بازیگر گودزیلا در ۸۸ سالگی فوت کرد

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«هاروئو ناکاجیما» (Haruo Nakajima)، اولین بازیگر نقش گودزیلا، امروز در سن ۸۸ سالگی فوت کرد. ناکاجیما از سال ۱۹۵۴ (یعنی زمان اکران اولین فیلم گودزیلا) تا سال ۱۹۷۲ نقش گودزیلا را بازی کرده بود.

کاراکتری که هاروئو ناکاجیما نقش آن را برای سال‌ها بازی کرده، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین چهره‌های تاریخ سینما است.

این بازیگر ژاپنی با اینکه پیش از گودزیلا، نقش‌های مختلف دیگری را هم بازی کرده بود، ولی به خاطر ورود به لباس بزرگ گودزیلا بود که معروف شد. ناکاجیما در طول ۱۸ سال، در ۱۲ فیلم مختلف نقش گودزیلا را داشت.

ناکاجیما قبلا گفته بود که او با مطالعه‌ی فیل‌ها، خود را برای بازی در نقش گودزیلا آماده کرده و تمرین داده بود: “در آن زمان، یک فیل هندی به اسم ایندیرا را بررسی کردم و نحوه‌ی راه رفتن او را دیدم. سبک راه رفتن گودزیلا از یک فیل آمده است.”

کاراکتری که هاروئو ناکاجیما نقش آن را برای سال‌ها بازی کرده، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین چهره‌های تاریخ سینما است. با این حال، او احترامی که استحقاق آن را داشته، دریافت نکرده است. ناکاجیما زمان زیادی را در یک لباس صد کیلوگرمی گذرانده بود و همیشه سعی می‌کرد تا تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را به شخصیت گودزیلا بیاورد.

با این حال، او می‌گوید:‌ “در آن زمان، مردم نسبت به کسانی که در یک لباس می‌رفتند، دیدگاه مثبتی نداشتند. می‌شنیدم که دور و اطراف من می‌گفتند که وارد یک لباس شدن، بازیگری نیست.”

دلیل مرگ هاروئو ناکاجیما بیماری ذات‌الریه اعلام شده است. می‌توانید در ادامه ویدیویی از این بازیگر نقش گودزیلا و صحبت‌های او را ببینید.

منبع: Kotaku

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه