«بتمن: بازگشت به آرکام» برای پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان تایید شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بعد از کلی حرف و حدیث و انتشار شایعه‌های مختلف سرانجام عصر روز گذشته عرضه‌ی نسخه‌ی به‌سازی شده‌ی دو قسمت نخست از سه‌گانه‌ی بتمن نسل هفتم کنسول‌های بازی، برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ رسما تایید شد.

چند هفته‌ای می‌شد که شایعات مختلف از عرضه‌ی نسخه‌ی به‌سازی شده‌ی قسمت‌های اول و دوم سه‌گانه‌ی بتمن در نسل هفتم از کنسول‌های بازی خبر می‌دادند. عصر روز گذشته این خبر رسما تایید شد و حالا بازی‌کننده‌های کنسول‌های نسل هشتمی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ می‌توانند بازی‌های «بتمن: تیمارستان آرکام» (Batman: Arkham Asylum) و «بتمن: آرکام سیتی» (Batman: Arkham City) را روی کنسول‌های‌شان بازی کنند. این دو بازی که دو قسمت نخست از سه‌گانه‌ی بتمن در نسل هفتم به‌شمار می‌روند قرار است در قالب مجموعه‌ای با نام «بتمن: بازگشت به آرکام» (Batman: Return to Arkham) برای کنسول‌های نسل هشتمی عرضه بشوند.

شاید برای‌تان جالب باشد که چرا هر سه قسمت سه‌گانه‌ی نسل هفتمی برای کنسول‌های جدید بهینه‌سازی نشده‌اند. دو قسمت نخست سه‌گانه را استودیوی بازی‌سازی خوش‌نام «راک‌استدی» ساخته است. اما از آن‌جا که راک‌استدی مدت زیادی مشغول ساخت بتمن جدید برای کنسول‌های نسل هشتمی بود، وظیفه‌ی ساخت قسمت سوم سه‌گانه با نام «بتمن: ریشه‌های آرکام» (Batman: Arkham Origins) به استودیوی بازی‌سازی شعبه‌ی مونترال شرکت برادران وانر سپرده شد. قسمت سوم هرگز نتوانست موفقیت دو قسمت نخست سه‌گانه را تکرار کند و به‌احتمال زیاد به‌همین خاطر برای حضور در این مجوعه درنظر گرفته نشده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مدیران شرکت و استودیوهای برادران وانر، این دو بازی کاملا برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بهینه شده‌اند. برای به‌سازی این دو بازی هم از موتور پایه‌ی آنریل انجین۴ استفاده شده است. وظیفه‌ی به‌سازی بازی برعهده‌ی استودیوی بازی‌سازی Virtuos گذاشته شده است که پیش از این به‌سازی و دوباره‌سازی چندین بازی نسل هفتمی را برعهده داشته است. از جمله‌ی این بازی‌های به‌سازی شده می‌توان به «باران شدید» (Heavy Rain) اشاره کرد که برای کنسول پلی‌استیشن۴ بهینه‌سازی شده بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مجموعه بتمن: بازگشت به آرکام تمام نسخه‌های دانلودی و الحاقی دو قسمت اول گنجانده شده است. هر دو بازی از تمام جنبه‌های فنی پیش‌رفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. ناشر بازی می‌گوید این مجموعه‌ی جدید از نظر گرافیک، مدل‌های شخصیت‌ها، محیط بازی، نورپردازی و جلوه‌های ویژه‌ی بازی‌سازی پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند و قطعا بازی‌کننده‌ها را راضی نگه خواهند داشت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مجموعه‌ی بتمن: بازگشت به آرکام قرار است در روز بیست‌ و هشتم تیر ماه برای کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان عرضه بشود.

منبع: AGD

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه