بازی ماین‌کرفت به ۸۵ میلیون دانش آموز برنامه‌نویسی آموزش داده شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی ماینکرفت

ماینکرفت در ابتدا یک بازی ساده و جذاب بود که به سرعت مورد توجه قرار گرفت و سریعا برای تمام پلتفرم‌های موبایل و کامپیوتر و کنسول‌های خانگی عرضه شد؛ اما کم‌کم‌ این بازی برای کارهای آموزشی هم مورد استفاده قرار گرفت  و کاری کرد که آگاهی دانش آموزان از برنامه‌نویسی بیشتر شود. در واقع می‌توانیم به گوییم که اکنون بازی ماینکرفت به یک ابزار آموزشی هم تبدیل شده است. در طول چند سال گذشته موضوع برنامه‌ نویسی و آشنایی با کدها بسیار اهمیت پیدا کرده است و سعی شده برنامه نویسی از کودکی آموزش داده شود. به همین دلیل ماینکرفت گزینه خوبی برای این اتفاق به حساب می‌آید.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده شرکت مایکروسافت با استفاده از بازی ماینکرفت به ۸۵ میلیون دانش آموز کد نویسی یاد داده است. البته تمام این کدها بسیار آسان و راحت بودند و بیشتر برای آشنایی دانش آموزان با محیط برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما هدف این طرح هم همین موضوع بوده است.

براساس اطلاعات منتشر شده بازی ماینکرفت کاری کرده که دانش آموزان شجاعت بیشتری در زمینه برنامه نویسی پیدا کنند و می‌توانند کارهای بسیار خوبی با کدهایی که یاد می‌گیرند انجام دهند.

منبع: medium

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. امید

    بهترین بازی بود که بازی کردم هیچوقت هم سطح سختش رو نتونستم ببرم بازی کاملا هوشی کاملا گروهی کاملا درگیر کننده قابلیت طراحی سیستم و مدارهای الکتریکی خیلی خوب داره تو هر سیستمی تو هر پلتفرمی هم هست خیلی توده فقط تو PS4 نیست اونم به خاطر خود شرکت سونی بود تنها ایرادی هم که داشتم اولش طراحی بازی بود اونم که الان عادت کردم و تازه هم ازش لذت می برم راستی map dust 2 کانتر رو تقریبا تو بازی ساختم الان تو اون مپ رو گوشی لن می کنیم شبیه سازی کانتر می زنیم حالا حالا ها کار داره خود مپ و قوانین بازی رو طراحی کنم اما بعدا کاملش می کنیم لذت می بریم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه