اپل بدون نیاز به کوالکام گوشی می‌سازد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دعوای حقوقی شکل گرفته بین اپل و کوالکام به ماجرای پیچیده‌ای تبدیل شده است.  در حال حاضر کوالکام قصد دارد جلوی فروش گوشی‌های اپل را در کشور چین بگیرد و اگر این اتفاق رخ بدهد ضربه بزرگی به اپل وارد خواهد شد. این اختلاف‌ها باعث شده که اپل به فکر یک راه چاره باشد. براساس گزارش منتشر شده در سایت Wall Street Journal، اپل در طراحی آیفون‌ و آیپد سال ۲۰۱۸ دیگر از قطعات شرکت کوالکام استفاده نخواهد کرد. گفته شده دو شرکت مدیاتک و اینتل جایگزین کوالکام شده‌اند. در واقع آیفون سال ۲۰۱۸ دیگر از مودم ساخت کوالکام استفاده نخواهد کرد.

اپل همیشه از مودم‌های کوالکام در گوشی‌هایش استفاده می‌کرده که قیمت بسیار گرانی هم داشته‌اند. البته این روند از امسال تغییر کرد و اینتل هم به یکی از سازندگان مودم آیفون تبدیل شد.

شرکت کوالکام ۵۰ درصد بازار ساخت مودم برای گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. سهم شرکت مدیاتک هم ۲۵ درصد است و اینتل تنها ۶ درصد این بازار را در اختیار دارد. سال گذشته اپل ۲۰ درصد از تولید مودم‌های کوالکام را با مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. از امسال که اینتل هم به یکی از تولید کننده‌های مودم برای آیفون شد، درآمد کوالکام به ۲.۱ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

البته شرکت کوالکام برنامه‌ریزی کرده که جزو اولین شرکت‌هایی باشد که مودم‌ ۵G را برای گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند و حتی شایعه شده که اولین آیفون با مودم ۵G در سال ۲۰۱۹ راهی بازار می‌شود.

منبع: WSJ
telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه