اپل ارزشمندترین برند دنیاست

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین آماری که از محبوبیت و معروفیت برندها در سراسر دنیا گرفته شده، نشان می‌دهد که اپل جایگاه اول را در میان تمامی نام‌های امروزی دارد. گوگل دوم است و سامسونگ در جایگاه سومین برند معروف دنیا قرار گرفته است.

مسلما میزان شناخته شدن یک برند توسط افراد مختلف در سراسر دنیا اهمیت بسیار بالایی دارد. بالا بودن این آمار نشان از محبوبیت، اعتبار، بازاریابی قدرتمند و وفاداری شرکت به مصرف‌کنندگان و تلاش‌شان در جهت کسب رضایت و آسایش آن‌ها است.

سامسونگ در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ توانسته بود از گوگل پیشی بگیرد، اما اخیرا باز هم عقب افتاده.

آماری که در این خصوص گرفته شده، نشان می‌دهد که شرکت اپل در چند سال اخیر ارزشمندترین برند در دنیا محسوب می‌شده که بیش‌ترین قیمت را داشته و با رقیب دوم خود فاصله‌ی زیادی دارد.

در حال حاضر، برند دوم در این لیست گوگل است که در رقابتی تنگاتنگ با سامسونگ، آن شرکت کره‌ای را یک پله عقب رانده؛ سامسونگ در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ توانسته بود از گوگل پیشی بگیرد، اما اخیرا باز هم عقب افتاده. حالا ارزش سامسونگ نصف ارزش اپل است و روی صندلی سوم جای دارد.

brands-ranking-_-apple-google-samsung_-2

علاوه بر گوگل، پیشرفت آمازون هم قابل توجه است. این شرکت با یک رشد ۲۴ درصدی توانست مایکروسافت، ورایزون (Verizon) و AT&T را پشت سر بگذارد. این دو مورد اخیر، شرکت‌های آمریکایی هستند که خدمات سیم‌کارت و آنتن‌دهی را ارایه می‌دهند. بعد از این‌ها هم فروشگاه والمارت قرار دارد.

China Mobile در رتبه‌ی نهم است. جالب این‌جاست که تا پیش از این، شرکت‌های چینی اصلا جایگاه قابل ملاحظه‌ای در رتبه‌بندی برندهای معروف دنیا نداشتند، اما حالا در بین ۱۰ برند معروف دیده می‌شوند.

در حال حاضر نام شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک در بین این ده برند معروف دیده نمی‌شود اما معروفیت و شناخته شدن این شرکت هم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به خود دیده است. برندینگ فیسبوک از سال ۲۰۱۳ رشد ۵۰۰ درصدی داشته (!) و هم اکنون هجدهمین برند معروف دنیا محسوب می‌شود.

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    زنده باد سامی

  2. Avatar رضا چراغی آزاد

    فقط سامسونگ همینو بس 🙂

  3. Avatar عرفان

    اپل همیشه بهترینه،مبارک طرفداراش

  4. Avatar محسن

    از ۱۰ تا ۸ تاش مربوط به آمریکا هست
    اقتصاد یعنی این

  5. Avatar بابا پنجعلي

    الیکی میگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Avatar LIVNHN

    در بین همه برندها جدا از دسته بندیشون مث دیجیتالی یا الکترونیکی یا خودرو ؟!
    اگه اینجوره پس برند تویوتا چی شد ؟!

  7. Avatar َامیر

    دیگه حالم از اپل بهم میخوره تو همچی اوله

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه