برای نجات پیدا کردن در تصادف بدن ما باید چه شکلی باشد؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

انسان‌ها در طول زمان برای مقابله با مشکلات و چالش‌های مختلف تکامل پیدا کرده‌اند، اما جان سالم به در بردن از تصادف با خودرو جزو آنها نیست. اما به طور نظری، نسخه‌ی خاصی از انسان مدرن می‌تواند در یک تصادف بزرگ زنده بماند. اما چنین فردی بی‌نهایت بی‌ریخت و بدقواره است. با گراهام آشنا شوید.

گراهام به شدت زشت است، اما ظاهر بد او دلیل خوبی دارد. کمیسیون تصادفات ترافیک (TAC) او را با اهداف آموزشی طراحی کرده تا پیام ضد سرعت را به دانشجویان منتقل کند.

«جو کالافیور»، مدیر عامل TAC می‌گوید: «انسان می‌تواند از دویدن با سرعت زیاد و اصابت با دیوار جان سالم به در ببرد، اما در تصادف با خودرو، سرعت و نیروی برخورد بسیار زیاد بوده و شانس زنده ماندن بسیار کمتر است. خودروها بسیار سریع‌تر از انسان‌ها تکامل پیدا کرده‌اند. گراهام به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که چرا باید تمام جوانب جاده‌هایمان را بهتر کنیم تا از خودمان در مقابل اشتباهات‌مان محافظت کنیم.

این  تندیس توسط «پاتریشا پاسینینی»، پیکرتراش مشهور استرالیایی ساخته شده. او با همکاری یک جراح متخصص سوانح و بازجو تصادفات این مجسمه را طراحی کرده است. به جای اینکه آنها با اضافه کردن زره، گراهام را سخت‌تر کنند، تمرکزشان را روی پراکندن و مهار کردن نیرو گذاشتند.

به عنوان مثال، درون دنده‌های گراهام کیسه‌هایی شبیه به ایربگ وجود دارد که نیروی ناشی از یک برخورد سخت را جذب می‌کنند. استخوان‌های ظریف صورت او با حجم زیادی از بافت چربی پوشانده شده‌اند و او هیچ گردنی ندارد، بنابراین دیگر نگرانی از آسیب به گردن وجود ندارد. حتی جمجمه‌ی او هم یک منطقه‌ی پر چین و چروک دارد.

گراهام صرفا برای نجات به عنوان یک راننده در پشت فرمان طراحی نشده، بلکه در قالب یک عابر پیاده هم در برخورد با خودرو زنده می‌ماند.

این مجسمه در موزه‌ی ملی ویکتوریا در ملبورن به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: Gizmag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar علی

    بیخیال بخاطر یه تصادف اناتومی کل بدنتو عوض کنی. جالب نیست.
    بجا اینهمه طراحی. روی انسان. ماشین هارو بهتر کنن.

  2. Avatar گراهام

    تو رو خدا این گراهام توی پراید هم جون سالم به در میبره؟؟؟؟

    1. Avatar Reza ch

      نه دیگه در اون حد پرایده هااااااااااااااااااا با کسی شوخی نداره میکشه فقط 🙂 🙂 🙂

  3. Avatar فریبرز

    با این حجم تصادفات و طرز رانندگی احمقانه حاکم در کشور و با توجه به اینکه علاقه ای به تغییر رویه در مردم دیده نمیشه، احتمالا جامعه ما به سمت گراهام تکامل پیدا میکنه :))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه