اینترنت من با اینترنت تو فرق دارد!

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر فکر می‌کنی آنچه در اینترنت می‌بینی یا می‌خوانی تو را از زندگی عقب می‌اندازد، رهایش کن و به زندگی‌ات برس؛ اما جلوی من را نگیر: اینترنت من با اینترنت تو فرق دارد!

        ‌

این‌که تلگرام‌ات پر است از داده‌های سخیف و کم‌ارزش، لطفا ارزش تلفن هوشمند، این نمایه‌ی مجتمع هنر و تکنولوژی را زیر سوال نبر. اگر در دوران پرشکوه فیسبوک در ایران، تک‌تک نظرسنجی‌های چرند دوران را پر می‎کردی و بازی‌های احمقانه راه می‌انداختی و حالا می‌گویی دیگر کاری آن‌جا نداری، لطفا نگو فیسبوک مزخرف است. چیزی که تو در فیسبوک می‌دیدی با چیزی که من و امثال من می‌دیدند فرق داشت. اگر بیست‌وچهار ساعته روی تصاویر اینستاگرام دیگران غلت می‌زنی، نگو اینستاگرام مبتذل است؛ در واقع تو در مبتذل‌ترین لایه از یک ابزار غرق شده‌ای. آدم‌های عمیق‌تری را فالو کن، کانال‌های بهتری را دنبال کن.

اگر دغدغه‌ات این است که اینترنت، قاتل تعامل من با محیط اطرافم است، باید بگویم که در اشتباهی. در «اینترنتِ من» چیزهای زیادی برای یادگرفتن وجود دارد. منِ گوشه‌گیر، همین تعاملات اجتماعی دست‌وپا شکسته‌ام را از اینترنت یاد گرفته‌ام. من هم مثل میلیون‌ها نفر، خودم را با اینترنت شناختم و در میان هجوم داده‌های بی‌دروپیکر، اطلاعات معناداری را برای خودم پیدا کردم.

پیش‌تر گفته بودم که خدا پدر کتاب کاغذی را بیامرزد، حالا هم اعتراف می‌کنم که بخش عمده‌ی خوانده‌های چند سال اخیرم در نمایشگرهای شیشه‌ای مملو از پیکسل بوده. بر من خرده نگیر که کم کتاب می‌خوانم. من هم از پشت همین پنجره‌ی چند اینچی تلفنم، به خیال‌انگیزترین تفکرات بشر سر زده‌ام.

اگر صبح تا شب، این‌و‌آن غر می‌زنند که گوشی‌ات را کنار بگذار، دست‌کم دلیلی برای عشق‌ورزی‌ به گجتت‌ داشته باش. اگر گوشی‌ات تفریحت است، از تفریحت دفاع و به آن افتخار کن. وقت‌تلف‌کردنی که از روی آگاهی باشد ترجیح دارد به خفتگی در پستوی ترس از تکنولوژی.

من که می‌گویم گوشی‌ات را زمین نگذار! اما لطفا مثل مرغ به هر دانه‌ای که پیش رویت قرار می‌گیرد نوک نزن. باهوش باش، انتخاب کن و از اندیشیدن و لذت‌بردن دست برندار.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۸ دیدگاه
  1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

    عالی بود.

  2. Avatar TyGa

    عالی بود
    حرف دل من و خیلی های دیگه بود…کلا استفاده از شبکه های اجتماعی و تکنولوژی به هر شخصی برمیگرده..یعنی میشه گفت استفاده هر کس بسته به خودش داره…همونطور که اشاره شد شما تو اینستاگرم میتونی‌هر جور صفحه ای رو فالو کنی…

  3. Avatar امیر

    عالی بود مرسی.

  4. Avatar علی

    دست رو دلم گذاشتین واقعا…!

  5. Avatar محمد امین سپهری

    بی نظیر بود بی نظیز بود و بازهم بی نظیز بود . اقای زرین صدف واقعا نوشته ی جالبی بود حرف دل خیلی از ادما بود و واقعا لذت بزدم . بازهم از اینجوز نوشته ها برای ما بزارید

  6. Avatar مصطفی

    متن تون حرف دل من و امثال منه که اگه اینترنت نبود هیچچی نبودیم. اونایی که مثل منن میدونن منظورم چیه و اونایی که مثل من نیستن الان دارن بهم نیشخند میزنن

  7. Avatar mohammad hasan

    مرسی از نویسنده بابت مطلب تاثیر گذار امیدوارم همه مثل مرغ به هر دانه‌ای که پیش رویمان قرار می‌گیرد نوک نزنیم

  8. Avatar EA

    موافقم. نظر منم همینه

  9. Avatar کیوان

    درود بر شما آقای زرین صدف. هر کسی از اینترنت به یه شکلی استفاده میکنه، این ما هستیم که تصمیم میگیریم خوب و مفید استفاده کنیم یا بد و منفی.

  10. Avatar قاسم

    متن جالبی است
    فقط این نکته رو هم فراموش نکنیم که صفحات نمایشگر باعث شده بینایی خیلی از ما بشدت ضعیف بشه
    حتما اطراف همه ما وجود دارند افرادی که به دلیل استفاده بیش از حد سلامتیشون رو از دست دادن
    همیشه بهترین حالت هر چیزی نگه داشتن اندازه است در مصرف
    اندازه نگه دار که اندازه مکوست
    شاد باشید و سلامت

  11. Avatar مسافر

    مطلب زیبایی بود

  12. Avatar محمدجواد

    نویسنده محشری….بشدت لذت بردم….ولی به همین قدر راضی نشو…به نظر من شما ظرفیت اینو داری که فرهنگ سازی کنی حتی اگه شده همین یک مورد رو….که اگه همین درست بشه سطح آگاهی مردم، قوه تفکرشون، خلاقیتشون و خیلی چزای دیگه بالا میره…ای کاش بشه…چون که دردش از جنس درد منم هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه