نتواند برای رقبای خود محدودیت‌ ایجاد کند. اگر یادتان باشد همین نظارت‌ها مانع خرید T-Mobile بوسیله AT&T شد.  حال با حساسیت‌های ایجاد شده که کم هم نیستند و چهره‌هایی مثل ال فرنکن سناتور ایالت مینه‌سوتا و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات پیش‌رو، از جمله مخالفان این معامله هستند.

به هر حال باید منتظر اخبار بیشتر از این معامله بزرگ بمانیم.

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar احمد

    میدونم خیلی مربوط نیست
    ولی این مردک ترامپ هنوز رئیس جمهور نشده حال همه مارو به هم زده
    به مقام و منصب برسه چی میشه دیگه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه