اپ‌استور یا گوگل‌پلی؟ کدام فروشگاه در سال ۲۰۱۷ موفق‌تر بود؟

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپ استور

به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۷ برای اپل، گوگل و کاربران موبایل سال فوق‌العاده‌ای بوده. طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده کاربران موبایل تقریبا در این سال حدود ۵۸.۶ میلیارد دلار در اپ‌ها و بازی‌ها خرج کرده‌اند. این آمار نشان‌دهنده افزایشی معادل ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ است.

طبق گزارشی که در این زمینه منتشر شده اپ‌هایی که برای بار اول نصب شده‌اند در حدود ۱۳ درصد افزایش داشته‌اند.

اپ‌هایی که از گوگل‌پلی برای بار اول نصب شده‌اند در حدود ۱۶.۷ درصد افزایش داشته و به ۶۴ میلیارد رسیده، اپ‌هایی که در اپ‌استور برای بار اول نصب شده‌اند صرفا ۶.۷ درصد افزایش داشته و به ۲۸ میلیارد رسیده. یکی از دلایل بالاتر بودن رقم اپ‌هایی که برای اولین‌بار از گوگل‌پلی نصب شده‌اند همه‌گیرتر شدن گوشی‌های اندرویدی در بازارهای نوظهور است.

البته هنوز هم کاربران iOS پول بیشتری برای اپ‌استور ایجاد کرده‌اند. طبق اطلاعات جدید کاربران iOS حدود ۳۸.۵ میلیارد دلار در اپ‌استور و کاربران اندروید حدود ۲۰.۱ میلیارد دلار در گوگل‌پلی خرج کرده‌اند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که میزان پول‌ساز بودن بازی‌ها در فروشگاه‌های مورد اشاره نسبت به سال قبل در حدود ۳۰ درصد افزایش داشته. درآمد بازی‌‎ها در اپ‌استور حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و به ۳۰ میلیارد دلار رسیده در حالی که درآمد گوگل‌پلی با ۳۰ درصد افزایش به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه