اپل برای حل مشکلات امنیتی OS X به‌روزرسان جدیدی منتشر کرد

۱۲ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
به‌روزرسان امنیتی

اپل به‌روزرسان‌های امنتی جدیدی برای سیستم‌های عامل «ال کاپیتان» و «یوسیمیتی» و همچنین مرورگر سافاری منتشر کرده است. این به‌روزرسان همان آسیب‌پذیری‌های امنیتی را رفع می‌کند که هفته گذشته در نرم‌افزار iOS کشف شده بود. مثل به‌روزرسان فوری iOS 9.3.5 صاحبان مک هم باید هر چه زودتر این به‌روزرسان را دریافت کنند. اگر این مشکلات امنیتی رفع نشوند، بدافزارها می‌توانند به دستگاه شما نفوذ پیدا کنند.

اطلاعات منتشر شده همراه این به‌روزرسانی‌ها به مشکلاتی در بررسی اعتبار و تخریب حافظه در نسخه‌های OS X اشاره می‌کند. سافاری جدید (نسخه ۹.۱.۳) از همان ابتدا نمی‌گذارد که وبسایت بدافزار را اجرا کند. احمد منصور، یک محقق حقوق بشر از امارات متحده عربی اولین کسی بود که مورد حمله قرار گرفت. به منصور یک پیام SMS با یک لینک مشکوک فرستاده شده بود، اگر او لینک را باز می‌کرد، به بدافزار اجازه می‌داد تا به هسته مرکزی آیفون نفوذ کرده و بدون آگاهی او آن را جیلبریک کند.

خوشبختانه منصور آنقدر عاقل بود که لینک ناشناخته را باز نکند، در غیر این صورت گوشی‌اش مورد حمله قرار می‌گرفت. بنابراین، به‌روزرسان‌های امنیتی مک و همچنین iOS 9.3.5 را هر چه زودتر دانلود و نصب کنید.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar عطاءالله ایروانی

    و من این آپدیت رو دریافت کردم … به معنای واقعی کلمه بیچاره شدم … مرورگرم از کار افتاده ، به اپ استور نمیتونم وصل بشم و کم مونده آیپدم رو از پنجره آشپزخانه پرت کنم بیرون و یا صبر کنم اپل یه اصلاحیه دیگه ارائه کنه

  2. Avatar 아리

    حماسه ای دیگر از کپل

  3. Avatar captain

    گندشو دراورده
    هر بار اپل اپدیت داد فهمیدیم چقدر محصولاتش پر از عیب و مشکل هستند
    تو آپدیت بعدی لابد مشکل حمله موجودات فضایی حل خواهد شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه