اپل کمتر از انتظار آیفون فروخته ولی درآمد بیشتری کسب کرده است!

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل آیفون X

آیفون X نتوانسته فروش اپل را از نظر تعداد بالا ببرد، ولی ماشین پول سازی این کمپانی را با قدرت کامل به پیش برده است.

طبق گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ شرکت اپل که به تازگی منتشر شده، این کمپانی در سه ماه اول امسال تنها ۳٪ بیشتر از مدت مشابه سال گذشته آیفون فروخته است. در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند اپل در این مدت ۵۳ میلیون آیفون فروخته باشد، این کمپانی تنها موفق به فروش ۵۲.۲ میلیون شده است.

با این حال علی‌رغم رشد اندک از نظر تعداد آیفون‌های فروخته شده، فروش اپل در این مدت به رقم ۶۱ میلیارد دلار رسیده است که رشدی ۱۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. طبیعتا اپل این رشد درآمد را مدیون قیمت بالاتر آیفون X و سایر مدل‌ها سال ۲۰۱۸ بوده است. جذاب‌تر این که سود این کمپانی در این سه ماه نسبت به سه ماه اول سال گذشته ۲۵٪ افزایش پیدا کرده و به مبلغ ۱۳.۸ میلیارد دلار رسیده است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در کنفرانسی با حضور تحلیلگران بیان کرد که آیفون X در تمام هفته‌های این سه ماه، پرفروش‌ترین مدل این کمپانی بوده است.

تیم کوک در همین رابطه گفت: «این اتفاق شبیه زمانی است که تیمی سوپر بول (مهم‌ترین بازی لیگ فوتبال آمریکایی) را می‌برد. شاید بخواهید تنها با چند امتیاز بیشتر بازی را ببرید، ولی در هر حال برنده سوپر بول هستید. احساس ما در مورد این اتفاق هم همین است. من بیش از این نمی‌توانستم به یک محصول افتخار کنم.»

اپل در نهایت این موفقیت را با خبری در مورد افزایش سود سهام سه ماهه‌ی خود به کام سرمایه‌گذارانش شیرین‌تر کرد. اپل قصد دارد برنامه‌ای را برای بازخرید ۱۰۰ میلیارد دلار از سهامش اجرا کند و علاوه بر آن سود سهام سه ماهه خود را ۱۶ درصد افزایش دهد.

ارزش سهام اپل ساعاتی پس از اعلام گزارش درآمد سه ماهه اول این شرکت، ۳٪ افزایش پیدا کرد.

منبع: CNN

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه