با دستگاه جدید اپسون در دفتر کار خودتان کاغذهایتان را بازیافت کنید

۱۵ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گرچه در سال‌های گذشته با گسترش دیجیتال‌سازی فرایندها، استفاده از کاغذ به نسبت کاهش یافته اما هنوز هم نیاز به کاغذ از میان نرفته است. بسیاری از افراد هنوز هم علاقه‌مندند نسخه‌های کاغذی اسناد را نگه‌ دارند. بنابراین استفاده از شیوه‌ای که ضایعات کاغذی را به حداقل برساند ضروری به نظر می‌رسد.

برخی از شیوه‌های ساده مثل استفاده از دو طرف کاغذ یا نگه‌داشتن کاغذهای کپی شده برای استفاده‌های بعدی از قبل هم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما یکی از شیوه‌های اصلی کاهش ضایعات، بازیافت کاغذها بوده است.

حال اپسون یک شیوه پیشرفته‌تر برای بازیافت کاغذ ارائه کرده است. دستگاه PaperLab شرکت اپسون دستگاهی است که این وظیفه را به عهده خواهد داشت. با این دستگاه می‌توانید درون دفتر کارتان کاغذهای استفاده شده را بازیافت کنید و نیازی نیست کاغذها از شرکت بیرون بروند.

این دستگاه کاغذها را خرد می‌کند و آن‌ها را تبدیل به الیاف کتانی بلند و نازک می‌کند. پس از آن کاربر می‌تواند رنگ و سایز و سایر ویژگی‌های کاغذ بازیافتی‌ای که می‌خواهد را انتخاب کند و آن را در اختیار بگیرد.

براساس آنچه اپسون اعلام کرده در عرض یک دقیقه این دستگاه ۱۴ کاغذ A4 بازیافتی به کاربر می‌دهد. این دستگاه در پایان سال ۲۰۱۶ در کشور ژاپن عرضه می‌شود و احتمال دارد پس از آن در سایر نقاط جهان هم در اختیار کاربران قرار گیرد.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. الهام افتخار

    با سلام و خسته نباشید من با دیدن این همه فکرو ابتکار در ژاپن ناراحت شدم چرا ایران این همه از همه چیز عقبه جای تاسفه امریکا ۷۰ درصد کاغذ تولیدیشون از کاغذای بازیافتیه ولی ایران ۲ درصد کاغذا رو برای بازیافت استفاده می کنه واقعا من نمی دونم چی ما از هند کمتره که هند باید ۵۰ درصد کاغذای تولیدیش از کاغذای بازیافتی باشه ولی ایران ۲ درصد متاسفم برای خودمون اینده تاریکی برای بچه هامون داریم به جا میزاریم

  2. پژمان

    وقتی میبینم همچین وسایلی ساخته میشه بسیار خوشحال میشم.
    اخه چطور ممکنه یه شرکت بدون در نظر گرفتن محیط زیست برای صرفا درامد همچین دستگاهیی رو تولید کنه . مطمئنم کسی خواستارش نخواهد بود بخاطر قیمت اما
    بزودی شرکت های دولتی توسط دولت از این وسیله استفاده خواهد کرد و بعد ها مطمئنم
    طرحی رو از سوی دولت ها خواهیم شنید که شغل های پر مصرف(کاغذ) برای جواز باید این دستگاهو داشته باشن .
    اون موقع دور نیست …

  3. mahdispd

    عالیه خدا میدونه ک چ قدر بابت این دستگاه خوشحال شدم همین هنگام پایان سال تحصیلی گذشته خیلی بابت تولید کاغذ و قطع درختان ناراحت شده بودم.راستی این کاغذو که میگیره به شکل A4 تمیز خروجی میده؟؟

  4. Next is Now

    من چاپ و نشر دارم و واقعا در صنعت چاپ کاغذهای ضایعاتی که به دلایل مختلف در طول روز بلا استفاده میشن به شدت مشکل سازه و این دستگاه میتونه گره گشا باشه البته مطمئنم که قیمت گزافی خواهد داشت و به صرفه نخواهد بود

  5. پویا

    این یکی از کاربردی ترین وسایلی که امسال دیدم
    واقعا کاربردیه و به داد جنگل ها میرسه و باعث میشه کمتر درخت قطع بشه
    امیدوارم تو ایرانم مخصوصا ادارات دولتی که کاغذ بازی توشون زیاده ازین دستگاه ها بزارن تا کاغذ هارو بازیافت کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه