اپل واچ یک مرد ۷۶ ساله را از خطر مرگ نجات داد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل واچ

به گزارش سایت خبری South China Morning Post، هشدار به موقع اپل واچ یک مرد ۷۶ ساله‌ی چینی را از خطر مرگ نجات داده است. به گزارش این سایت خبری، این مرد یکشنبه‌ی گذشته و در حین انجام دادن مراسم مذهبی در کلیسا متوجه می‌شود که روی صفحه‌ی اپل واچ هشدار بالا رفتن بیش از حد ضربان قلب ظاهر شده است. این مرد چینی با وجود عدم احساس درد یا ضربان بالا به خاطر اعتماد به اپل واچ خود بلافاصله به بیمارستان مراجعه می کند.

این مرد پس از مراجعه به بیمارستان برای پزشک هم توضیح می‌دهد که خودش هیچ احساس بدی ندارد، اما با توجه به هشدار اپل واچ درخواست می‌کند تا یک معاینه‌ی کامل بر روی او انجام شود. پس از معاینه‌ و ثبت یک نوار قلبی مشخص می‌شود که دو رگ قلب این مرد به صورت کامل و یکی از رگ‌ها به میزان ۹۰ درصد مسدود شده‌اند. به گفته‌ی پزشکان این مرد در خطر شدید حمله‌ی مرگ‌بار قلبی قرار داشته است.

به گفته‌ی این مرد چینی که D’Aquino نام دارد، پیش از این هم تحت نظر پزشک بوده و داروهایی را به خاطر دیابت، کلسترول و فشار خون بالا مصرف می‌کرده است. اما هیچ‌وقت توسط متخصص قلب معاینه نشده و از بیماری جدی قلبی خود آگاهی نداشته است. او می‌گوید هیچ‌گاه نشانه‌ای از وجود مشکل جدی قلبی در خود ندیده بوده است.

پس از این معاینه، پزشکان به سرعت یک عمل آنژیوپلاستی بر روی رگ‌های قلب این مرد انجام داده و تا حد زیادی مسیر گردش خون او را باز کرده‌اند. او روز بعد از بیمارستان مرخص شد و ابراز کرد که از نتیجه‌ی عمل بسیار راضی است.

پس از این اتفاق آقای D’Aquino در قالب یک ایمیل اتفاق را برای تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل تعریف کرد. او در این ایمیل نوشت خودش هیچ احساس بدی نسبت به سلامتی‌اش نداشته و تنها هشدار اپل واچ بوده که او را از این خطر جدی نجات داده است. تیم کوک هم در پاسخ به او از بازیافتن سلامتی‌اش ابراز خوشنودی کرد. او گفت اتفاقاتی از این دست به ما انگیزه می‌دهد تا راه خود را به انگیزه‌ی بیشتری ادامه دهیم.

منبع: ABCnews

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه