ارتش امریکا برج‌های مجهز به مسلسل‌های خودکار راه می‌اندازد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا اگر سربازی رفته باشید، از پست‌های‌تان به‌عنوان بدترین خاطرات سربازی‌تان یاد می‌کنید. پست دادن در ارتش امریکا هم کار ساده‌ای نیست. برای کنترل یک محوطه، چهار تا شش سرباز باید ۱۲ ساعت بی‌وقفه در ارتش امریکا پشت اسلحه‌ای پست دهند.

ارتش امریکا با هدف استفاده‌ی بهتر از نیروی انسانی‌اش، پست‌های سربازها را با اسلحه‌هایی اتوماتیک جایگزین کرده است.

ارتش امریکا برای اینکه از نیروی انسانی‌اش استفاده‌ی بهتری کند، سیستم جدیدی به اسم Tower Hawk را راه‌اندازی کرده است. در این سیستم، محوطه‌ای توسط یک اسلحه‌ای که از راه دور کنترل می‌شود زیر نظر گرفته می‌شود.

REMOTE)1

ارتش امریکا فعلا به‌طور آزمایشی، این سیستم را در کمپ Fort Bliss تکزاس راه انداخته است. سیستم Tower Hawk، سربازها را با برج‌هایی که اسلحه‌هایی در آن قرار داده شده جایگزین می‌کند. این برج‌ها را می‌توان توسط شش سرباز و در مدتی کمتر از نیم ساعت در هر نقطه‌ای قرار داد. هر برج به یک Browning M-2 با کالیبر ۵۰ و یک ۳۳۸ Lapua مجهز است. البته هر سلاح دیگری را هم می‌توان به‌طور دلخواه جایگزین کرد.

REMOTRE-1

از سوی دیگر، دو سرباز در مرکز کنترلی مقابل دو صفحه‌ی بزرگ می‌نشینند و منطقه‌ای را توسط این اسلحه‌ها تحت کنترل خود در می‌آورند. سربازها برای کنترل اسلحه‌ها هم از دسته‌ی بازی استفاده می‌کنند. در عکسی که توسط ارتش امریکا گرفته شده، این دسته یک کنترلر ایکس‌باکس ۳۶۰ است. سربازها توسط این دسته، می‌توانند اسلحه‌ها را به‌صورت ۳۶۰ درجه کنترل کنند. این اسلحه‌ها هم‌چنین به سیستم Joint All Hazard Command Control متصل هستند که می‌تواند بین نیروهای خودی و دشمن تمایز قایل شود و هم‌چنین به‌صورت خودکار دشمن را تعقیب کند.

می‌توانید ویدیوی کوتاهی از این سیستم را در ادامه ببینید.

منبع: Gizmag

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar یزدان

    ما ایرانیا که این همه لب مرز کشته میدیم صد تا ازینا رو بزارن لب مرز خوب ساختنشم کار سختی نیست والا یه بودجه بدن به دانشگاها کشور دانشجوهای خودمون بهتر از اینو درست میکنن.البته شایدم گزاشته باشن ما بیخبریم.

  2. Avatar حسین

    سامسونگ خیلی وقت هستش که همچین چیزی ساخته و تو مرز با کره شمالی گذاشته

  3. Avatar Aryafile.ir

    واقعا پست دادن در سربازی کار خسته کننده و سختیه…

    شعار یکی از شبکه های تلویزیونی واقعا درسته که :
    “علم و دانش همان قدرت است. “

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه