اپل: کار نکردن Face ID هنگام معرفی آیفون X، ابداً نشانه شکست نیست

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«تنها قابلیت متمایز و مهم آیفون X که همان سیستم تشخیص چهره یا Face ID است، با شکست مواجه شد  و به این ترتیب این‌که بتوانید در روز صدها یا هزاران بار گوشی‌تان را با یک نگاه قفل یا رمزگشایی کنید، تنها یک خیال خام است!» این جملات شاید در ذهن بیشتر افرادی که مراسم معرفی آیفون X را تماشا می‌کردند، درست همان لحظه‌‌ای که Face ID کار نکرد و کریگ فدریگی روی صحنه پیش چشم میلیون‌ها مخاطب هول شد، مرورشده باشد!

فدریگی گفت: «رمزگشایی این گوشی به‌سادگی  یک نگاه است…» سپس گوشی را برداشت: «و این یعنی …» همین لحظه بود که تماشاگران فهمیدند احتمالا یک جای کار می‌لنگد چون فدریگی مشخصا هول شده بود. بله… Face ID چهره‌ی او را نشناخت و آیفون X کد عبور را از او درخواست کرد. اینجا بود که فدریگی سراغ گوشی زاپاس رفت و خوشبختانه از اینجا به بعد همه‌چیز به خوبی پیش رفت. کنفرانس تمام شد اما همچنان این سوال باقیست که ماجرا از چه قرار بوده؟

نماینده‌ی اپل: این اتفاق نه‌تنها از خطای Face ID خبر نمی‌دهد بلکه نشان از امنیت بالای آیفون دارد.

یکی از مقامات رسمی اپل در گفت‌وگو با یاهو توضیح داده: «این اتفاق نه‌تنها از خطای Face ID خبر نمی‌دهد بلکه نشان از امنیت بالای گوشی دارد؛ چرا که قبل از این‌که فدریگی روی صحنه بیاید، گروهی از افراد پشت صحنه درمورد گوشی  دمو کنجکاوی می‌کرده و تلاش کرده بودند با استفاده از سیستم تشخیص چهره آن را رمزگشایی کنند اما خب آن‌ها که فدریگی نبودند و گوشی به‌خوبی این را تشخیص داده بود. سپس همان‌طور که باید عمل می‌کرده، عمل کرده و برای حفظ امنیت کاربر پس از چندبار دریافت اطلاعات ورودی اشتباه، درخواست کد عبور داده است.»

البته این‌که آیفون جدید واقعا با چندبار دریافت اطلاعات غلط، درخواست کد عبور می‌دهد، هنوز موضوع بحث برخی کارشناسان است و گروهی هنوز توجیه اپل را در این‌باره نپذیرفته‌اند.

منبع: MacRumors , Yahoo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. آريا

    بیخیال خواهشا
    اولش که هر آیفونی وقتی ریست بشه یا روشن بشه حتما رمز گوشی رو برای اولین بار میخواد و تاچ آیدی رو نمیخونه ، اینم مثل اون بود چون قبلش گفت آیفون رو روشن میخوام روشن کنم
    واقعا بیایم واقعیات ساده و اتفاقی رو عجیب و غریب و مایه ی شکست جلوه ندیم …

  2. John

    تیم کوک هم یکی دو بار زبونش گرفت موقع پرزنتیشن این رو هم بررسی کنید.

  3. بهشاد

    باید آیفون ١٠ وارد بازار بشه و به دست کاربران برسه تا بفهمیم آیا واقعاً همون طور که کمپانی اپل ادعا می کنه Face ID انقلابی هست بین گوشی های هوشمند و یا صرفاً یک ترفند تبلیغاتی هست… چون یکبار وسط کنفرانس دچار مشکل شده و بعد از اون به خوبی کار کرده دلیل نمی شه که واقعاً مشکل داشته باشه و بگیم خب Face ID اصلاً بدرد نمی خوره. بالاخره اگر بخوایم بی طرفانه بگیم واقعاً بدشانسی بود.

  4. علی جوادی

    اپل همیشه ادعا داره و تو عمل هیچی نیست

    1. مهدی داودپور

      اگر اپل از نظر شما هیچی نیست ، بقیه برندها با همون هیچی کلی فاصله دارن

      1. بهشاد

        عالی بود

  5. امین

    بنظر من این توجیه اصلا قابل باور نیست. یعنی کارکنان اپل اینقدر میتونن بی مسئولیت باشن که پشت صحنه با گوشی کار کنن و باعث بشن که گوشی کد بخواد. بعد تازه همون گوشی را ببرن رو صحنه!

  6. میلاد

    حالا اگه سامسونگ بود که نقص بود همه دنیا میگفتند گوشی خرابه و مسخره میکردن به اپل که رسیدی از امنیت بالا شد.گوشی که کاملا محدود باشه حتی ارزش دست گرفتن نداره چه برسه به خرید

  7. امير

    اون مشکل نشون از ضعف سیستم امنیتی ایفون نیست ؛ و قطعا توجیه اپل پذیرفتنی ست ! واقعا جاى تعجبه بعضی افراد جوورى اپل رو متهم میدونن و از نوت طرفدارى میکنن ، انگار افتضاح نوت ٧ و توجیهات مسخره ى سامسونگ و مشکلات دائم پرچم دارای سامسونگ رو یادشون رفته ؟؟
    کمی واقع بین باشیم ؛ خوب و بد کاملا مشخصن ????

  8. Hadi

    شما ها کسایی هستین که استفاده از گوشی های لمسی را فقط برای رفتن به تلگرام استفاده میکنید و براتون نه تکنولوژی مهمه نه اینکه از چه محصولی استفاده کنید فقط به خاطر اینکه سامسونگ چندتا گوشی پایبن رده زده تا همه استفاده کنن طرف داریشو میکنید ولی (اپل) برا افراد خاصه و افراد خاصم معنی و مفهومات تکنولوژی و توجیحات اپل رو میدونن نه افرادی مثل کاربرای j1 mini samsung

    1. امیر

      با سلام خدمت آقا هادی عزیز
      من نمی خوام له یا علیه هیچ کدوم از این شرکتها صحبت کنم ولی لطفا یه کم در مورد خاص بودن افرادی که از اپل استفاده می کنن توضیح بدین و اینکه این افراد خاص چه استفاده های خاصی از گوشیهای خاص خودشون می کنن.
      به عنوان کسی که کاربرهای خاص زیادی رو دیده که از این گوشیهای خاص استفاده می کنن، هنوز (حداقل در مورد اطرافیانی که من می شناسم) هنوز به این جمع بندی نرسیدم که این افراد خاص از گوشیهای خاص خودشون استفاده های خاص تکنولوژیک بکنن.
      البته قطعا در دست گرفتن این گوشیهای خاص بیشتر برای منظورهای خاص و اثبات خاص بودن صاحبشون به کار میره (صرفنظر از اینکه چقدر موفق خواهند بود). ولی من لااقل این کاربرهای خاص رو در درک و استفاده از معانی و مفاهیم و توجیهات خاص و والای تکنولوژی این شرکت خاص کمتر توانا دیدم.

  9. یه بی طرف

    دیگه شورشو در اورده این اپل هرچی نقص و ایراد داره رو یه جوری توجیح می‌کنه که انگار یه حسنه!
    این دیجی مگ هم که دیگه بدتر ٬ اپل هر کاری می‌کنه میشینه به تعریف بدون اینکه یکمی واقع بینانه عمل کنه چرا اینقدر طرفداری اپل رو می‌کنید؟
    معلومه که یه سودی براتون داره دیگه…

    1. البته بی‌طرفی متن و صرفا نقل قول بودنش رو با یه بار دیگه خوندنش متوجه می‌شید اما بازم هرطور صلاح می‌دونید 🙂
      ممنون از نظرتون

  10. آرش

    یه مطلبی گاشته بوینر مور اینکه شما بگویی آیفون ۸ یا اس۸ و نوت هشت.
    فکر میکنم بزرگترین فرق اپل و سامسونگ همین باشه.سامسونگ به خاطر اشتباهاتش عذر خواهی میکنه چون برای خریدار ارزش قایله ولی اپل مخاطب و کاربر رو ساده فرض میکنه و با این توجیحا شعور ملت و دست کم میگیره.
    فقط براشون فروش مهمه همین و بس.این همه هیاهو و تبلیغات و بوق و کَرنا در عمل هیچی… آخرشم با یه توجیح ساه سر و تهش رو جمع کردن

    1. حسين

      موضوع خیلی ساده است ای دی تلگرامتو بده عکس و ویدیو اون مراسم رو بفرستم واست
      قبل از اون نمایش چهار پنج بار سعی شده که باز بشه ولی باز نکرده
      و وقتی چهره صاحبش رو تشخیص داده نوشت که
      Enter passcode to detect face id
      ینی چهره شناخته شده ولی رمزو باید بزنی که مطعن بشه خودتی
      هیچ اصراری ندارم یه طرفدار سامسونگ یا هواوی رو که عقیده داره اپل پول مارکشو میگیره و کوچکترین امکاناتی نداره رو متقاعد کنم
      شما هواوی و سامی هنگی بگیرید اپل مشتریای خودشو داره

      1. آرش

        من اون مراسم رو به صورت زنده تماشا کردم دوست عزیز و اینکه فیس آیدی تو اون مراسم به چه دلیل درست کار نکرد تغییری در واقعیت و اصل ماجرا نمیکنه.
        بله من حتما میرم هواوی و سامسونگ میخرم چون حد اقل از زبانی ک دارم باهاش با شما صحبت میکنم پشتیبانی میکنه.
        شما هم اصرارتو ببر رو خرید آیفونی بزار ک انقدر برات ارزش قایل نمیشه ک اپلیکیشنای ساخت کشورت رو از استورش حذف نکنه، زبان کشورت رو به رسمیت بشناسه و به موجودیت کشورت با تحریمای گاه و بیگاهش اهانت نکنه.
        بنده هم اصراری ندارم معنی و مفهوم امکانات رو برای امثال شمایی ک پُز دادن با مارک پشت گوشی رو امکانات تعبیر میکنن تدضیح بدم.
        شما پولتو خرج اپل کن ماهم همون سامسونگی رو میگیریم ک اپل مقلد و دنباله روی اونه 🙂

        با تشکر از خانوم سلیمانی بابت پُستای خوبتون.

  11. farid

    وقتی بزک دوزک جای تکنولوژی رو برای ارائه خدمات بهتر میگیره، همین دیگه .

    1. مهدی داودپور

      اینکه به این همه نوآوری و خلاقیت و دقت بی نظیر در طراحی میگین بزک دوزک واقعا جای تعجبه!!!!!!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه