معرفی و بررسی اپلیکیشن یادداشت‌برداری OneNote

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
وان نوت

اغلب ما از یک یا چند برنامه‌ از­­ مجموعه‌ی مایکروسافت آفیس استفاده می­‌کنیم. برنامه‌ی یادداشت‌برداری «وان نوت» (One Note) هم از سال ۲۰۰۳ به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ی کامل آفیس در دسترس قرار گرفته است. در طی این زمان، به­‌روزرسانی­‌های مختلف، این اپلیکیشن را کامل کرده است. این برنامه اکنون می‌­تواند با اپ­‌های دیگر این شاخه، مانند Evernote یا گوگل کیپ (Google Keep) رقابت کند. با دیجی‌کالا مگ و بررسی این اپلیکیشین همراه باشید.

یکی از ملاک­‌های اصلی افراد برای انتخاب یک اپلیکیشن ­یادداشت­‌برداری، امکان دسترسی به اطلاعات در پلتفرم‌­های مختلف است. «وان نوت» برای گوشی­‌های اندروید، ویندوزفون و iOS در دسترس است. همچنین می­‌توان به این اپ در کامپیوتر شخصی ( ویندوز و Mac) یا از طریق وب دسترسی داشت. درواقع تمام اطلاعات شما در همه جا در دسترس خواهد بود.

برای استفاده از برنامه‌ی وان نوت باید یک حساب کاربری مایکروسافت داشته باشید. با داشتن این حساب کاربری ۱۵ گیگابایت فضای رایگان در «وان درایو» (One Drive) در اختیارتان قرار می‌گیرد. وان درایو یک سرویس میزبانی ابری است که امکان همگام­‌سازی فایل­‌ها را در این فضا فراهم می­‌کند؛ درنتیجه هرآن‌چه که شما در اپلیکیشن وان نوت خود ذخیره کنید، در این فضا ذخیره خواهد شد.

در این اپلیکیشن می­‌توانید یادداشت­‌های‌تان را دسته‌بندی کرده و هرکدام را در یک بخش جدا (یا همان NoteBook) قرار دهید. اگر با برنامه‌­های دیگر مایکروسافت مانند ورد کار کرده باشید، محیط این برنامه برای‌تان آشنا خواهد بود.

ویرایش

محیط ویرایش متن آن مانند مایکروسافت ورد بوده و می‌­توانید تغییرات مربوط به فونت (نوع فونت، سایز، بولد، ایتالیک و رنگ) را انجام دهید. همچنین امکان اضافه کردن عکس، فرمول، ضبط صدا، ویدیو و لینک (لینک کردن یک یادداشت به یک فایل یا قرار ملاقات در تقویم Outlook) به یادداشت امکان‌پذیر است. البته فراموش نکنید که در نسخه‌ی اندروید و iOS هم به این امکانات دسترسی دارید.

اپلیکیشن وان نوت

اگر گوشی هوشمند شما دارای قلم است، این اپلیکیشن می­‌تواند یکی از انتخاب­‌های خوب برای یادداشت‌­­برداری باشد. در بخش Draw این اپ می­‌توانید هرآن‌چه می‌­خواهید بکشید. البته این قابلیت با انگشت هم کار می­‌کند.

یکی از قابلیت­‌های خوب این برنامه، امکان گرفتن خروجی (Export) از یادداشت­ است. به‌عبارتی می‌­توان از یادداشت­‌ها خروجی ورد، PDF و XPS تهیه کرد. برای سازمان­‌دهی بهتر یادداشت­‌ها می‌­توانید برای هر بخش رنگ دلخواه یا تگ مشخص کنید.

اگر معمولا رمز عبور حساب‌­های کاربری و حساب‌­های بانکی خود را در یادداشت­ گوشی ذخیره می­‌کنید، بهتر است از قابلیت گذاشتن رمز عبور وان نوت استفاده کنید تا اگر گوشی شما یا کامپیوتر شخصی­‌تان توسط کاربر دیگری مورد استفاده قرار گرفت، اطلاعات کاربری مهم شما امن بماند.

اسکرین شات در وان نوت

در نسخه‌ی دسکتاپ این برنامه قابلیت برش تصویر وجود دارد. یعنی از هر قسمت از صفحه می­‌توانید اسکرین‌شات بگیرید و این اسکرین‌شات مستقیما به‌عنوان یک یادداشت جدید در وان نوت شما ذخیره شود.

وان نوت

اگر به برنامه‌ی وان نوت دسترسی ندارید، باز هم می­‌توانید در آن اطلاعات را ذخیره کنید. برای این کار تنها به me@onenote.com  ایمیل می­‌زنید و ایمیل‌تان در بخش موردنظر در حساب کاربری شما ذخیره می­‌شود. البته فراموش نکنید که ابتدا باید به سایت www.onenote.com رفته و تنظیمات مربوط به ایمیل و مقصد ذخیره شدن ایمیل‌­ها را انجام دهید.

اگر طراحی­‌های مجموعه‌ی آفیس را می‌­پسندید، قطعا این اپلیکیشن ارزش دانلود و استفاده را دارد.

Pros

  • امکان مدیریت ساده‌ی یادداشت‌ها
  • امکان دسترسی به یادداشت‌ها در پلتفرم‌های مختلف (مک، ویندوز، اندروید و وب)
  • همگام‌سازی خودکار یادداشت‌ها در فضای ابری وان درایو
  • امکان رمزگذاری روی یادداشت
  • ابزارهای ویرایشی متن به‌صورت کامل
  • امکان اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها
  • ایجاد یادداشت‌های صوتی در ساعت اندرویدی
  • دسترسی به یادداشت‌های اخیر در ساعت هوشمند

Cons

  • کامل نبودن نسخه‌ی ویندوزفون در مقایسه با نسخه‌ی اندروید و iOS

‌‌‌

دانلود

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. نازنین

    سلام
    امکان استفاده از برنامه بدون اکانت ماکروسافت به چه صورت است ؟

  2. بهنام

    چرا تو معایب ننوشتید عدم پشتیبانی از فارسی؟
    گوشیم نوت ۵ و اینم روش پیشفرض بود

  3. مصطفی

    چطوری میشه فونت رو در نسخه مک تغییر داد؟ هر چی میزنم همون فونت مزخرف آریاله

  4. داریوش

    مهمترین چیزی که باید بگید را نگفتید. اینکه فارسی را درست نشون نمیده. این یعنی عملن به درد کاربران اندروید (که بیتشرین تعداد را در مقابل بقیه پلتفرم ها دارن) نمیخوره! چطور چنین چیزی را جا نداختید؟ کافیه توی بازار میرفتید و یه نگاهی به کامنت ها مینداختید.

  5. علی

    در اندروید فارسیش بر عکس است
    به درد نمیخورد

  6. mohammad

    در ویندوز ۱۰ موبایل برنامه کامل شده واقعا

  7. حسین

    بشخصه evernote. روترجیح میدم!

    1. آرش ادیبان

      لایک

  8. مهدی طهمورسی

    کامل نبودن نسخه وین فون نه ویدوز فونش چون تو ۱۰ نه تنها که نسخه کامل هست بلکه با قابلیت کانتینیوم امکان استفاده از نسخه PC را فراهم می کنه اطلاعات ناقص از نبود گوشی های مایکروسافت تو شاپتون و نوشتن اطلاعات غلط مثل این مورد که گوشی Lumia 950 or 950 XL زبان فاسی ساپورت نمی کنه که جوکی بیش نیست چون نتنها زبان فارسی ساپورت می کنه بلکه میتونید کلا منو ها و تمامی اخطار های موجود در وین فون و ویندوز فون را فارسی کنید که مثلشم نه تو اندروید هست نه تو آی او اس (ازنظر کیفی)

  9. امیرضیایی

    در اینکه onenote خیلی زیاد خوبه شکی نیست اما در نسخه موبایل زبان فارسی رو پشتیبانی نمی کنه و تمام حروف بهم ریخته نمایش داده میشه.

  10. صنایع سلولزی ایران

    سرویس‌های مایکروسافت همیشه بهترینن!
    سپاس از تهیه این نوشته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه