بازگشت آلفارومئو به دنیای فرمول‌یک

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی که حرف از فرمول‌یک می‌شود، بیشتر ما ناخودآگاه به یاد فراری، مرسدس، مک‌لارن و ردبول می‌افتیم. حقیقت این است که در طول عمر این ورزش هیجان‌انگیز، شرکت‌های زیادی مثل بی‌ام‌و و بوگاتی هستند که خیلی کوتاه خودی نشان داده‌اند و به یک خاطره تبدیل شده‌اند. آلفارومئو نام یکی از شرکت‌هایی است که احتمالا از شنیدن نامش در مسابقات فرمول‌یک تعجب می‌کنید اما در دوران مسابقات جزو یکی از خودروسازهای نسبتا قدرتمند بوده است.

کافی است که آلبوم خاطرات فرمول‌یک را برداریم، فوت کنیم تا گرد و خاک آن بلند شود و به اولین صفحات آن نگاه کنیم. زمانی که هنوز فرمول‌یک به رسمیت شناخته نشده بود، مسابقاتی به نام گرندپری برگزار می‌شد. در دهه‌ی ۲۰ تا ۴۰ میلادی، آلفارومئو در این مسابقات حضور داشت.

پس از شکل‌گیری مسابقات رسمی فرمول‌یک، آلفارومئو در فصل‌های سال ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ میلادی حاضر شد. آلفارومئو به عنوان یک تیم پرتلاش با خودروی فرمول یک مجهز به موتور ۴۲۰ اسب‌بخاری در مسابقات حضور پیدا کرد و خوان مانوئل فانجیو، اسطوره‌ی آرژانتینی فرمول یک جهان در سال ۱۹۵۱ توانست به اولین قهرمانی خود دست پیدا کند.

خودروی فرمول یک Sauber با همکاری آلفارومئو

حالا آلفارومئو به میدان بازگشته اما نه به عنوان یک خودروساز مستقل بلکه این شرکت می‌خواهد تامین کننده‌ی موتور تیم‌ها شود. پیش از این هم، آلفارومئو تجربه‌ی این نقش را برای تیم‌های فرمول‌یک را در کارنامه‌ی خود داشته است. این شرکت ایتالیایی قصد دارد به عنوان اسپانسر و شریک فنی تیم سوئیسی Sauber به مسابقات هیجان‌انگیز F1 بازگردد. درصورت فراهم بودن تمام شرایط، همکاری این دو شرکت از سال ۲۰۱۸ استارت می‌خورد.

با توجه به مشکلات موتور هوندا برای تیم مک‌لارن و پایان یافتن همکاری این ۲ شرکت، قرار است رنو به عنوان شریک جدید هوندا انتخاب شود. حالا باید دید که با آغاز همکاری میان تیم آلفارومئو و ساوبر، رقابت‌های فصل آینده‌ی فرمول‌یک به چه شکلی تبدیل خواهد شد.

شما نظرتان درمورد تیم‌های قدرتمند و ضعیف فصل بعدی فرمول‌یک چیست؟

منبع: MotorAuthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar a

    خوب است

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه