ال‌جی با همکاری شهرداری تهران پروژه باغ علم کودکان را افتتاح کرد

۱۷ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پروژه بزرگ و پیشرفته باغ علم کودکان تهران با همکاری شرکت ال‌جی و شهرداری تهران طی مراسمی و با حضور تعداد زیادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری افتتاح شد. تعداد زیادی از شخصیت‌های فرهنگی هنری از جمله کارگردان‌ها، بازیگران، نویسندگان و فعالین حوزه کودک نیز در این مراسم حضور پیدا کرده و از این اقدام فرهنگی- آموزشی ال‌جی برای کودکان ایرانی تقدیر کردند.

مرکز مخصوص کودکان ال‌جی، «باغ علم کودک» نام دارد و با همکاری شرکت ال‌جی و با الگوبرداری از مرکز علمی این شرکت در شهرهای سئول و بوسان ساخته شده است. باغ علم کودک در مساحت ۲ هزار مترمربع در ‏باغ کتاب تأسیس شده و مخاطب آن کودک‌های ۷ تا ۱۲ سال است. این مرکز در قلب پروژه باغ کتاب تهران قرار دارد که زیرساختی حدود ۶۵ هزار مترمربع داشته و هدف آن ایجاد مرکزی بزرگ و همه‌گیر برای دوستداران علم و فرهنگ است. یکی از قسمت‌های این پروژه بزرگ باغ علم کودکان است تا خردسالان، کودکان و نوجوانان به شکلی متفاوت و جذاب و همراه با بازی بتوانند ‏مفاهیم علمی را بیاموزند.

شرکت ال‌جی علاوه بر ارائه همه این خدمات یک روز مخصوص در هر هفته برای برای خیریه‌ها و مدارسی که توان مالی زیادی ندارند در نظر گرفته است. در این روز که LG Day نام دارد این خیریه‌ها و مدارس می‌توانند به صورت رایگان از این مجموع بازدید کرده و کودکان کم بضاعت و محروم را با علم بیشتر آشنا کنند.

پروژه باغ علم کودک در سال ۱۹۸۷ تحت نام Yonam آغاز به کار کرد. هشت سال بعد اسم این پروژه به LG Science Hall تغییر کرد و بعد از آن به عنوان اولین موزه علمی بخش خصوصی در وزارت علم و فناوری کره جنوبی ثبت شد. بعد از استقبال گسترده و به فاصله سه سال بعد، شعبه دیگر پارک علمی Busan  افتتاح شد. این پروژه در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه «فرهنگ علمی کره» از طرف وزارتخانه کشور کره شد. در ادامه موفقیات‌های پروژه باغ علم کودک ال‌جی سال پیش یادداشت تفاهمی بین شهرداری تهران و ال‌جی برای ساخت باغ علم نوشته و بعد از آن پروژه ساخت باغ علم کودکان در تهران آغاز شد.

باغ علم ال‌جی می‌تواند در برقراری بهتر ارتباط بچه‌ها با علم کمک کند.

باغ علم ال‌جی، با توجه به اینکه بچه‌ها خیلی فرصت نمی‌کنند با مفاهیم علمی به صورت ‏ملموس و عملی برخورد کنند، می‌تواند در برقراری بهتر ارتباط بچه‌ها با علم کمک کند. همچنین کمک می‌کند بچه‌ها ‏بفهمند چیزهایی که می‌خوانند، به صورت عینی چه حاصلی دارد. این مجموعه به دنبال این است که خواندن و تجربه کردن ‏با هم اتفاق بیفتد. چون مراکز علم روایت دیگری از همان چیزهایی هستند که بچه‌ها در کتاب‌هایشان می‌خوانند.

آقای دی اس آن، مدیرعامل ال‌جی ایران می‌گوید: «در سال ۲۰۱۷ ماLG Kids Science Hall  را به برای اولین بار در خارج از کشور کره جنوبی، در مجموعه باغ کتاب با همکاری باغ کتاب تهران افتتاح کردیم. این پروژه برای ما ارزش و معنای زیادی داشته.»

منبع: ال‌جی ایران

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه