بدافزار جدیدی گوشی‌های اندرویدی را در خاورمیانه تهدید می‌کند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بدافزار

بدافزار جدیدی گوشی‌های اندرویدی را هدف گرفته است؛ بدافزاری که می‌تواند پسوردها، عکس‌ها، ویدیوها و داده‌های اپ‌های مختلف مثل واتس‌اپ یا تلگرام را از دستگاه‌های افراد به دست آورد. این بدافزار جدید که Zoopark نام دارد، دستگاه‌های اندرویدی خاورمیانه را هدف گرفته است.

شرکت کاسپرسکی می‌گوید که صد دستگاه آلوده به این بدافزار جدید پیدا کرده که مطمئنا از سوی هکرها هدف گرفته شده و مشخصا انتخاب شده بودند.

موسسه‌ی امنیت سایبری «کاسپرسکی» که این بدافزار را کشف کرده، می‌گوید که Zoopark چهار بار تکامل پیدا کرده است؛ طوری که در ابتدا فقط می‌توانست به داده‌های دفترچه تلفن افراد دسترسی پیدا کند. با این حال، جدیدترین نسل Zoopark می‌تواند تمام کلیدهای ورودی شما را، داده‌هایی که کپی می‌کنید، داده‌های مرورگرها، تصاویر و ویدیوها، و حتی داده‌های تماس را به دست آورد.

بدافزار Zoopark می‌تواند حتی کنترل دوربین و میکروفون گوشی را به دست بگیرد و از صفحه‌ی گوشی هم اسکرین‌شات بگیرد.

بدافزار Android

شرکت کاسپرسکی می‌گوید که صد دستگاه آلوده به این بدافزار جدید پیدا کرده که مطمئنا از سوی هکرها هدف گرفته شده و مشخصا انتخاب شده بودند؛ طوری که احتمالا این بدافزار به عنوان ابزار جاسوسی و با پشتوانه‌ای سنگین ساخته شده است. این شرکت امنیتی می‌گوید که به نظر می‌رسد بدافزار Zoopark از ابتدا نوشته نشده است و با استفاده از ابزارهای جاسوسی که به فروش می‌رسد، ساخته شده.

کسپرسکی معتقد است که این بدافزار با استفاده از ابزارهای هک دولت ایالات متحده ساخته شده؛ ابزارهایی که که توسط گروه هکر معروف Shadow Broker به بیرون درز کردند و در آژانس امنیتی ملی امریکا ساخته شده بودند. ساخت چنین ابزارهایی، یکی از دلایل اصلی بی‌اعتمادی اپل به FBI و دولت و امریکا بود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    برای ضبط پادکست جدید که قرار بود از تجربه خودتون بازی از گاد ۴ بگین، کی ضبط میکنین؟
    (البته ۵ روز کلا نبودین و داشتین گاد اف وار میزدین) منتظریم.

  2. Avatar Ahmad

    جمله آخر چند تا کلمه ش جا افتاده

  3. Avatar مصطفی

    الان منو با صورت تام (گربه) موقعی که ترسیده و داره آب دهنشو قورت میده تصور کنید…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه