مشکل اصلی باتری‌های بسیار پرظرفیت لیتیوم-سولفور حل شد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
باتری لیتیوم سولفور

مدتی است که محققان روی باتری‌های لیتیوم سولفور به عنوان جایگزینی برای باتری‌های لیتیوم یونی تحقیق انجام می‌دهند تا بتوانند نیروی مورد نیاز خودروهای برقی را تامین کنند. علت انتخاب آنها هم این است که می‌توانند چهار برابر باتری‌های لیتیوم یونی انرژی ذخیره کنند. اما باتری‌های لیتیوم سولفوری با مشکلاتی همراه هستند. به عنوان مثال، سولفور درون الکترودها پس از چند بار شارژ و تخلیه‌ی شارژ تحلیل می‌رود یا اینکه پلی‌سولفیدها می‌توانند از کاتد عبور کرده و الکترولیت را فاسد کنند.

یکی دیگر از مشکلات باتری‌های Li-S کنترل آنها در دمای بالاست. محققان باید تضمین کنند که این باتری‌ها در دمای بالا به طور بی‌خطر عمل می‌کنند، اما این کار بسیار سخت است چون این باتری‌ها  نقطه‌ی جوش و اشتعال پایینی دارند. حالا محققان دانشگاه وسترن انتاریو (Western Ontario) در همکاری با تیمی از شرکت Canadian Light Source از یک تکنیک جدید برای پوشاندن باتری استفاده کردند که molecular layer deposition یا MLD نام دارد. محققان با این تکنیک می‌توانند باتری‌های سولفور بی‌خطری بسازند که در دمای بالا مقاوم هستند.

محققان کانادایی در مقاله‌ای که در ژورنال Nano Letters منتشر کرده‌اند، توضیح داده‌اند که آنها توانستند با استفاده از تکنیک MLD باتری‌های لیتیوم سولفور بی‌خطر و مقاوم در برابر دمای بالا را با الکترودهای کربن سولفوری بسازند.

«اندی شولیانگ سان» از دانشگاه وسترن انتاریو و سرپرست این تحقیق در یک رویداد مطبوعاتی گفت: «ما نشان دادیم که پوشاندن باتری با تکنیک MLD یک روش کاربردی و امن برای استفاده از باتری‌های لیتیوم سولفوری در دماهای بالا است.»

در این آزمایش‌ها، محققان نشان دادند الکترودهای سولفور کربنی که با تکنیک MLD پوشانده شدند، در دمای ۵۵ درجه‌ی سلسیوس پایدار و با ثبات ماندند و حتی عملکردشان هم بهتر شد. محققان انتظار دارند که این عملکرد خوب بتواند عمر باتری‌های لیتیوم سولفور را در دمای بالا به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش دهد.

منبع: IEEE

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar پیمان

    خطرش تو دما بالا حل شده هنوز مشکل طول عمرش باقیه

  2. Avatar جلال

    سلام
    پیش بینی یورو ۲۰۱۶ چرا امتیاز من داده نشده؟؟؟؟؟؟
    من برد لهستان و ولز رو درست پیش بینی کرده بودم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه