اختصاصی دیجی‌کالا مگ: با اجرای طرح رجیستری فقط آیفون ۷ از کار می‌افتد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پخش شدن خبرهای متناقض درباره خاموش شدن گوشی‌های آیفون پس از اجرایی شدن طرح رجیستری باعث شد دیجی‌کالا مگ پیگیر این موضوع شود و با غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی مصاحبه‌ای اختصاصی داشته باشد. کریمی خراسانی به دیجی‌کالا مگ گفت فقط آیفون‌های ۷ پس از اجرای طرح رجیستری از کار می‌افتند.

با وارد شدن به فاز نهایی مرحله آزمایشی طرح رجیستری مصاحبه‌ها و خبرها در این باره رو به افزایش است و این موضوع ذهن بسیاری از کاربران را هم به خود مشغول کرده. امروز در دو خبر متفاوت درباره این طرح به اطلاع‌رسانی پرداختیم. طبق آنچه معاون رگولاتوری اعلام کرده قرار است طرح رجیستری بدون هزینه برای مردم و بدون ایجاد هرگونه مشکل برای گوشی‌های موجود پیش رود. اما روز گذشته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی هم در این باره به اظهارنظر پرداخت و اعلام کرد که از دو هفته آینده و با ورود رسمی و قانونی آیفون‌های ۷ گوشی‌های آیفونی که تا قبل از این تاریخ خریداری شده باشند، مشمول طرح رجیستری شده و از کار خواهند افتاد.

اعلام این خبر باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها میان کاربران شد و باعث شد دیجی‌کالا مگ موضوع را پیگیری کند. در این مورد با غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی، گفتگو کردیم و از او پرسیدیم آیا واقعا قرار است تا دو هفته دیگر آیفون‌های کاربران خاموش شوند؟

او در پاسخ گفت: «بحث کل آیفون‌ها مطرح نبوده و به نظر می‌رسد نقطه نظرات من به خوبی اطلاع‌رسانی نشده‌اند. در واقع آنچه من گفته‌ام از این قرار است که ظرف دو هفته آینده قرار است آیفون‌های ۷ به صورت رسمی وارد کشور شوند. در حال حاضر یک دستگاه از آیفون‌های ۷ موجود هم از کانال‌های رسمی وارد کشور نشده و تمامی آن‌ها قاچاق هستند.»

او ادامه داد: «برای آیفون‌های دیگر مشکلی پیش نمی‌آید اما آیفون‌های ۷ در شرایطی به صورت قاچاق وارد کشور شده که طرح مبارزه با قاچاق آغاز شده و طرح رجیستری هم به زودی آغاز می‌شود پس به محض فعال شدن طرح رجیستری یقینا باید منتظر از کار افتادن آیفون‌های ۷ قاچاق باشیم.»

به این ترتیب رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی تایید می‌کند که با اجرا شدن طرح رجیستری موبایل آیفون‌های ۷ موجود در بازار از کار می‌افتند اما مشکلی برای آیفون‌های دیگر پیش نخواهد آمد.

دیجی‌کالا مگ در روزهای آینده هم این موضوع را پیگیری می‌کند و آخرین اخبار مربوط به طرح رجیستری را در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۳ دیدگاه
  1. Avatar amin

    سلام.من خیلی عجله دارم واسه آیفون۷
    اگه بخوام گوشی های تک فروشی که تو بازار هست رو بخرم
    برام مشکل ایجاد میکنه؟

  2. Avatar amir

    سلام.
    من پسری ۱۴ساله ام الان اس۷اج دارم میخوام اون رو با ایفون ۶اس تعویض کنم.بعد از طرح رجستری مشکلی که پیش نمیاید.
    من منتظر پاسخ شما می مونم و گوشی رو تعویض نمیکنم تا شما جواب بدین.
    باتشکر

  3. Avatar یونس

    ببخشید
    آیفون ۷ هایی که چند هفته‌ پیش روشن شده و کار کرده رجستری میشود.

    لطفا پاسخ دهید.

  4. Avatar ایمان

    از دیروز گوشی آیفون ۷ پلاسی که ۱۳ روزه خریدمش خود به خود خاموش میشه و وقتی که میخواد بیاد بالا، روی صفحه اپل قفل میکنه و روشن نمیشه تا به کابل متصلش کنی. وقتی به کابل متصلش میکنی فقط روشن میشه اما کابل رو نمیشناسه (نه علامت شارژ شدن میاد روی گوشی و نه آیتیونز میشناستش). از توی گوشی فکتوری ریستش کردم، دیگه گوشی اکتیو نمیشه. میزنه: Device Unknown !!!!!

  5. Avatar ميم

    ببخشید میشه ابهامات مربوط به افرادی که ایفون رو از طریق اپ استورهای سایر کشورها تهیه کردن و حالا یا خودشون برگشتن ایران و یا براشون کادو اوردن رو پیگیری کنید، چون به نظر میاد هیچ اطلاع رسانی ای در این زمینه و رفع ابهامی انجام نمیشه!

  6. Avatar احمد

    چند روز پیش با هزار تا زور و پس انداز تونستم یه آیفون ٧ بگیرم … تو خبرها هم که خوندم بودم اگه قبل از اجرا شدن طرح ریجستری اجرا بشه مشکلی برا گوشی های قبل پیش نمیاد… الان یعنی باید گوشی رو بندازیم دور …

  7. Avatar رهی

    بنظرم طرح خوبیه. چون خیلی از موبایل فروش ها از فروش محصولات ایفون سودهای کلان نصیبشان شده است و هیچ گونه خدمات پس از فروشی ارائه نمیکنن و فقط تا وقتی گوشی رو به ادم میفروشن، ادمای خوب و خوش برخوردی هستن و امان از وقتی که گوشی خراب بشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه