برترین‌های گیم فستیوال تهران: جدل بر روی سرعت ۲

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به ششمین سال خود رسیده است. با توجه به رکورد زنی در تعداد عناوین ارسالی به جشنواره و داغ بودن تب و تاب اخبار و حواشی مرتبط با انتخاب بهترین‌ها در بخش داوری، به بررسی ده بازی پر سر و صدای امسال که در جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی اول بازی «جدل بر روی سرعت»، عنوانی که توانست برای اولین بار در کافه بازار به یک میلیون دانلود برسد، استودیو گونای تصمیم به ساخت ادامه‌ی این بازی گرفت. جدل بر روی سرعت ۲ تغییری در فرمول موفق قسمت اول که در کنترل ساده‌ی خودرو و سرعت بالای مراحل خلاصه می‌شد، اعمال نکرده و فقط به رفع مشکلات قسمت قبلی اکتفا کرده است.

در بازی به چهار خودرو با قابلیت‌های متفاوت دسترسی دارید. با توجه به سبک بازی خود می‌توانید خودرویی را با قابلیت سرعت بالا یا قدرت تحمل ضربه‌ی بیشتر انتخاب کنید. طراحی ماشین‌ها بسیار خوب است و تنوع قابلیت‌های آن‌‌‌ها موجب می‌شود تا چهار جاده‌ای اصلی بازی را با هر کدام از خودروها امتحان کنید. البته قرار دادن تنها چهار خودرو و جاده در یک بازی که رایگان هم نیست، غیر منصفانه به نظر می‌رسد.

جدل بر روی سرعت ۲ یک بازی دم‌دستی برای روزهایی‌ست که حوصله‌ی سر و کله زدن با بازی‌های بزرگ‌تر را ندارید.

برگ برنده‌ی بازی زمانی رو می‌شود که سازندگان در طراحی همین جاده‌های محدود به خوبی عمل کنند و ثبت رکورد و امتیاز گرفتن در جدل بر روی سرعت ۲ را به کاری اعتیاد آور تبدیل کنند. کنترل بازی حتی در دستگاه‌های قدیمی نیز به خوبی کار می‌کند و با توجه به حجم پایین بازی، مشکلی در اجرای آن ایجاد نمی‌شود.

JedalSorat

قدرت‌هایی همچون موتور توربو، قابلیت تعمیر، سپر و اسحله در بازی قرار دارند. چینش این قابلیت‌ها در کنار سیستم امتیاز دهی بازی که برای مواردی چون رد شدن از بین سایر اتوموبیل‌ها امتیاز بیشتری به شما می‌دهد، به خوبی پیاده‌سازی شده است. بازی از نظر فنی نسبت به نسخه‌ی پیشین تغییرات خوبی کرده. البته هنوز محیط کاربری جدل بر روی سرعت ۲ فاصله‌ی زیادی با استاندارد‌های جهانی عناوین موبایل مشابه دارد، و در صورتی که سازندگان قصد عرضه‌ی بازی در مارکت‌های جهانی را داشته باشند، این بخش به تغییرات اساسی زیادی احتیاج خواهد داشت.

جدل بر روی سرعت ۲ یک بازی دم‌دستی برای روزهایی‌ست که حوصله‌ی سر و کله زدن با بازی‌های بزرگ‌تر را ندارید. مشکلات محیط کاربری و طراحی گرافیکی ساده‌، شاید در ابتدا شما را آزار دهند اما روند بازی به قدری جذاب است که قید این مشکلات را بزنید و برای مدت طولانی به تجربه‌ی لایی کشیدن در جاده‌های بی انتهای بازی، راضی شوید.

نام بازی جدل بر روی سرعت ۲
سازنده استودیو گونای
سبک مسابقه‌ای
پلتفرم اندروید

نقد و بررسی بازی جدل بر روی سرعت 2 در دیجی‌کالا مگ

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه