با این پهپاد کوچک می‌شود در شرایط اضطراری اینترنت داشت

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در شرایط اضطراری وقتی زیرساخت‌ها دچار مشکل شده باشند چطور به اینترنت دسترسی پیدا کنیم؟ شرکت فیسبوک به دنبال راه‌حلی می‌گردد تا بتواند از طریق آن در شرایط خاص هم ارتباط با اینترنت را حفظ کند.

پیش از این اخباری درباره استفاده فیسبوک از پهپادها در اختیارمان قرار گرفته بود. حال در جدیدترین اطلاعاتی که فیسبوک منتشر کرده مشخص شده که این شرکت برای شرایط اضطراری هلیکوپترهایی را طراحی کرده که می‌توانند برای ماه‌ها در آسمان باقی بمانند.

براساس آنچه فیسبوک اعلام کرده در شرایط وقوع بلایای طبیعی، وقتی زیرساخت‌ها آسیب‌دیده یا نابود شده باشند اما هنوز برخی از خطوط فیبری قابل استفاده باشند، این شرکت با استفاده از نوعی هلیکوپتر می‌تواند اتصال به اینترنت را میسر کند.

در حقیقت اگر فیبرها قابل استفاده باشند، این هلیکوپتر که Tether-tenna نام دارد می‌تواند از زمین ده‌ها متر فاصله بگیرد و در نقش نوعی برج مجازی ظاهر شود.

در شرایط اضطراری این وسیله می‌تواند به سرعت پرواز کند، امکان اتصال به اینترنت را فراهم کند و تا زمان بازسازی زیرساخت‌ها برای ماه‌ها در آسمان باقی بماند.

البته نباید به این زودی‌ها منتظر آماده شدن این هلیکوپتر باشیم چون فیسبوک اعلام کرده هنوز در مراحل ابتدایی کار بر روی این دستگاه است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه