اپل به پرداخت جریمه‌ی ۲۵ میلیون دلاری محکوم شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل با پرداخت جریمه‌ی ۲۵ میلیون دلاری موافقت کرد. چند سال پیش شرکت Network-1 Technologies از اپل به دلیل رعایت نکردن پتنت خودش در سال ۱۹۹۹ شکایت کرده بود. البته این پتنت مربوط به یک فایل سیستمی بسیار ساده می‌شود.

این پتنت ابتدا در سال ۱۹۹۶ در دانشگاه «ییل» (Yale) به وجود آمد و بعدا خالق آن شرکتی با نام Mirror Worlds‌ را تاسیس کرد تا بتواند از استفاده‌ی غیرقانونی آن جلوگیری کند. این شرکت در همان سال از اپل شکایت کرد. شکایت این شرکت شامل تمام مواردی می‌شد که این پتنت در آن استفاده شده بود و در آن اپل باید ۶۲۵ میلیون دلار جریمه پرداخت می‌کرد؛ اما این شرکت پتنت خودش را به شرکت Network-1 فروخت و این شرکت شکایت را دنبال کرد. امروز پس از سال‌ها این شکایت به نتیجه رسید و اپل قبول کرد که جریمه بپردازد.

اپل با پرداخت جریمه، باید حق استفاده از پتنت شرکت Network-1 را هم پرداخت کند تا در آینده با مشکل حقوقی مواجه نشود. همچنین مشخص شده که مایکروسافت هم از اپل برسر استفاده‌ی غیرقانونی از یکی از پتنت‌هایش شکایت کرده است. مایکروسافت در این شکایت اپل را به پرداخت ۴.۶ میلیون دلار محکوم کرد. البته اپل هنوز درباره‌ی این موضوع واکنشی از خودش نشان داده است.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ءMr.wolf

    سلام میدونم جاش این جا نیت اما میخواستم بگم تو سایتتون جای” تماس با ما” کمه شایدم من پیدا نکردم .
    و این که میخواستم بگم تو کانال تلگرامتون خلاصه خبر رو قرار بدین برای دوستانی که اینترنتشون ضعیفه نخوان سایت رو کامل باز کنند . با تشکر از سایت خوبتون ممنون .

    1. Avatar رامین

      در مورد تماس با ما کاملا موافقم . اما در مورد تلگرام، کلا شبکه های اجتماعی رو میسازن که باهاش کاربرای بیشتری رو به سایت بکشونن ، فک نکنم واسه این قضیه کاری بکنن 😉

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه