اپل: بستن اپ‌ها هیچ تاثیری روی میزان مصرف باتری ندارد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر شما هم از افرادی هستید که اپ‌های باز آیفون‌تان را به امید صرفه‌جویی در مصرف باتری، مرتب می‌بندید، بد نیست بدانید که این حرکت هیچ تاثیری روی میزان مصرف باتری نخواهد گذاشت. این حرفی است که اخیرا یکی از مسوولان اپل به یکی از مشتریان‌اش زده.

ساختار بسته‌ی iOS باعث می‌شود تا سیستم عامل سریع‌تر و بهینه‌تر کار کند.

به تازگی یکی از کاربران آیفون نامه‌ای به «تیم کوک» فرستاده و در آن درباره‌ی این موضوع سوال کرده است. در این نامه آمده: “سلام تیم. آیا تو برنامه‌های iOS خود را اغلب می‌بندی و آیا این حرکت برای بیشتر شدن زمان مصرف باتری لازم است؟ می‌خواستم برای همیشه به این سوال پایان دهم.”

با اینکه تیم کوک شخصا این سوال را پاسخ نداده، اما یکی از مسوولان پشتیبانی اپل این نامه را دریافت و پاسخ‌اش را ارسال کرده است. طبق گفته‌ی پشتیبانی اپل، بستن اپ‌ها هیچ تاثیری روی میزان مصرف باتری ندارد.

Apple-iOS-battery-life

بر خلاف سیستم عامل اندروید که به اپ‌ها اجازه می‌دهد در پس‌زمینه اجرا شوند و به کارشان ادامه دهند، اپل این قابلیت را فقط برای سرویس‌ها و اپ‌های خودش محدود کرده است. زمانی که از یک اپ در سیستم عامل iOS خارج می‌شوید، این سیستم عامل در اصل آن اپ را می‌بندد. تصویری هم که در منوی چند وظیفه‌ای می‌بینید، یک عکس از آخرین حالتی است که نرم‌افزار در آن قرار داشته.

این ساختار کاملا بسته‌ی iOS برای اپ‌ها، باعث می‌شود تا سیستم عامل سریع‌تر کار کند و مصرف‌اش هم از باتری بسیار بهینه باشد. برای مقایسه، آیفون ۶ یک باتری با ظرفیت ۱۴۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد؛ در حالی که گوشی‌های اندرویدی هم‌رده‌ی آیفون ۶ باتری‌هایی با ظرفیت‌های نزدیک به دو برابر دارند.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    هر چقدر هم به اپل علاقه داشته باشین دلیل نمیشه با اطلاعات غیرواقعی براش اعتبار بخرین…! باطری ایفون شیش ۱۸۰۰ میلی امپر هست و باطری اندرویدیهایی با صفحه ۴.۷ اینچ در حدود ۲۵۰۰ میلی امپر هست که اندک اشنایی با ریاضیات ثابت میکنه که نسبت از یک و چهار دهم هم کمتر هست(که فاصله زیادی با دو برابر دارد) یا فبلت های اندرویدی باطریشون فقط یک و دو دهم برابر ایفون سیکس پلاس هست که با دو برابر ادعایی تفاوت فاحش داره

    1. Avatar jamal

      نظرات همه رو خوندم الان فقط دوست دارم سرمو بکوبم رو میز
      همههههههه مدعی ُ یکی برنامه نویس یکی تحلیلگر …
      تورو خدا اونایی که واقعا میخوان بدونن چی به چیه برن به جای این حرفا دو تا گتاب سیستم عامل بخونن
      راستی آقای محمدرضا که می فرمایید ریاضیات ُ لطفا این محاسبات ریاضی رو در مورد همه قسمت ها مثل CPU , RAM و غیره هم محاسبه کنید نه فقط باطری. اونموقع حاصل معادلاتتون رو یه نگاه بندازید
      خدانگهدار همه اساتید

  2. Avatar fardin

    شما هایى که دارى از ایفون غلط میگیرین یه توضیح هم راجب قیمت پایین و امتیازات گوشى هاى اندروید بدین ?
    مثلا یونى z5 premium که Lsd 4k داره با ١٠٠٠٠٠٠٠ پیکسل چرا امتیازاتش پایین تره از ایفون ؟
    کلا گوشى اندروید ارزش خریدن ندارن….

  3. Avatar saeed

    خیلی جالبه، آقایان حمید و آرمین واقعآً با چه تخصصی نظر میدن
    یه سر به این مطلب بزنید:
    http://www.digikala.com/mag/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-article/%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-s7-edge/
    در ویدیو نشان داده شده میبینید که اندروید حتی نمیدونه ثانیه شمار خودشو توو حافظش نگه داره اونوقت چه توقعی که این کارای شما رو همزمان انجام بده.
    کلاً سلیقه ای باید ببینید چی دوست دارید
    نه اینکه بخوایید بگید این بهتره اون بهتره
    یه خوبیایی IOS داره یه خوبیایی هم اندروید
    دوتاشونم بدی داره
    خودتون باید قضاوت کنید ببینید چی بکارتون میاد

    1. Avatar پدرام

      لطفا ابتدا تفاوت تسک سویچینگ و مالتی تسکینگ و لود برنامه را مطالعه بفرمایید و سپس نظر خودتون را اعلام نمایید….
      در حالت کلی وقتی در هر لحظه یک برنامه در حال اجرا باشه مشخصه که سرعت اجرای تسک های جدید که هیچ تسک بک گراندی ندارند بهتر میتونه باشه. در ضمن اون ویدیو که آقای saeed ریفرنس دادن که نشون بدند آیفون خیلی سریعه, باید بگم که کمترین ارزش و اعتبار را داره, چون هر چهار گوشی کنار هم تست نشده که گمان تقلب برطرف بشه. همینطور سرعت ویدیو را در حالیکه میشد بصورت نرمال نشون داد (کل تست حدود ۲ دقیقه بود درحالیکه ویدیو بیشتر از ۵ دقیقه طول کشید)در حالت سریع نشون میداد که در این حالت به درستی نمیشه تشخیص داد که فرد تست کننده در برخورد با گوشی های اندرویدی با همون سرعت واکنش نشون می دهد که در برابر آیفون یا خیر. در نهایت این تست, تست لود برنامه ها بود که عامل رزولوشن صفحه نمایش که در هر سه گوشی اندرویدی از روی عمد طوری انتخاب شده بود که ۷۰ درصد بیشتر باشه تا با ۷۰ درصد فشار بیشتر به پردازنده و گرافیک گوشی های اندروید به خاطر رزولوشن کواد hd اندرویدی ها در برابر فول hd آیفون, اندرویدها ضعیفتر عمل کنند. اگر در این تست xperia z5 که پردازنده ۸۱۰ داره و فول hd هست مثل ایفون ۶s plus و از مکانیزم خنک کننده مایع استفاده میکنه, تست میشد, مطمینا حتی بهتر از آیفون میتونست عمل کنه. بگذریم از Xperia X Performance که با پردازنده ۸۲۰ و صفحه فول hd در صورتیکه تست بشه حتما اپل حرفی برای گفتن نخواهد داشت. پس زیاد به هیجان نیایید که این تست ها در برابر تست های بنچ مارک اخیر مثل Antutu از ارزش کمتری برخوردارند که کاملا در گرافیک و هم پردازنده اندرویدها با استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ و با اختلاف ایفون را بخصوص و بخصوص در گرافیک پشت سر گذاشتند….

    2. Avatar پدرام

      در مورد اینکه میفرمایید اندروید نمیتونه ثانیه شمار را نگه داره کاملا جمله غلطیه چون سامسونگ طوری اندروید را تغییر داده روی گلکسی های سری جدید خودش (از S6 به بعد) که اگر از تعداد مشخصی بیشتر اپلیکیشن در سیستم باز باشه تسک های قبلی را stop یا متوقف میکنه و اگر دقت کنید برای اپلیکیشن تایمر که بعد از چند اپلیکشن باز شده این اتفاق افتاده. ولی این مشکل سامسونگ مربوط به اندروید نیست که در اندروید تمام تسک ها تا مادامیکه حافظه وجود داشته باشه در حافظه بصورت اکتیو وجود داره, مگر کاربر آنرا ببند. اگر اینکار را شما در یک گوشی پایین رده و یا متوسط مثل سونی m4 انجام بدید هیچ وقت چنین مشکلی نخواهید داشت چه برسه به بالا رده های اندروید. هر گوشی از Sony گرفته تا LG و htc و …. را هم تست کنید چنین مشکلی برنخواهید خورد. پس مشکل سامسونگ به اندروید قابل تعمیم نیست و باید به جرات گفته بشه که اندروید قویترین مکانیزم مالتی تسکینگ را داره که دوستانمون ارمین و حمید به آن اشاره کردندو اپل هیچ حرفی در این قسمت در برابر اندروید نخواهد داشت. البته سامسونگ در گوش های گلکسی اخیر خودش تغییراتی بوجود آورده که به نظر درست نیست و این قبیل اشکالات را باعث شده.

  4. Avatar علیرضا

    جالبه… اندروید هم بایدهمینکارو انجام بده و دیگه نیازی به افزایش ظرفیت رم و باتری نداره و این رو قیمت نهایی گوشی هم تأثیر داره.

    1. Avatar حمید

      روش DOZE برای اندروید مدرن تره …چون بعد از گذشت زمان مشخص اپ ها را از بک گراند غیر فعال میکنه. وقتی صفحه نمایش روشن هست و از یک اپ به دیگری میری, شاید نیاز هست اون اپ به کارش ادامه بده, مثلا وقتی یک اپ داری که یک حجم زیاد از اطلاعات را قرار بسیار فشرده کنه و بعد از اون ارسال کنه که زمان بر هست و یا یک اپ که بصورت بچ روی یک مجوعه فایل گرافیکی حجیم پردازش کنه هم باید بره و در بک گراند و کارش را انجام بده. این کاربر هست که در صورت لزوم اون اپ ها را با بستن , از ادامه فعالیت باز میداره… در کل با قویتر شدن پردازنده های موبایل و افزایش ظرفیت باتری ها و بخصوص در تبلت ها , پردازش بک گراند معنای بیشتری پیدا کرده و روش اپل قدیمی و نا کارامد از نظر مدلهای برنامه نویسی است و کاربردهای ابزارهای موبایل را محدود و ناکارامد میکند. بیشتر هدف اپل کاهش حجم باتری و در نتیجه کاهش ضخامت و زیبایی است تا کاربری قویتر و موثرتر از یک ابزار موبایل. یعنی بیشتر اهداف ظاهر سازی را دنبال میکنه……

    2. Avatar ارمین

      این روش اپل بسیار احمقانه و عوام فریبانه است. چرا؟
      برای اینکه فرض کنید یک اپلیکشن دارید که قرار است از حجم زیاد عکس هایی که با گوشی گرفتید مثلا تصاویر افراد مختلف که شما قبلا مشخص کردید را در داخل عکس ها شناسایی کنه و دسته بندی کنه تا مثلا هر وقت فرد خاصی را خواستید, تمام عکس هایی که هر فرد در اونهاست را برای شما بیاره. یا کارهایی از این دست مثلا روی فایل های صواتی و تصویری و یا حتی داکویومنت ها. این پردازش زمانبر خواهد بودو بسته به تعداد عکس هایی داره (یا دیگر اونواع فایل ها بسته به کاربرد) که میخواهید این پردازش روشون انجام بشه. اگر در سیستم عامل اپل برای ایفون باشید, با تفسیری که داده شده, با خروج از اپلیکشین شناسایی تصاویر مثلا , کلا همه چیز متوقف میشه و یا مدت کمی اجرا و بعد متوقف میشه که در نتیجه شما مجبورید از این جور اپلیکیشن ها خارج نشید و یا ئوباره وارد بشید تا بقیه کار انجام بشه. در حالیکه در اندروید به راحتی وارد اپلیکشبن مورد نظر شده و عملیات را شروع میکنید و از اون خارج به برنامه های دیگر میرید و کارهای خودتون را با گوشی و یا تبلت انجام میدید. در نهایت وقتی کار اون اپلیکیشن تشخیص تصاویر و یا نظایر اون کارش تموم شد, متوقف میشه. و البته هر وقت نخواهید اپلیکشن دیگه در پس زمینه اجرا بشه اپلیکیشن را میتونید ببندید. در اینجا انعطاف پذیری اندروید کاملا روشنه. در ضمن اگر بخواهید با خروج از هر اپلیکشین بسته بشه مثل ios, یک گزینه در قسمت developer options در اندروید هست که اگر تیک بزنید, مثل اپل میشه و با خارج شده از هر برنامه, بسته میشه. حتی میتونید بگید حداکثر چند برنامه در حافظه باز بمونه. کلا اندروید در زمینه مالتی تسکینگ و اجرای برنامه های همزمان بسیار بسیار مدرن تر از ios است.

      1. Avatar محسن

        دوسته عزیز حوصله اثبات خلاف صحبتاتونو ندارم
        منتهی فقط میخوام بگم که در آی او اس چه تمام اپ های داخل گوشی باز باشه چه بسته باشن باز هم سرعت عالی داره و مصرف باتری یکیه
        دوم اینکه عالم و آدم میگن اندروید انعطاف آی او اس رو نداره شما خلافشو میگی
        سوم اینکه جان من یبار با آی او اس کار کن
        ببین؛ ما تو خونمون همه نوع دیوایسی داریم هم اندرویدی و هم ای او اسی هم ویندوز فونی
        نمیخوام بگم بقیشون بدن
        ولی آی او اس که روی آیفون ۵ اس بابامه صد برابر سریع تر از گوشی منه
        البته من اس ۶ دارم هر کاری میکنم نمیرسه به پای آی او اس
        ولی خوشمم نمیاد تلفنمو عوض کنم
        حیقیتیه که من که اندروید بازم قبول کردم
        که دیوایس های غیر ای او اسی واقعا به ای او اس نمیرسن
        چه سخت افزاری چه نرم افزاری
        اینم بگم که دسته بندی و چمیدونم ازون حرفایی که زدین واسه ای او اس کاری نداره
        لامصب لک نمیزنه

      2. Avatar developer

        دوست ما آرمین علمی بحث کردند و نه بازاری و روی هوا و البته کاملا درست و دقیق فرمودند….. در ضمن بنده هم برای اندروید و هم برای ios متعدد کد نویسی کردم و مشکل فوق را به کرات باهاش برخورد کردم که در ios باید با ترفندهایی نگذاری ios کد در حال اجرای شما را درصورت نیاز و وقتی برنامه به بکگراند میره را ببنده یا متوقف کنه, ولی در اندروید با این مشکل مواجه نشدم و به راحتی و بدون اینکه به این موضوع بپردازم کد نویسی ساده تر و کارامد تر انجام شده. در مقایسه, ios مدت زمان کوتاهی بعد از سوییچ تسک به تسک دیگر, اپلیکیشن را متوقف میکنه و هندلینگ این موضوع در زمان زیاد سخت و شاید غیرممکن باشه و اخیرا کمی بهتر شده ولی هنوز با اندروید فرسنگ ها فاصله داره. در کل اندروید دارای مکانیزم های مالتی تسکینگ بسیار قویتر و بهتری هم از نظر توسعه دهنده سیستم و هم کاربر است.

      3. Avatar امین

        اقای ارمین عزیز اندروید بسیار سیستم عامل باز تری هست و کاراییش یقینا از ای او اس بالاتره
        اما!!
        به شرطی که بخواین روی پی سی نصبش کنین:)))
        تا بتونه از پس شلوغ کاری های پس زمینه و سنگینی بیش از حد سیستم عامل جلوگیری کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه