برترین‌های گیم فستیوال تهران: تیکاف ۳

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به ششمین سال خود رسیده است. با توجه به رکورد زنی در تعداد عناوین ارسالی به جشنواره و داغ بودن تب و تاب اخبار و حواشی مرتبط با انتخاب بهترین‌ها در بخش داوری، به بررسی ده بازی پر سر و صدای امسال که در جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

سبک مسابقه‌ای محوبیت بالایی بین بازی‌کننده‌های موبایل ایرانی دارد و همین موضوع موجب شده تا تعداد زیادی بازی در این سبک ساخته و در بازارهای اندرویدی داخلی عرضه شوند. بازی تیکاف که به شماره سوم خود رسیده، از جمله اسم‌های مطرح این سبک در بین ساخته‌های داخلی است.

بخش‌های «تیکاف ۳» در مسابقات سرعت‌، دریفت، کورس و مسابقات زمانی دسته‌بندی می‌شود. در طراحی این مراحل به طور مشخصی از بازی موفق «نید فور اسپید: موست وانتد» (Need for Speed: Most Wanted) الهام گرفته شده که البته اصلا موضوع بدی نیست. این الگو برداری‌ها از طراحی فضای بازی گرفته تا داستان آن را تحت تاثیر قرار داده‌اند و کاری کرده‌اند تا تیکاف ۳ در مقایسه با بازی‌های مشابه داخلی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

در بازی از یک داستان سرراست و خطی استفاده شده تا مسابقاتی که در طول مراحل انجام می‌دهید را توجیه کند. شما در نقش یک پلیس مخفی به باند مافیای شهر نفوذ و با شرکت در مسابقات خیابانی غیر قانونی، برای دستگیری اعضای این باند تلاش می‌کنید. شخصیت‌هایی مانند راوی که یک سرهنگ نیروی انتظامی است و ارمیتا و جواد که کارهای جانبی شما را انجام می‌دهند، در ابتدا کلیشه‌ای و خسته‌کننده به نظر می‌رسند، اما در نهایت بازی را از خشکی عناوین مسابقه‌ای داخلی که به اتمام رساندن یک پیست و رفتن از نقطه یک به دو خلاصه می‌شوند، خارج می‌کند.

برای رد کردن بعضی از مراحل اصلی به تقویت موتور خودرو تا حد بسیار بالایی نیاز دارید هستید و همین موضوع شما را مجبور به استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌کند.

طراحی جاده‌، منوی‌ بازی و موسیقی، سبک و سیاق جدی و تیره دارد و بازی بی‌خیال استفاده از رنگ‌های زیاد شده است. این بخش‌ها شاید در نگاه اول قابل مقایسه با رقبای موفق خارجی نباشد، اما پیشرفت بزرگی برای یک بازی داخلی محسوب می‌شوند. خودروهای زیادی مانند پراید و پژو ۲۰۶ و سایر ماشین‌های محبوب تولید داخل و مرسدس و بی ام دابلیوهای متنوع و پرسرعت در بازی حضور دارند. شما با به دست آوردن آیتم طلا که با کسب مقام‌های برتر در مسابقات بدست می‌آید، توانایی ارتقا و بهبود بخشیدن کارایی فنی خودروها را دارید. ارتقا و شخصی‌سازی خودروها هم‌چنین با جزییات خوبی پیاده‌سازی شده است.

Takeoff3

از جمله ایرادهای اصلی تیکاف ۳، درجه‌ی سختی غیر منطقی بازی است. برای رد کردن بعضی از مراحل اصلی به تقویت موتور خودرو تا حد بسیار بالایی نیاز دارید هستید و همین موضوع شما را مجبور به استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌کند. به جز طلا، واحدهای مهم دیگری مانند بنزین و الماس در بازی وجود دارند. از آیتم الماس برای خرید امتیازهای ویژه و خودروهای خوب بازی استفاده می‌شود. این آیتم‌ها به صورت محدودی در اختیار شما قرار می‌گیرند و برای دسترسی به تمامی امکانات بازی، واقعا باید به پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی بیاورید.

گرافیک تیکاف ۳ با توجه به حجم ۷۵ مگابایتی آن بسیار خوب است و به عنوان یک بازی موبایلی، شما را راضی می‌کند. در تیکاف امکان انتخاب موسیقی از کارت حافظه هم وجود دارد و دست شما برای گوش دادن به موسیقی دلخواه خود یا موسیقی متن خود بازی به طور کامل باز است.

در کنار کنترل خوب ماشین‌ها و بهینه‌سازی مناسب بازی حتی در تلفن‌های همراه میان رده‌ی اندرویدی، تیکاف ۳ یکی از بهترین گزینه‌های شما برای تجربه‌ی یک بازی مسابقه‌ای است؛ البته اگر مشکلی با پرداخت‌های درون برنامه‌ای متعدد آن نداشته باشید.

نام بازی تیکاف ۳
سازنده طراحان سفید
سبک مسابقه‌ای
پلتفرم اندروید

نقد و بررسی بازی تیکاف 3 در دیجی‌کالا مگ

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Alisaberi

    سلام.
    بازی خیلی خوبی بود نفر اول تو لیگ آنلاین بودم. وقتی فهمیدم که امکان سیو شدن با جیمیل که بتونی روی گوشی دیگه بازی کنی رو ندازه پاکش کردم! و خاطراتی که با این بازی داشتم هیچ وقت فراموش نمیکنم!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه