اپل می‌خواهد خودش برای مک‌ها چیپ‌ست بسازد

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مک‌بوک پرو

بر اساس گزارشی که خبرگزاری بلومبرگ به تازگی منتشر کرده است، اپل می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی حداقل در سه مدل جدید مک از چیپ‌ست‌های ساخت خودش استفاده کند. جزییات بیشتری درباره‌ی محصولات یا چیپ‌ست‌هایی که اپل در دست ساخت دارد، ارایه نشده است، ولی این گزارش می‌گوید که اپل از چیپ‌ست‌ها در لپ‌تاپ‌های ارتقا یافته‌ی سال جاری و یک کامپیوتر رومیزی جدید استفاده خواهد کرد.

اپل می‌تواند چیپ‌ست‌ها را با در نظر داشتن سیستم عامل و نرم‌افزارها بسازد.

اپل سال‌هاست که چیپ‌ست اصلی گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند خود را طراحی می‌کند. با این حال، این شرکت به تازگی به طراحی چیپ‌ست برای کامپیوترهای خود دست زده است؛ آن هم چیپ‌ست‌هایی مجزا برای وظایفی مشخص. برای مثال مدل جدید مک‌بوک پرو برای تاچ بار و تاچ آی‌دی خود از یک چیپ‌ست مجزا استفاده می‌کند. ماه گذشته هم اپل خبر داد که در آی‌مک پرو جدید یک چیپ‌ست مجزا قرار داده است که پردازش صدا، دوربین و کدگذاری برخی از بخش‌ها را برعهده دارد.

اینکه اپل خودش برای کامپیوترهای مک چیپ‌ست تولید کند، می‌تواند نیاز آن‌ها را به کمپانی‌های دیگر کاهش دهد. اپل هم‌چنین با چیپ‌ست‌های طراحی خودش می‌تواند عملکرد بهتری را برای کامپیوترهای خود رقم بزند و چیپ‌ست‌ها را با در نظر داشتن سیستم عامل و نرم‌افزارها بسازد.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه