ایده ایلان ماسک را برای از بین بردن ترافیک ببینید

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند وقت پیش ایلان ماسک گفته بود که به دنبال راهی برای از بین بردن ترافیک شهری است. او حتی به این موضوع اشاره کرد که شرکت جدیدی هم برای این کار تاسیس خواهد کرد. ایلان ماسک گفته بود که حفر تونل راهی برای از بین بردن ترافیک خواهد بود و به همین دلیل می‌خواهد مسیرهای زیر زمینی مختلفی به وجود بیاورد.

 

ایلان ماسک برای از بین بردن ترافیک شرکتی به اسم The Boring Company را تاسیس کرد.

ماسک برای شکل دادن به ایده جدید خودش شرکتی به اسم The Boring Company را تاسیس  کرد و طرح اولیه ایده خودش را هم منتشر کرد تا همه آن را ببینند. در این ایده ایستگاه‌های مختلفی در سطح شهر درست می‌شوند که می‌توانند اتومبیل‌ها را به تونل‌هایی که زیر زمین حفر شده‌اند ببرند. در این تونل‌ها اتومبیل‌ها با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت جا به جا می‌شوند و به مکان‌های مختلفی برده می‌شوند. البته این طرح هنوز خیلی ایده آل به نظر نمی‌رسد اما در نوع خودش جالب است.

در ادامه می‌توانید ویدیوی این ایده را مشاهده کنید. شاید در آینده چنین مسیرهایی واقعا به روشی مهم برای بر طرف کردن ترافیک تبدیل شوند.

 

منبع: techcrunch
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar اقبال

    این ویدئو خیلی گنگ بود
    -راننده دستور اینکه کجا میره رو چطور صادر میکنه ؟ آیا گجتی همراه راننده است که با وایرس به ایستگاه وصل میشه ؟ در ویدئو مشخص نکرده
    -راه انصراف از سفر هم پیش بینی شده؟ با توجه به اینکه پشت سر خودروی منصرف شده از سفر یه خودروی دیگه هست باید مسیر تا اولین ایستگاه طی بشه ، برای سرمایه گذاران اینکه امکان تغییر میسر و دور زدن وجود داره یا نه خیلی مهمه .
    – زیر ساختهای دیگر و سفره های آب زیرزمینی موانع برزگی هستند که امکان شبکه ای کردن مسیرها با مشکل مواجه میکنند
    -اگر مشکلی برای تاسیسات انرژی پیش بیاید و راهی وجود دارد که موردی اورژانس را از آن زیرزمین بیرون آورد ؟

    مسیرهای روی زمین خیلی قابل اعتمادتر از این ایده گنگ هستند ، میشود تعداد لاین های بزگراهها رو بیشتر کرد

  2. Avatar کیوان

    این بشر عالیه. خسته نمیشه از نوع آوری و اختراع.

  3. Avatar محمد

    ایده جالبه ولی بیشتر شبیه به فیلم های علمی – تخیلیه. دلیلش هم اینه که ایجاد شبکه های زیرزمینی با استفاده از حفر تونل در این حجم عظیم هزینه های هنگفتی داره. حتی اگر از بحث هزینه چشم پوشی کنیم با واقعیت ها و مشکلات مهندسی مواجه خواهیم بود. وجود زیرساخت ها و تاسیسات شهری که همگی اونها به صورت زیرزمینی در سرتاسر شهر پخش شده و از اون ها گذشته مسیرهای قطار شهری (مترو) موانع مهمی بر سر راه این ایده هستند. اصولاً طراحی شهری یکی از سخت ترین نوع طراحی های امروزیه و نیازمند مطالعات دقیق ژئوتکنیکی، مهندسی و حتی اجتماعیه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه