[اینفوگرافیک] سبک‌ یادگیری شما چیست؟

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا شما هم مانند خیلی‌های دیگر کلاس‌های هندسه را فراموش نمی‌کنید: درس خسته‌کننده، معلم کسل، دانش‌آموز خواب آلود! اما با این وجود آن وسط‌ها کسانی پیدا می‌شدند که سر کلاس مدام سوال می‌پرسیدند و نهایتا هم با خوشحالی کلاس را ترک می‌کردند. اما همین‌ها سر کلاس ادبیات یا دروس عملی مانند حرفه و فن یا دروس آزمایشگاهی عملکرد بدی داشتند.

در فرهنگ ما طوری جا افتاده که کسی که در دروس نظری مانند ریاضیات عملکرد خوبی دارد، باهوش شناخته می‌شود و کسی که سه سوته یک وسیله را سر هم کند جایگاهی در هوشمندها ندارد. اما واقعا اینگونه نیست. ما به جز تفاوت در استعدادهای طبیعی در سبک یادگیری هم با هم فرق می‌کنیم. مثلا سبک یادگیری کسانی که در کلاس‌های تئوری عملکرد خوبی ندارد، به گونه‌ای است که احتمالا اگر در آن درس از روش‌های دیگر تدریس مانند ارائه سمینار استفاده می‌شد، یادگیری بهتری داشتند و از بودن سر کلاس لذت می‌بردند.

خلاصه اینکه درست است که شاید برخی از ما در برخی موضوعات استعداد خاصی نداشته باشیم، ولی می‌توانیم با استفاده از روش‌های مختلف یادگیریمان را بهبود بخشیم. مثلا نت برداری کنیم، از تخیل خود بهره ببریم یا حتی راجع به آن موضوع با دوست خود به بحث و مناظره بپردازیم. اینفوگرافیک امروز درباره سبک‌های یادگیریست و به شما کمک می‌کند سبک یادگیری خود را بهتر بشناسید. اگر دانش‌آموز هستید، می‌توانید با شناخت سبک یادگیری خود در کلاس‌های خسته‌کننده عملکرد بهتری داشته باشید. یا اگر معلم هستید چه بهتر است که سبک‌های یادگیری شاگرادان خود را بهتر بشناسید و بر اساس آن بهره‌وری کلاس خود را افزایش داده و از خود معلم بهتری بسازید. حتی اگر کارمند یک شرکت تجاری هستید بهتر است ایده خود به صورتی ارائه کنید که مطابق با سبک یادگیری همکارانتان باشد. به این صورت قدرت اقناع‌کنندگی خود را بالا ببرید.

منبع: poundstopocket

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar مسعود دشتی

    خیلی جالب بود. دیجی جان.
    ممنون آقای دبیری.

  2. Avatar رضا

    دمت گرم. عجب چیز مفیدی بود. واقعا پیشرفت کشورهای اروپایی توی دریافتن همین چیزای کوچیکه. گاهی وقتا دانش آموزی هر چقدر هم سعی میکنه نمیتونه مطلبی رو فرا بگیره و معلمش هم نمیتونه کمکش کنه و در نهایت از درس زده میشه.

  3. Avatar حسام

    عالی بود!!!!!!!!!!!! من دیداری بودم

  4. Avatar bijan

    بدبختانه یا خوشبختانه: چندگانه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه