ایسر و HP اولین لپ‌تاپ‌های Windows 10 S را راهی بازار می‌کنند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت نسخه جدید سیستم عامل ویندوز ۱۰ را با اسم «ویندوز ۱۰ اس» ( Windows 10 S ) رونمایی کرد. این سیستم عامل که رقیبی برای سیستم عامل کروم به حساب می‌آید نسخه سبک ویندوز ۱۰ به حساب می‌آید که روی سخت افزارهای بسیار قدیمی و ضعیف هم اجرا می‌شود. البته مایکروسافت گفته که کاربران می‌توانند با پرداخت ۴۹ دلار این سیستم عامل را به نسخه پرو ارتقا دهند. با معرفی ویندوز ۱۰ اس شرکت‌های مختلف از محصولات جدیدی رونمایی کردند که به‌زودی راهی بازار می‌شوند.

از جمله این شرکت‌ها می‌توانیم به HP و ایسر اشاره کنیم که قصد دارند کامپیوترهای ارزان قیمت خودشان را با ویندوز ۱۰ اس در اختیار کاربران قرار دهند. این لپ‌تاپ‌ها شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و هر دو هم با قیمت ۲۹۹ دلار راهی بازار می‌شوند.

لپ‌تاپ شرکت HP که ProBook X360 Education Edition نام دارد از صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی با دقت تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل بهره می‌برد. این کامپیوتر به پردازنده Intel Celeron و چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید این لپ‌تاپ را با نسخه کامل ویندوز ۱۰ هم بخرید که ۳۲۹ دلار قیمت دارد.

لپ‌تاپ جدید شرکت ایسر هم TravelMate Spin B1 Convertible نام دارد که یک صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی لمسی با دقت تصویر Full HD روی آن قرار گرفته است. این لپ‌تاپ ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. از دیگر مشخصات سخت افزاری این محصول می‌توانیم به تراشه Intel Celeron اشاره کنیم. این لپ‌تاپ با نسخه کامل ویندوز ۱۰ هم به فروش می‌رسد و قیمت آن ۳۹۹ دلار خواهد بود.

انتظار داریم که در طول ماه‌های آینده محصولات بیشتری با سیستم عامل Windows 10 S راهی بازار شوند. احتمالا محصولات ارزان‌تری هم راهی بازار می‌شوند. مایکروسافت گفته بود که کامپیوترهایی با قیمت ۱۸۹ دلار هم با این سیستم عامل راهی بازار خواهند شد.

منبع: Ubergizmo
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه