معرفی ۸ گوشی کوچک برتر بازار

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گوشی کوچک

نمایشگر گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود، اما همچنان افراد زیادی استفاده از گوشی کوچک را ترجیح می‌دهند. اپل با عرضه‌ی انواع و اقسام آیفون‌ها، در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از جدیدترین گوشی‌های آیفون، آیفون ۸ است که در این فهرست به‌عنوان بهترین گوشی جمع‌وجور انتخاب شده است. این گوشی به لطف بهره‌گیری از تراشه‌ی A11 Bionic، سرعت بسیار زیادی دارد. از دیگر آیفون‌های جمع‌وجور می‌توان به آیفون ۷ و آیفون SE اشاره کرد.

در ادامه نگاهی به بهترین گوشی‌های کوچک بازار می‌اندازیم؛ گوشی‌هایی که از نمایشگر ۵ اینچ یا کوچک‌تر بهره می‌برند.

آیفون ۸ (نمایشگر ۴.۷ اینچ)‌

خیلی راحت می‌توان آیفون ۸ را به‌عنوان یک به‌روزرسانی ساده برای آیفون ۷ به‌حساب آورد یا آن را زیر سایه‌ی آیفون ۱۰ قرار داد. اما چنین نگرشی اشتباه است. قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که آیفون ۸ مجهز به تراشه‌ی قدرتمند A11 Bionic است و به لطف همین تراشه، این گوشی کوچک و آیفون ۱۰ به سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند بدل شده‌اند.

خرید موبایل کوچک

طراحی شیشه‌ای آیفون ۸ امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را برای این گوشی به ارمغان آورده است، قابلیتی که در آیفون‌های قبلی وجود نداشت. باتری آیفون ۸ هم نسبت به آیفون ۷ بهبود پیدا کرده است. در آخر می‌توان گفت که اگر به دنبال یک گوشی با نمایشگر کوچک‌تر از ۵ اینچ هستید، آیفون ۸ انتخاب فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

Digi_Buy_Label5

آیفون ۷ (نمایشگر ۴.۷ اینچ)

آیفون ۷ حالا تا حد زیادی زیر سایه‌ی آیفون ۸ قرار گرفته است، اما هنوز هم گوشی بسیار خوبی محسوب می‌شود. با وجود این که تراشه‌ی A10 این گوشی قدرت تراشه‌ی A11 آیفون ۸ را ندارد، اما همچنان تراشه‌ی قدرتمندی به‌حساب می‌آید.

گوشی کوچک لمسی

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی کوچک از گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. علاوه بر این، آیفون ۷ می‌تواند iOS 11 را اجرا کند که استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده را امکان‌پذیر می‌کند.

Digi_Buy_Label5

آیفون SE (نمایشگر ۴ اینچ)

اگر قصد خرید آیفون را دارید ولی نمی‌خواهید پول زیادی را خرج کنید، می‌توانید خرید آیفون SE را مدنظر قرار دهید. برخی از مشخصه‌های سخت‌افزاری این گوشی هم‌رده‌ی گوشی‌های آیفون ۶s و ۶s پلاس است.

موبایل کوچک لمسی

از بین این مشخصه‌ها می‌توانیم به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و تراشه‌ی A9 اشاره کنیم. بنا بر برخی از گزارش‌ها، اپل تصمیم دارد که نسل جدیدی از این گوشی را عرضه کند. البته بسیاری از کارشناس‌ها اعتبار این گزارش‌ها را رد کرده‌اند و این افراد اعتقاد دارند که تمرکز اپل معطوف به ساخت گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ خواهد بود.

Digi_Buy_Label5

سامسونگ گلکسی J3 (نمایشگر ۵ اینچ)

سری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ شهرت زیادی دارند، اما سامسونگ سری گوشی‌های ارزان‌تری تحت عنوان گلکسی J هم عرضه می‌کند.

خرید گوشی کوچک

یکی از اعضای این خانواده، گوشی گلکسی J3 است که از نمایشگر ال‌سی‌دی ۵ اینچی ۷۲۰p بهره می‌برد و مجهز به تراشه‌ی اگزینوس ۷۷۵۰ و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم است. با وجود این که حافظه‌ی داخلی این گوشی فقط ۱۶ گیگابایت است، ولی از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان حافظه‌ی آن را تا حداکثر ۲۵۶ گیگابایت ارتقا داد.

Digi_Buy_Label5

سامسونگ گلکسی A3 2017 (نمایشگر ۴.۷ اینچ)

یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ، گوشی کوچک گلکسی A3 2017 است که زیرمجموعه‌ی سری گوشی‌های گلکسی A محسوب می‌شود.

خرید گوشی لمسی کوچک

تراشه‌ی ۶۴ بیتی اگزینوس ۷۸۷۰ و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، قدرت سخت‌افزاری خوبی را برای این گوشی به ارمغان آورده‌اند. نمایشگر ۴.۷ اینچی اولد این گوشی از فناوری Super AMOLED بهره می‌برد و همین به یکی از نقاط قوت این گوشی بدل شده است.

Digi_Buy_Label5

هوآوی آنر ۵C پرو (نمایشگر ۵ اینچ)

گوشی آنر ۵C پرو یکی از میان‌رده‌های خوش‌ساخت شرکت هواوی است که به لطف بهره‌گیری از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۴۳۰ و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، عملکرد نسبتا روان و خوبی دارد.

فروش کوچکترین گوشی

نمایشگر ۵ اینچی آن از نوع ال‌سی‌دی است و از رزولوشن HD بهره می‌برد. دوربین اصلی و سلفی این گوشی به ترتیب ۱۳ و ۵ مگاپیکسل هستند که تصاویر نسبتا خوبی را ثبت می‌کنند. این امکانات در کنار قیمت مناسب، این گوشی را به یک میان‌رده‌ی جذاب بدل کرده‌اند.

Digi_Buy_Label5

نوکیا ۳ (نمایشگر ۵ اینچ)

بعد از خریده شدن برند نوکیا توسط HMD Global، این شرکت گجت‌های جذابی را به بازار عرضه کرده که از بین آن‌ها می‌توانیم به گوشی کوچک نوکیا ۳ اشاره کنیم. در ساخت بدنه‌ی این گوشی میان‌رده از پلی‌کربنات استفاده شده که توسط یک قاب فلزی احاطه شده است.

گوشی های بسیار کوچک لمسی

این گوشی از دو سیم‌کارت پشتیبانی و به دلیل بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی نسبتا قدرتمند، بازی‌های نه‌چندان سنگین را به‌راحتی اجرا می‌کند. از دیگر مشخصه‌های آن می‌توان به ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین اصلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۲۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

Digi_Buy_Label5

سونی اکسپریا XA (نمایشگر ۵ اینچ)

با وجود این که گوشی‌های سونی دیگر سروصدای زیادی را به راه نمی‌اندازند، اما این شرکت همچنان گوشی‌های باکیفیت زیادی را به بازار عرضه می‌کند. یکی از این گوشی‌های میان‌رده‌ی جذاب، سونی اکسپریا XA است. بدنه‌ی این گوشی از پلاستیک و فلز تشکیل شده و نمایشگر ۵ اینچی آن از نوع LCD است که از رزولوشن ۷۲۰p بهره می‌برد.

کوچکترین گوشی اندروید

گوشی‌های سونی معمولا از دوربین‌های باکیفیتی بهره می‌برند و این گوشی هم از این قاعده مستثنا نیست. دوربین اصلی این گوشی از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در کنار این دوربین یک فلش از نوع LED هم تعبیه شده است. در مجموع گوشی اکسپریا XA یک گوشی میان‌رده‌ی اندرویدی باکیفیت محسوب می‌شود که ارزش خرید بالایی دارد.

Digi_Buy_Label5

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. رسول

    با وجود این که گوشی‌های سونی دیگر سروصدای زیادی را به راه نمی‌اندازند،بدون شرح

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه