اپل برای پنجمین سال متوالی ارزشمندترین برند جهان شد

۱۰ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برای پنجمین سال متوالی شرکت مشاوره Interbrand اپل را به عنوان ارزشمندترین برند جهان معرفی کرده است. ارزش این برند براساس آخرین گزارش‌ها ۱۸۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.  رقمی که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

بعضی  از رقبای اپل هم در لیست ۱۰ برند ارزشمند جهان و پس از این شرکت قرار دارند. مهم‌ترین برند پس از اپل آلفابت است که شرکت گوگل به عنوان یکی از زیرشاخه‌های آن فعالیت می‌کند. ارزش این برند ۱۴۱.۷ میلیارد دلار ارزیابی شده و این رقم هم نسبت به سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است.

یکی از نکات مهم این لیست حضور ۵ برند فعال در حوزه تکنولوژی در میان ۱۰ برند ارزشمند جهان است که جایگاه این شرکت‌ها را در جهان امروز نمایش می‌دهد.

در رتبه سوم ارزشمندترین برندهای جهان، برند مایکروسافت قرار دارد. مایکروسافت ۸۰ میلیارد دلار می‌ارزد که این یعنی ارزش این برند نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.  شرکت فعال بعدی در حوزه تکنولوژیک که در میان ۱۰ شرکت برتر قرار دارد آمازون است. آمازون پس از کوکاکولا بر جایگاه پنجم این رده‌بندی تکیه زده است. این شرکت نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش ارزش برند داشته و در حال حاضر ۶۴.۸ میلیارد دلار می‌ارزد. سامسونگ در مقام بعدی قرار دارد؛ این غول کره‌ای ششمین برند ارزشمند جهان است و با رشد ۹ درصدی نسبت به سال پیش ارزشی معادل ۵۶.۲ میلیارد دلار دارد. نهایتا برندهایی چون فیسبوک و IBM هم رتبه‌های هشتم و دهم این جدول را در اختیار دارند. یکی از نکات مهم درباره فیسبوک رشد ۴۸ درصدی ارزش برند آن است که باعث شده فیسبوک در میان ۱۰ شرکت برتر بیشترین رشد ارزش برند را به خود اختصاص دهد. IBM که به عنوان شرکتی فعال در حوزه خدمات کسب و کار دسته‌بندی شده است و در رتبه دهم قرار گرفته هم ۱۱ درصد کاهش ارزش برند داشته و در میان ۱۰ برند برتر بیشترین کاهش ارزش را به خود اختصاص داده است.

یکی از نکات مهم این لیست حضور ۵ برند فعال در حوزه تکنولوژی در میان ۱۰ برند ارزشمند جهان است که جایگاه این شرکت‌ها را در جهان امروز نمایش می‌دهد.

منبع: Interbrand

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه