این گلف قدیمی از دوج دیمون ۸۴۰ اسب‌بخاری امسال هم سریع‌تر است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گلف، یکی از اتومبیل‌های معروف فولکس‌واگن است که در کلاس خودروهای اسپرت هاچ‌بک شهری قرار می‌گیرد. این خودرو به قدری محبوب است که هنوز که هنوزه، جوانان زیادی نسل‌ اول (Mk1) و  نسل دوم (Mk2) گلف را تهیه و آن‌ها را بازسازی می‌کنند. این امر حتی در مورد کشورهای خارجی صادق است و افرادی پیدا می‌شوند که این خودروها را تقویت یا به اصطلاح، تیون می‌کنند. نمونه بارز، همین گلف Mk2 است. با این‌که حدود ۳ دهه‌ از عمر این خودرو می‌گذرد ولی صاحب این خودرو نشان داده که دل این گلف هنوز جوان است!

این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ با توان ۱۲۳۳ اسب‌بخار بهره می‌برد. این گلف قادر است گشتاوری عظیم معادل ۱۰۹۶ نیوتون‌متر تولید کند. برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲.۵ ثانیه زمان لازم است! یعنی این خودرو توانایی رقابت با پرچم‌دارهایی نظیر نیسان GTR و پورشه ۹۱۱ دارد. هم‌چنین شما در این خودرو می‌توانید به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنید.

در این ویدیو می‌توانید قدرت این گلف MK2 را ببینید.

یادتان است که در نمایشگاه خودرو نیویورک، از خودرویی به اسم دوج دیمون (Dodge Challenger SRT Demon 2018) برایتان گفتیم؟ همان خودرو ۸۴۰ اسب‌بخاری که با یک پیشرانه ۸ سیلندر و گشتاور ۱۰۴۳ نیوتون‌متری برای رقبا خط و نشان کشید. دوج دیمون قادر است مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۶۵ ثانیه طی کند و در آخر همین مسافت، به سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت برسد. این درحالی است که با همین گلف قدیمی، می‌توانید مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۸.۶۷ ثانیه طی کنید و به حداکثر سرعت ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنید. هر دو خودرو، مجوز تردد در شهر را دارند.

در این ویدیو می‌توانید شتاب‌گیری این هیولای کوچک آلمانی را ببینید.

حالا شما به عنوان علاقمند خودرو، اگر تنها یک حق انتخاب داشتید، کدام هیولا را انتخاب می‌کردید؟ هیولا کوچک آلمانی یا هیولا بزرگ آمریکایی که شتاب و تاپ‌اسپید کمتری دارد.

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar احسان

    ای جااااااان
    VW Golf MK2

  2. Avatar EA

    من پراید رو با گشتاور عظیم ۱۰ اسب بخاری انتخاب میکردم تا پوزشون رو به خاک بمالم 😀 :)))))

  3. Avatar سام

    رو پرایدم این موتورو بزاری تو هوا میره اخه هیبت و وزن دیمون کجا این جوجه المانی کجا

    1. Avatar سید هادی حمزه

      وقتی سرعت پراید رو در تونل باد به ۱۹۹ km/h رسوندند وزنش به ۱۴ کیلو گرم رسیده!! می دونی یعنی چی؟یعنی فضاحت طراحی ایرو دینامیک ما

  4. Avatar ///mahdispd

    موتور ۴سیلندر بالای۱۲۰۰ اسب بخار؟؟؟؟؟؟
    مگه میشه؟؟؟

  5. Avatar علی

    کاملا مشخصه رو جک داره شتاب میگیره (یا مثلا چرخا رو روی چند تا استوانه ی نسبتا سنگین گذاشتن که لرزشی هم که منتقل میشه طبیعی باشه) تو سرعت ۳۰۰ تا خیلی صدای بیشتری نسبت به ۱۰۰ تا نمیاد از بیرون، همچنین این طراحی بدنه قطعا نمیتونه به سرعت سیصد تا برسه و خیلی خیلی ناپایدار میشه ماشینی مثل پورشه ۹۱۸ و شیرون که میتونن شتاب صفر تا صد رو اینجوری بزنن از سیستم های خیلی پیشرفته ای برای جلوگیری از هرز گردی چرخ ها و کنترل کشش استفاده میکنن چون فقط کمی هرزگردی نمیذاره همچین رکورد هایی ثبت بشه اگه خودتون تو این فیلم زمان بگیرین میبینین لحظه ای که دنده عوض میکنه(که دیگه نیرویی به چرخ ها وارد نمیشه و چرخ ها با سطحی که باهاش اصطکاک دارن (که تو این فیلم بعید میدونم زمین باشه)هم سرعت میشن)سرعت به صد تا رسیده ولی کم تر از دو ثانیه گذشته و هنوز خودرویی چنین رکوردی نزده شتاب صفر تا سیصدم که فکر نکنم تا حالا ماشینی شبیه به این فیلم زده باشه در کل به نظرم قابل باور نیست.

    1. Avatar مهدی رضایی

      با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز مخصوصا اون دسته که به خودرو علاقه مند هستن
      برای مثال شما یه پیشرانه ی ۲ لیتری دارید که در حالت اتمسفریک میتونه ۲۰۰ اسب بخار به شما نیرو بده اما همین پیشرانه ی ۲ لیتری وقتی ستاپ میشه برای سرعت یا شتاب و یا حتی دریفت . عملا از حالت عادی خارج میشه . از فورج شدن پیستون ها گرفته تا توربو هایی با boost های بالای ۳۰ PSI . این نیرو به راحتی بدست نمیاد هزینه های سر سام آوری به روی مالک خودرو میزاره .
      خودرو ساز های آمریکایی در این روز ها با پیشرانه های ۸ سیلندر و سوپر شارژ های عظیم به علاوه تکنولوژی به روز به ۸۰۰-۹۰۰ اسب بخار دست پیدا میکنند اما در ژاپن در سال ۱۹۹۳ با پیشرانه ی ۶ سیلندر ۲۵۰۰ اسب بخار تولید کردند
      خدمت دوست عزیز آقا علی هم عرض شود که کمپانی خودرو های مانند شیرون و غیره هیچ وقت نمیتونند در حد و اندازه کارگاه های تیونینگ کوچک ظاهر بشن . و این هم گفته بشه ک هرز گردی به علت گشتاور ایجاد میشه .وقتی یه راننده ی حرفه ای پشت فرمان یه خودروی تیونیگ شده میشینه علم رانندگی رو داره و کمترین هرزگردی رو در کنار شتاب بدست میاره و همین طور تایر های مخصوصی دارن . بنده خودم به شخصه پشت فرمون ماشینی نشستم ک با موتور ۲.۵لیتری توربو با ۳۵۰ اسب شتاب ۵.۶ ثانیه داشته . اگر یه تحقیقی بکنی رکورد جهانی ۵.۷ ثانیه در سرعت ۴۰۰ و خورده ای دست یه GT86 با موتور ۲JZ سه لیتری هستش .

      1. Avatar علی

        ۱. یه بار دیگه نظر من رو بخونین من چیزی در باره ی این که موتور دولیتری نمیتونه همچین قدرتی داشته باشه گفتم؟
        ۲. هرزگردی بیش از حد تایر ها در هر دو فیلم مشخصه اونی که از بیرون هست که اصلا هم صداش میاد هم ماشین لیز میخوره تو دومی هم میشه فهمید وقتی که نیم ثانیه سرعت رو روی ۱۰۰ نگه میداره داره صبر میکنه تا تایر ها و زمین هم سرعت بشن وگرنه بلافاصله میرفت دنده ی بعد.
        ۳. هیچ راننده ی ماهری نمیتونه کار سیستم های پیشرفته ی کنترل هرزگردی که هرچرخ رو جداگانه تحلیل میکنن رو بکنه.
        ۴.رکورد ثبت شده تو تصویر ۲ ثانیه هست که هنوز خودرویی به اون نزدیک هم نشده.
        به دلایل دیگه ای که تو کامنتم اورده بودم هم توجه کنید.

  6. Avatar امیر اسدی

    هر چیز آلمانی شرف داره به آمریکاییش.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه