اینتل و سامسونگ رهبران بازار نیمه‌هادی‌ها باقی ماندند

۳ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق آخرین داده‌های شرکت Gartner که یک شرکت تحقیقاتی است و در حوزه IT مشاوره می‌دهد، مشخص شده فروش نیمه‌هادی‌ها در جهان نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش داشته و در سال ۲۰۱۶ به رقم ۳۳۹.۷ میلیارد دلار رسیده است. در این میان ۲۵ تولیدکننده بزرگ نیمه‌هادی‌ها افزایش فروش را تجربه کرده‌اند و سهم‌شان از کلیت این بازار هم به ۷۵.۹ درصد رسیده است. در این رده‌بندی اینتل برای ۲۵ مین سال متوالی با سهم ۱۵.۹ درصدی رده اول را در اختیار داشت.

سامسونگ الکترونیکس هم برای ۱۵ مین سال متوالی با سهم بازار ۱۱.۸ درصدی مقام دومی خود را حفظ کرد. شرکت‌های کوالکام و SK Hynix هم به ترتیب در این لیست سوم و چهارم شدند.

این گزارش نشان داد که بخش‌های مرتبط با نیمه‌هادی‌های به کار رفته در تجهیزات بی‌سیم و صنعت کامپیوتر شرایط کاملا متفاوتی را داشته‌اند. نیمه‌هادی‌های به کار رفته در تکنولوژی‌های بی‌سیم به دلیل به کار رفتن‌شان در بازار گوشی‌های هوشمند شاهد افزایش ۹.۶ درصدی بوده‌اند اما بخش مرتبط با کامپیوترها شاهد کاهش ۸.۳ درصدی بوده و این کاهش هم به دلیل رکود در بخش کامپیوترهای شخصی و تبلت‌های هیبریدی بوده است.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ابراهیم

    ینی ایول به سامسونگ
    اینتل چون سالهاست در این زمینه فعالیت میکنه و واقعا هم نمیشه کیفیتش رو انکار کرد اما باز تجربه کاریش و شهرتش اونو اول نگه داشته وگرنه سامسونگ اول میبود و چ بسا روزی اول هم خواهد شد
    درود بر سامسونگ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه