ایران ۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ به فرانسه صادر کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پژو 2008

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، ایران‌خودرو ۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ به فرانسه صادر کرده است. بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور، ایران در ۹ ماهه‌ی نخست امسال توانسته ۱۸۹۱ دستگاه اتومبیل از گمرکات مختلف به خارج صادر کند.

در نمایشگاه خودرو پارسال تهران، ایران‌خودرو با قدرت تمام ظاهر شد تا محصولات جدید پژو خود مثل ۲۰۰۸ و ۵۰۸ را در معرض نمایش قرار دهد. هم‌چنین اخباری می‌شنیدیم مبنی بر مونتاژ این محصولات در ایکاپ که به زودی به بازار عرضه می‌شنود. این درحالیست که هنوز خیابان‌های شهر آن چنان باید و شاید میزبان این محصولات جدید فرانسوی شوند و آمار آذر ماه از مونتاژ ۴ دستگاه توسط ایران‌خودرو خبر می‌دادند.

آمار محدود صادرات کمتر ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در حالی منتشر شده که در این مدت حدود ۵۷ هزار خودرو خارجی وارد کشور شده است.

کشورهایی از جمله لبنان، ارمنستان و عراق  از جمله خریداران خودروهای ایرانی هستند. به عنوان مثال در آذرماه امسال ۹۵ دستگاه برلیانس و پیکاپ از گمرک تهران به کشور لبنان صادر شده است. پراید به عنوان یکی ازپرطرفدار ترین خودروهای صادراتی ایران برای کشورهای نظیر عراق محسوب می‌شود. هم‌چنین  عمده صادرات ایران، انواع قطعات خودرو برای افغانستان است.

بر اساس جدول منتشر شده از سوی گمرک در مهر ماه امسال ۳ دستگاه پژو۲۰۰۸ از گمرک غرب تهران به کشور فرانسه صادر شده است. همچنین در آبان ماه ۱۸ دستگاه سمند سورن به ارزش ۱۲۳هزار دلار به کشور ارمنستان صادر شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. سید آبتین میر لوحی

    بعد از خوندن این کامنت اشک شوق روی گونه هام نشست، تا صبح هم خوابم نبرد،
    الان هم مجنون شدم می خوام با تور کویر گردی برم کویر و دلو به بیابان بزنم و بابت
    این همه پیشرفت خدا رو شکر کنم آخه من ۳۴ سال سن دارم و بالاخره شاهذ پیشرفت
    کشور عزیزم در همه جهات خصوصا خودروسازی هستم.

    الـــــــــــــــــــهــــــــــــــــی شــــــــــــــــــــــــــــــــــــکـــــــــــــر

  2. مهران

    با این حجم عظیم صادرات و سرازیر شدن سیل ارز خارجی احتمالا اوضاع همه ما رو به بهبوده.

  3. وحید

    چرا سه تاشو فرستادین رفت بابا هنوز برا تحویل آبانو تحویل ندادین .ماشینای مارو بدین بعد ….????

  4. بردیا صالحی راد

    هان! تازه فهمیدم خارجی ها ماشین هاشون رو هم مثل میوه هاشون دونه ای میخرن!

  5. آروین

    واقعا دستشون درد نکنه. با دلار ۴.۳ امروز اگه حساب کنی سمند دونه ای ۲۹ تومن میفته.!!!!

  6. علی اصغری

    سمند سورن رو صادر میکنن دونه ای ۶۸۳۳ دلار بعد میان دروغ میگن پراید رو با آپشن کمتر به عراق میدیم ۳۰ میلیون تومن !! شما مردم رو چی فرض کردین مسئولین ؟

    1. هادی

      باید به همه ایرونی های عزیز بگم که ناراحت نباشند از ارزانتر بودن خودروهای تولید داخل در خارج کشور اغلب شرکتها هم اوایل کارشون از این متد قدیمی برای بازاریابی محصولاتشون استفاده میکردن و روش خوب و نرمال شناخته شده ای هست ولی وقتی بازار را تسخیر کنند حتی ممکنه گرانتر بفروشند البته روش دامپینگ یعنی کاهش قیمت برای حذف رقبای دیگر از بازار هم هست ولی بجز اینها دقت کنید که محصولات ما در کشورهای همسایه یا دیگر کشورها رقبای قدرتمندی داره که محصولات تولید ما حرفی برابر اونها اصلا ندارند و محکوم به شکست هستند مگر جنگ قیمتی!!
      بله تنها حربه محصولات خودرویی ما در خارج کشور کاهش قیمت هست حالا ممکنه بگید چه لزومی هست مگه مشتری داخل ندارن؟؟
      بحث مشکلات ارزی و واردات قطعاتی از خودروها و کمبود ارز برای واردات اقلام لازم برای خودروسازها یکی از دلایل هست چون فقط با دلار و یورو میشه خرید کرد نه ریال دیگر بحث امکن سنجی قدرت رقابت در بازارهای ازاد خارجی و جلب مشتری هست که هر قدر هزینه کنند کم هست.
      با این تفاسیر دیگه منطقا از ارزانی محصولات داخلی در خارج کشور نه فقط حرص نمیخورید که خوشحال هم ممکنه بشید که بالاخره یه تکونی بخودشون میدن تا بتونن نیمچه رقابتی حداقل در همسایه های فقیر جنگ زدمون کنن و یه وجودی نشون بدهند و قدری ارز به جیب بزنن تا از ارز نفتی کمتر استفاده کنن و بنفع مردمم هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه