[اینفوگرافیک] وب‌سایت‌های معروف ۱۰ سال پیش چه شکلی بودند؟

۴ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در زمان‌های نه چندان دور که اینترنت و به دنبال آن صفحات وب به دنیای ما پا گذاشتند، هنوز تکنولوژی‌های مربوط به آن‌ها چندان تکامل یافته نبودند. گروهی از این تکنولوژی‌ها مربوط می‌شوند به ساخت صفحات اینترنت (مانند زبان HTML) و گروهی هم مربوط می‌شوند به شکل‌دهی و زیبا سازی این صفحات مانند (CSS و BOOTSTRAP). در نبود این تکنولوژی‌ها صفحات وب به زیبایی الان نبودند و اگر وبسایتی در این زمان بخواهد صفحاتش را به شکل صفحات آن زمان‌ها دربیاورد، بسیار خسته‌کننده خواهد بود و چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. مثلا فرض کنید صفحات دیجی‌کالا به شکل زیر بودند.

تصویر بالا تصویر صفحه دیجی‌کالا در ۱۰ سال پیش است!

اگر کنجکاوید بدانید که زیرخاکی بالا از کجا آمده سری بزنید به وبسایت Archive.org. در جعبه وسط آدرس دیجی‌کالا را وارد کنید و تصویر صفحات مختلف دیجی‌کالا را از گذشته تا الان ببینید. (حتما این کار را بکنید، نکات بامزه‌ای درباره گذشته دیجی‌کالا دستگیرتان می‌شود.)

شما با هر وبسایتی که دوست داشته باشید می‌توانید همین کار را انجام دهید. در اینفوگرافیک امروز صفحه اول ۱۶ وبسایت معروف دنیا در گذشته، آورده شده است.

منبع: essayroo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar حامد رحمتی

    وای خدای من صفحه‌ی وب دیجی‌کالا چه‌قدر خاطره انگیز بود …
    خیلی لذت بردم و خاطرات واقعا برام زنده شدن!
    درود بر شما

  2. Avatar هادی

    به قول داوینچی، سادگی، غایت کمال است. درست است که سایت ها هر روز رنگ و لعاب تازه ای میگیرند و بروز می شوند، اما برای من به شخصه reddit و google جذاب ترین صفحات اول رو دارند. هر چه صفحه شلوغ تر باشد علاقه ام به سر زدن هر روزه به آن سایت کمتر است. شاید اگر یاهو هم کمی از گوگل در این مورد یاد گرفته بود الان حال و احوال بهتری داشت!

    1. Avatar nitwit

      خلوت بودن با مدرنیزه منافاتی نداره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه