۵ بازی و فیلم مناسب برای روزهای برفی!

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه

از سه چهار روز پیش گزارش‌های هواشناسی و حتی ویجت‌های اعلام وضعیت‌ آب و هوای گوشی‌های‌مان، مدام خبر از بارش سنگین برف در روز دوشنبه می‌دادند. اما در چند سال گذشته، حداقل در پایتخت آن‌قدر برف‌ها بی‌بخار بودند که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد امروز صبح حجم بارش‌ غافل‌گیرمان کند. برف امروز آن‌قدر سنگین بود که تعداد زیادی از راه‌ها را بست و خیلی‌ها را هم خانه نشین کرد.

احتمالا با ما هم عقیده هستید که وقتی در خانه بمانی، هیچ چیز بهتر از یک ماگ پر از چای گرم و دیدن فیلم‌ها و سریال‌های از قلم افتاده، نمی‌چسبد. البته اگر از خواب فاکتور بگیریم! بازی کردن بازی‌های کار درستی که در طول هفته زمانی برای انجام‌شان وجود ندارد هم که جای خود دارد. در این مطلب کوتاه قصد داریم ۵ بازی‌ای که تجربه‌شان در یک روز برفی حسابی می‌چسبد را به‌همراه ۵ فیلمی که احتمالا تماشای‌شان این روز سرد را برای‌تان گرم می‌کند، معرفی کنیم.

البته اگر از آن دسته‌ای هستید که مثل ما به هر ضرب و زوری شده خودتان را به محل کار یا تحصیل‌تان رسانده‌اید، یکی دوتا از آیتم‌های لیست را برای امشب در نظر داشته باشید که شب برفی هم حال و هوای خودش را دارد. اگر فیلم یا بازی مناسب‌تری به ذهن‌تان رسید، در بخش کامنت‌ها معرفی‌شان کنید.

۵ فیلم برفی:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌1

۱- The Thing

هرچند عناوینی که در این‌جا قصد معرفی‌شان را داریم، لزوما فاکتور برف در همه‌شان وجود ندارد و صرفا تلاش کرده‌ایم وجه سرگرم‌کنندگی‌شان را در نظر بگیریم؛ اما دل‌مان هم نیامد اشاره‌ای به شاهکار «جان کارپنتر» نکنیم. فیلم سینمایی The Thing محصول سال ۱۹۸۲ میلادی، در ژانر وحشت ساخته شده است. این فیلم که در آن هنرپیشه‌های کار درستی مثل «کرت راسل» به ایفای نقش پرداخته‌اند، آن‌قدر خوب از آب درآمده بود که بعد از آن فیلم‌های زیادی بر مبنای الگوهای دست اول‌اش ساخته شد. فیلم آن‌قدر خوب بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی نسخه‌ی بازسازی شده‌اش هم روی پرده رفت؛ اما همان‌طور که خودتان هم می‌توانید حدس بزنید، حتی به گرد پای فیلم اصلی هم نرسید. تمام محیط‌های که فیلم در آن‌جا جریان دارد برفی و سراسر یخ‌بندان است؛ پس اگر به هر دلیلی The Thing، شاهکار کارپنتر مولف را ندیده‌اید، امروز فرصت خوبی برای تجربه‌اش است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

2

۲- Everest

فیلم سینمایی Everest محصول همین امسال است. البته در نظر داشته باشید هنوز بهترین کیفیت ممکن برای این فیلم عرضه نشده و اگر دوست دارید امروز به تماشای آن بنشینید باید به کیفیت Web-dl بسنده کنید که آن‌قدرها هم غیرقابل تحمل نیست. چرا این فیلم را انتخاب کردیم؟ چون فیلم سینمایی Everest تا دل‌تان بخواهد سوز و سرما دارد و حسابی با اتمسفر این روزها هماهنگ است. فیلم را «بالتازار کورماکور»، فیلم‌ساز ایسلندی کارگردانی کرده. هنرپیشه‌های تراز اولی هم در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «جیسون کلارک» و «جیک جلن‌هال» اشاره کرد. قصه‌ی فیلم هم درباره‌ی دو تیم حرفه‌ای کوهنوردی است که قصد صعود به قله‌ی اورست را دارند؛ اما طبق معمول توفانی درمی‌گیرد و همه‌ی برنامه‌ها را به‌هم می‌ریزد. البته در همین سبک و سیاق فیلم سینمایی Vertical Limit محصول سال ۲۰۰۰ میلادی هم به‌شدت توصیه می‌شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

3

۳- Hotel Transylvania 2

در بین فیلم‌هایی که می‌خواهیم برای‌تان معرفی کنیم، حتما باید یک انیمیشن خوش‌ساخت هم باشد. برای همین هم قسمت دوم از انیمیشن خوش‌ساخت Hotel Transylvania را برای‌تان انتخاب کردیم که هم در گیشه موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای داشته و هم دل سینمادوستان را حسابی برده. منتقدان فیلم هم قسمت دوم Hotel Transylvania را تحویل گرفته‌اند و نمرات خوبی را برای‌اش درنظر گرفته‌اند. البته بهترین کیفیت این فیلم هم هنوز برای دانلود عرضه نشده؛ اما آن دسته از سینما دوستانی که دنبال کیفیت بلو-ری نیستند را می‌تواند راضی کند. برای ساخت این انیمیشن جذاب از صداپیشه‌های توان‌مندی مثل «آدام سندلر»، «سلنا گومز» و حتی «مل بروکس» مشهور استفاده شده است. دیدن این انیمیشن به‌شدت توصیه می‌شود. خصوصا این‌که احتمالا Hotel Transylvania 2 از کاندیداهای بهترین انیمیشن سال هم خواهد بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

4

۴- Ant-Man

فیلم سینمایی Ant-Man خیلی وقت است که با کیفیت‌های مختلف برای دانلود عرضه شده؛ اما برای آن دسته از طرفداران سینمایی که منتظر بهترین کیفیت فیلم بودند، الان بهترین زمان دانلود و لذت بردن از جدیدترین ابر قهرمان دنیای مارول است. با تکراری و کلیشه‌ای شدن قهرمان‌های قبلی دنیای مارول، فرصت برای ابر قهرمان‌هایی که هنوز فیلمی برمبنای آن‌ها ساخته نشده، فراهم شده است. شخصیت Ant-Man هم یکی از همین شخصیت‌هاست که اتفاقا فیلم‌اش هم خیلی خوش‌ساخت از آب درآمده و هم طرفداران سینما را راضی کرده و هم نظر مساعد منتقدان فیلم را در پی داشته. فیلم را «پیتون رید» کارگردانی کرده است. هرچند فیلم‌های قبلی این کارگردان آمریکایی خیلی چنگی به‌دل نمی‌زند، اما Ant-Man آن‌قدر خوب است که بخواهید در یک روز برفی به تماشای نسخه‌ی باکیفیت‌اش بنشینید. این فیلم را از دست ندهید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

5

۵- The Man from U.N.C.L.E

می‌رسیم به جدیدترین ساخته‌ی کارگردان انگلیسی کار درست و صاحب سبک سینما، «گای ریچی». فیلم سینمایی The Man from U.N.C.L.E از آن دست فیلم‌هایی است که تا به تماشای‌اش ننشینید، نمی‌توانید درباره‌ی محتوای‌اش و نظراتی که درباره‌اش منتشر شده، قضاوت کنید. به بیان ساده‌تر اگر فیلم با سلیقه‌تان هماهنگ باشد، از دیدن‌اش نهایت لذت را خواهید برد؛ اما اگر به جاسوس‌بازی‌های دوره‌ی جنگ سرد با ته مایه‌های فانتزی آن هم از جنس گای ریچی علاقه نداشته باشید، احتمالا فیلم دل‌تان را می‌زند. اما توصیه می‌کنیم بدون پیش زمینه‌ی ذهنی به تماشای این فیلم بنشینید و جنس جدیدی از ژانر اکشن را تجربه کنید. فیلم سینمایی The Man from U.N.C.L.E این قدرت را دارد تا آخر بیننده‌اش را پای تلویزیون نگه دارد. از جمله نکات مثبت فیلم بازی تمیز «هنری کویل» و «آلیسیا ویکاندر» است که حسابی هم به ماجراهای The Man from U.N.C.L.E جان داده. حتی اگر امروز هم فرصت نکردید، دیدن این فیلم را از دست ندهید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۵ بازی برفی:

6

۱- Lost Planet

مشابه بخش معرفی فیلم قصد داریم در بخش معرفی بازی هم، اولین گزینه را به یک عنوان نسبتا قدیمی‌تر که حسابی حال و هوای برف و یخ‌بندان دارد، اختصاص بدهیم. برای کسانی که از سال‌های ابتدایی عرضه‌ی کنسول‌های ایکس‌باکس۳۶۰ و پلی‌استیشن۳ بازی می‌کردند، Lost Planet نام غریبه‌ای نیست. اما برای آن دسته از گیمرهای جدیدتر، Lost Planet اولین قسمت از مجموعه بازی‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ میلادی در اختیار بازی‌کننده‌های ایکس‌باکس۳۶۰ و پلی‌استیشن۳ قرار گرفت. بازی آن‌قدر خوب بود که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی هم مدتی بعد عرضه شد. بازی Lost Planet ماجراهای انسان‌هایی را تعریف می‌کند که حسابی زمین را ویران کرده‌اند و به‌همین خاطر هم تصمیم گرفته‌اند به سیاره‌ای دیگر سفر کنند و بساط زندگی‌شان را آن‌جا پهن کنند. البته نزدیک‌ترین سیاره به زمین دمای‌اش همیشه زیر صفر است و هوای آن هم مناسب تنفس نیست. این سیاره ساکنان دیگری هم دارد که ماجراهای قصه‌ی بازی را سروشکل می‌دهد. حتی اگر ایکس‌باکس۳۶۰ یا پلی‌استیشن۳ ندارید، توصیه می‌کنیم نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Lost Planet را دانلود کنید و از نبردهای بی‌نظیرش در میان یخ و برف نهایت لذت را ببرید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

7

۲- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

قسمت پنجم از مجموعه بازی‌های «متال‌گیر سالید» یا همان «درد فانتوم» آن‌قدر بزرگ است که شاید خیلی‌ها حتی با وجود این‌که تهیه‌اش کرده‌اند، جرات شروع کردن‌اش را نداشته باشند. اما هیچ زمانی بهتر از یک روز برفی برای شروع بازی‌های بزرگ و درست و درمان نیست. روزهای برفی آرامش خیالی دارند که حتی می‌توان در آن روزها سراغ بازی‌هایی خیلی بزرگ‌تر از درد فانتوم هم رفت. به‌هرحال جدیدترین و شاید آخرین ساخته‌ی «هیدئو کوجیما»، بازی‌ساز افسانه‌ای در مجموعه بازی‌های متال‌گیر سالید، مثل بقیه‌ی قسمت‌های این مجموعه حسابی خوش‌ساخت است و مطمئنا از تجربه‌اش نهایت لذت را خواهید برد. البته نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی چندان چنگی به‌دل نمی‌زند و برای تجربه‌اش باید چندین گیگابایت دانلود کنید. برای همین هم اگر ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن۴ دارید، تجربه‌ی درد فانتوم به‌مراتب برای‌تان راحت‌تر خواهد بود. اگر پیش‌درآمد درد فانتوم را بازی نکرده‌اید، شاید بهتر باشد امروز را به تجربه‌ی «سطح صفر» (Metal Gear Solid V: Ground Zeroes) سپری کنید. پیش‌درآمد درد فانتوم فقط یک مرحله‌ی اصلی دارد و خوراک روزهای تعطیل آن‌هم از جنس برفی است!

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

8

۳- Rise of the Tomb Raider

اگر از طرفداران مجموعه بازی‌های «توم ریدر» (Tomb Raider) باشید، حتما نسخه‌ی سال ۲۰۱۳ بازی را به‌خاطر دارید. بعد از مدت‌ها غیبت، در سال ۲۰۱۳ میلادی استودیوی بازی‌سازی «کریستال داینامیکس»، شخصیت «لارا کرافت» و کلا تمام المان‌های مجموعه‌ی توم ریدر را باز تعریف کرد تا نه‌تنها با یکی از بهترین بازی‌های مجموعه مواجه شویم، بلکه یکی از بهترین بازی‌های سال پیش روی‌مان قرار بگیرد. حالا ادامه‌ی آن بازی خوش ساخت سال ۲۰۱۳ با نام «خیزش توم ریدر» به‌شکل انحصاری در اختیار بازی‌کننده‌های کنسول ایکس‌باکس وان قرار گرفته است. البته قرار است در سال آینده‌ی میلادی نسخه‌های رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن۴ بازی هم به‌همراه تمام محتواهای اضافه شونده در اختیار بازی‌کننده‌های این پلتفرم‌ها قرار بگیرد. قسمت جدید توم ریدر تا دل‌تان بخواهد مرحله‌های برفی دارد که در کنار مکانیک‌های سکوبازی خوش ساخت بازی لحظاتی ناب برای بازی‌کننده‌ها رقم می‌زنند. مطمئن باشید هیچ چیز بهتر از این نیست که در یک روز برفی با لارا کرافت جوان و ماجراجو در خیزش توم ریدر همراه شوید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

9

۴- Fallout 4

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های امسال که برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ عرضه شده، قسمت چهارم از مجموعه بازی‌های «فال‌آوت» (Fallout) است. اگر با قسمت‌های مختلف این مجموعه آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که تمام قسمت‌های فال‌آوت به نوبه‌ی خودشان از نامزدهای کسب جایزه‌ی بهترین بازی سال در زمان عرضه‌شان بوده‌اند. فال‌آوت۴ هم از این نظر از قسمت‌های قبلی چیزی کم ندارد و بازی‌کننده‌ها با عنوانی به‌شدت پهناور با مکانیک‌های تمام نشدنی و جذاب طرف هستند. علت انتخاب فال‌آوت۴ هم مشابه درد فانتوم است. این بازی آن‌قدر بزرگ (حتی بزرگ‌تر از درد فانتوم) است که شروع کردن‌اش به این راحتی‌ها نیست و همه چیز باید آماده و فراهم باشد. به‌همین خاطر هم توصیه می‌کنیم اگر هنوز این بازی را شروع نکرده‌اید، همین امروز کار را شروع کنید. اگر قصد دارید بازی را دانلود کنید یا از طریق سفارش اینترنتی نسخه‌ی کنسول بازی را بخرید، در فاصله‌ی رسیدن بازی به منزل‌تان می‌توانید نسخه‌ی موبایلی بازی را که اتفاقا کلی هم جذاب و هیجان‌انگیز است، بازی کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

10

۵- Helldivers

برای بازی برفی پنجم یک عنوان مستقل در نظر گرفته‌ایم. این بازی طی سال گذشته آن‌قدر عملکردش خوب بود که نسخه‌ی خرده‌فروشی آن‌ هم عرضه شده است. البته بازی در انحصار کنسول پلی‌استیشن۴ است. اما اگر چندتا دسته دارید بد نیست همین حالا نسخه‌ی دیجیتال یا تحت دیسک آن را تهیه کنید و بعد هم با چندتا از دوستان پایه‌ی بازی‌تان تماس بگیرید تا یکی از بهترین بازی‌های مستقل چندنفره‌ی چند سال اخیر را تجربه کنید. بازی Helldivers تا دل‌تان بخواهد سخت و حرفه‌ای است. اما روند و مکانیک‌های بازی طوری طراحی شده که اگر راه و روش درست بازی کردن را بیاموزید، از انجام‌اش نهایت لذت را خواهید برد. بازی Helldivers تا ۴ بازی‌کننده را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. البته در نظر داشته باشید که برای Helldivers بازی کردن از دوستان بی‌اعصاب‌تان دعوت نکنید! بازی گزینه‌ای برای خاموش کردن Friendly Fire ندارد و به همین خاطر هم ممکن است به جای بازی کردن کار به دعوا و کتک‌کاری بکشد! بازی حتی کلید خشاب‌گذاری خودکار هم ندارد و برای هر بار تعویض خشاب باید خودتان کلید مخصوص‌اش را بزنید. پس فقط در صورتی که فکر می‌کنید یک گیمر حرفه‌ای هستید، سراغ این بازی برود. بازی تا دل‌تان بخواهد مراحل برفی آن‌هم پر از چالش‌های سخت دارد!

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰ دیدگاه
  1. bullseye

    لیست فیلمتون اصلا جالب نبود فیلم های شاهکاری مثل از گور برخاسته و هشت نفرت انگیز و فارگو و روز گراندهاگ و…جا نداشتن؟

  2. Amir

    بازیه halo 5 رو هم میگفتین

  3. 100darsad

    با سلام بخدا اگه وقت بشه واقعا همان بازی متال گیر رو انجام بدم عالی میشد
    دلم لک زده پای یه تلویزیون ۶۰تا ۸۰ اینچ بشینم با پلی استیشن ۴ در ارامش و بدون هیچ فکری متال گیر بازی کنم اقا توقع زیادیه …

  4. کامبیز

    به نظرم سریال Fargo هم گزینه خوبی باشه

  5. حسام

    The man from uncle رو امشب دیدم اصلا خوشم نیومد خیلی لوس بود . ولی ممنون که معرفی کردید

    1. deep

      کاملا برعکس عالییییییییییییییی ترین فیلم در سبک جاسوسیس

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه