اینترنت کند، استرس ایجاد می‌کند

۲۷ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر طول کشیدن زمان بارگذاری ویدیوها حسابی ناامید و آزرده‌ خاطرتان می‌کند، باید بدانید در این زمینه تنها نیستید و تحقیقات علمی هم با شما هم نظرند. تحقیقات شرکت سوئدی اریکسون نشان می‌دهد استرسی که در هنگام بارگذاری ویدیو با اینترنت کم‌سرعت موبایل تجربه می‌کنیم با استرس دیدن یک فیلم ترسناک قابل مقایسه است. گرچه این آزمایش‌ها تنها روی ۳۰ نفر انجام شده است، اما بعید است کسی با این نکته مخالف باشد که در انتظار لود شدن یک ویدیو ماندن، اتفاقی بسیار آزاردهنده است.

تحقیقات شرکت اریکسون، که برخی از ویژگی‌های مغز، فعالیت نبض و قلب افراد را در هنگام کار با موبایل سنجیده، نشان می‌دهد تاخیر در جریان پخش ویدیوها ۳۸ درصد ضربان قلب را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، آزمایش‌های مورد بحث نشان داده که یک انتظار دو ثانیه‌ای هم می‌تواند سطح استرس را دو برابر کند. با این حال سطح استرس در افرادی که در معرض تاخیرهای بیش‌تر (حدود ۶ ثانیه) قرار داشتند ابتدا افزایش و سپس کاهش یافته است.

s2

احتمالا شما هم چنین احساساتی را تجربه کرده‌اید وقتی با اشتیاق می‌خواهید یک ویدیو را در یوتیوب ببینید اما فرایند بارگذاری آن آنقدر طول می‌کشد که به کلی علاقه و اشتیاق‌تان را نسبت به دیدن‌اش از دست می‌دهید و آزرده خاطر آن را رها می‌کنید. باید گفت این تحقیق در عین حال اهمیت سرویس‌دهی اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه را هم برجسته می‌کند.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. امیر

    خداشاهده این موضوع من رو پیر کرد بیماری گرفتم .مدام باهامه

  2. امیر اسدی

    دانشگاه ما مثلا اینترنت داره، یه روز یکی از استادا گفت تمرینتون رو pdf کنید بفرستید به ایمیلم، یه فایل ۲۰۰ کیلو بایتی شد حاصل pdf و zip شدن، ۴۷ دقیقه طول کشید تا وارد اکونتم بشم، gmail رو باز کنم، بعد از فکر کنم ۱۳ بار تلاش نا موفق برای آپلود بلاخره فایل آپلود و ارسال شد، و من در طول این ۴۷ دقیقه همش داشتم به این فکر میکردم که کجا کوزه ی کی رو شکستم که الان اینجوری دارم تنبیه میشم.
    جالب اینجاست که ۲ سال پیش سرعت همین اینترنت به ۱ مگ واقعی میرسید.

  3. سعید

    راه حلشو در کشور ما پیدا کردن. مسدود کردن. دیگه به قلب هم آسیب نمیرسه.

  4. حمید

    واسه همینه ما ایرانیا انقد استرس داریم ؟!!!!!

  5. علیرضا

    آقا تحقیقات نتیجه انتظار ۲-۳ ساعته رو نگفتن؟ آخه ۶ ثانیه که با اینترنت وزین ما به جایی نمیخوره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه