اپل در چین دیتا سنتر تاسیس می‌کند

۲۵ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماه گذشته بود که دولت چین هم در تقلید از روسیه، قانون جدیدی را تصویب کرد؛ قانونی که از شرکت‌های خارجی می‌خواهد داده‌های کاربران چینی خود را در سرورهایی که در چین قرار گرفته‌اند، ذخیره کنند. شرکت‌های بسیار زیادی حاضر نشده‌اند با این قانون کنار بیایند، اما اپل یکی از این شرکت‌ها نیست.

اپل اولین شرکت غیر چینی است که تصمیم گرفته به این قانون جدید کشور چین عمل کند.

شرکت اپل دیروز خبر داد که می‌خواهد یک دیتا سنتر در چین تاسیس کند. این ساختمان بزرگ، بخشی از سرمایه‌ی بزرگ یک میلیارد دلاری است که اپل می‌خواهد در چین هزینه کند.

اپل اولین شرکت غیر چینی است که تصمیم گرفته به این قانون جدید کشور چین عمل کند. دیگر شرکت‌ها گفته‌اند که این قانون نه تنها برای آن‌ها هزینه‌‌ی زیادی دارد،‌ بلکه امنیت داده‌های آن‌ها را هم به خاطر می‌اندازد. اپل از سوی دیگر گفته است که از نظر امنیت سایبری آن‌قدر از خودش مطمئن است که می‌داند هیچ کس نمی‌تواند یک بک‌دور به سیستم آن‌ها بسازد.

دولت چین گفته به این دلیل می‌خواهد داده‌های کاربران چینی در سرورهایی که در چین هستند ذخیره شوند، چون می‌خواهد امنیت سایبری آن‌ها را تامین کند. با این حال، بیشتر تحلیل‌گران به این موضوع اشاره کرده‌اند که هدف اصلی چین، بررسی داده‌های افراد از سوی دولت است.

اگر به خاطر داشته باشید، اپل حاضر نشده بود حتی یک آیفون را برای سازمان FBI آنلاک کند و این شرکت، روی داده‌های کاربران خود بسیار حساس است.  با این حال، هک iCloud و به بیرون درز کردن تصاویر شخصی بازیگران هالیوود را هم از خاطر نبرده‌ایم.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سجاد

    اساسا اونی که از یاد نبرده اید و اسمش رو میذارید هک آیکلاد درواقع هک سرور آیکلاد اپل نبوده بلکه دسترسی به رمز اپل آی دی اون کاربرها از طریق دیگه و بعد ورد به آیکلاد با رمز کابر بوده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه