کاربران مک در معرض حمله‌ی باج‌افزار جدید

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برخی از افراد تصور می‌کنند که کامپیوترهای مک، در مقابل هک و ویروس مقاوم هستند. در حالی که این حرف کم و بیش صحت دارد، اما به قاطعیت نمی‌توان مک‌ها را در مقابل هک و ویروس امن دانست. ویروس‌های مختلفی برای کامپیوترهای اپل ساخته شده‌اند؛ با این حال، تعداد این ویروس‌ها در مقابل هک‌های ویندوزی به‌قدری کم است که افراد مک‌ها را کامپیوترهایی امن می‌خوانند. با تمام این اوصاف، همین چند روز پیش گزارشی از شیوع یک «باج‌افزار» یا همان Ransomware روی کامپیوترهای اپل منتشر شده است.

باج‌افزار جدیدی برای مک نوشته شده که اطلاعات این کامپیوترها را قفل می‌کند.

باج‌افزارها هک‌هایی هستند که پس از اجرا شدن، تمام کامپیوتر یا فایل‌های داخل آن را قفل و بلااستفاده می‌کنند؛ تنها کسی هم که می‌تواند قفل را باز کند، هکری است که باج‌افزار را نوشته. چنین هک‌هایی را به این دلیل باج‌افزار می‌نامند که هکرها معمولا برای باز کردن کامپیوترها، درخواست باج می‌کنند. در بسیاری از موارد که باج پرداخت نمی‌شود، هکرها کلید باز کردن کامپیوترها را نابود کرده‌اند و قفل باج‌افزارها هیچ‌وقت باز نشده است.

کمتر از یک ماه پیش بود که یکی از بیمارستان‌های لس‌آنجلس توسط یک باج‌افزار مورد حمله قرار گرفت. هکرها هم برای آزاد کردن کامپیوترهای بیمارستان، ۳٫۶ میلیون دلار درخواست کرده بودند.

شرکت امنیتی Palo Alto Networks در مصاحبه‌ای به خبرگزاری رویترز گفته است: “باج‌افزار ساخته شده برای کامپیوترهای مک، کاملا کار می‌کند و تمام فایل‌ها قفل می‌شوند.”

اپل برای مقابله با چنین حمله‌هایی، گواهی دیجیتال (Digital Certificate) نرم‌افزاری که این هک را وارد کامپیوترها می‌کرد، پاک کرده است.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. آرمین

    خود مک باج افزاره …….

    1. حسن

      نمیدونم چرا.
      ولی این جمله خیلی به دل من نشست.

  2. MRE

    wow
    واقعا مخ میخواد همچین ویروس هارو ساختن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه