ایلان ماسک: سیستم رانندگی خودکار ما به خوبی انسان عمل می‌کند

۱۶ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در بازار خودروهای هوشمند و بدون راننده، سیستم رانندگی خودکار شرکت تسلا توانسته است یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار بگیرد. سیستم Autopilot این شرکت بسیار خوب است، آن‌قدر که مدیر عامل تسلا می‌گوید این سیستم می‌تواند به خوبی یک راننده‌ی واقعی خودرو را کنترل کند. با این حال، فعلا خبری از بکار گیری سیستم کامل خودران تسلا در ماشین‌های این شرکت نیست، چون هنوز قوانین اجازه‌ی کنترل کامل یک خودرو توسط هوش مصنوعی را نمی‌دهد.

در مراسم اخیر شرکت تسلا که برای ارایه‌ی آمار و ارقام مالی سه ماهه‌ی مالی سوم برگزار شده بود، ایلان ماسک گفت که سیستم رانندگی Autopilot تسلا به خوبی رانندگی یک انسان است. با این حال، او می‌گوید که اجازه‌ی استفاده از آن به آن‌ها داده نشده است: «قوانین می‌گوید که سیستم رانندگی خودکار باید توانایی فراتر از انسان داشته باشد تا رانندگی تمام و کمال به آن سپرده شود.»

ماسک اضافه کرده است: «آن‌ها مشخص نکرده‌اند چه مقدار بیشتر. ممکن است بگویند ۵۰ درصد امن‌تر، یا ۱۰۰ درصد، یا ۱۰۰۰ درصد؛ خودشان هم نمی‌دانند چه چیزی می‌خواهند. می‌دانم که می‌توانیم با تکنولوژی فعلی به دقتی به اندازه‌ی انسان داشته باشیم.»

مدیر عامل تسلا هم‌چنین گفت که به زودی خبرهای تازه‌ای برای سیستم Autopilot خود خواهند داشت.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه