معرفی و بررسی اپلیکیشن WikiArt؛ دانش‌نامه‌ای برای هنردوستان

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اپلیکیشن-ویکی-آرت

اگر از علاقه­‌مندان به هنر هستید، احتمالا با «ویکی­‌آرت» (WikiArt) که یک دایره‌­المعارف آن­لاین هنرهای زیبا است، آشنا هستید. کاربران اندروید این اپلیکیشن را با نام Art-droid می‌شناسند.

اگر بخواهید درباره‌ی یک نقاش اطلاعاتی کسب کنید، احتمالا در اینترنت جست‌­وجو می­‌کنید و اولین صفحه­‌ای که ممکن است باز کنید، ویکی‌­پدیا است. اما اگر بخواهید آثار جامعی از آن هنرمند یا اطلاعات مربوط به آثار او را پیدا کنید، کار کمی سخت­‌تر می‌شود. باید صفحات متعددی را جست‌­وجو کرده تا اطلاعات مدنظر خود را بیابید. شاید در بسیاری از موارد موفق نشوید به اطلاعات جامعی دست پیدا کنید. ما در ادامه اپلیکیشنی را به شما معرفی می‌کنیم که کارتان را به‌مراتب ساده‌تر می‌کند. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌    ‌‌   ‌‌    ‌‌   ‌

در اپلیکیشن ویکی‌آرت، ۱۱۰۰۰۰ اثر از ۲۰۰۰ هنرمند در دسترس است. این آثار هنری که از ۷۳ کشور جهان جمع‌­آوری شده‌­اند، به محدود‌ه‌ی زمانی بین قرن ۱۲ تا ۲۱ میلادی تعلق دارند.

ویکی-آرت

اپلیکیشن ویکی‌­آرت دارای یک رابط کاربری ساده است که برای دسترسی به آثار هنری امکانات خوبی را در اختیارتان قرار می‌­دهد. برای مثال می­‌توانید از میان هنرمندان، براساس ملیت، قرن، جنسیت یا شاخه‌ی موردنظر جست‌و­جو کنید. همچنین اگر به دنبال آثار هنرمند خاصی هستید، می‌­توانید نام هنرمند یا نام اثر او را نیز جست‌­وجو کنید.

ویکی-آرت۲

هنگامی‌که یک اثر هنری را انتخاب کنید، می‌­توانید اطلاعات اثر، مانند سال خلق، سبک اثر، تکنیک به‌کار رفته در آن و اطلاعات تکمیلی دیگری را ببینید.

ویکی-آرت۵

اگر می­‌خواهید به برخی آثار، راحت‌تر دسترسی داشته باشید، می‌­توانید آن را در لیست علاقه‌­مندی­‌های خود قرار دهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن هنرمند، نیازی نیست مجددا در مرورگر خود جست‌­وجو کرده و پروفایل ویکی­‌پدیای او را باز کنید. لینک پروفایل آن هنرمند، در اپلیکیشن در دسترس است. علاوه بر این موارد، می‌­توانید آثار مورد علاقه‌ی خود را به اشتراک بگذارید.

البته فراموش نکنید که برای دسترسی به اطلاعات جامع این دایره­‌المعارف باید به اینترنت متصل باشید. ویکی‌­آرت نیز مانند ویکی­پدیا بوده و ایجاد و ویرایش محتوا در آن آزاد است و هر کس که بخواهد می‌­تواند در این پروژه شرکت کند. صحت و کیفیت این اطلاعات نیز به‌طور مداوم به‌­روزرسانی می‌شود.

ویکی-آرت۷

ویکی­‌آرت پروژه­‌ای است که در آن تلاش می­‌شود هنرهای کلاسیک در دسترس و قابل‌فهم باشد؛ این اپلیکیشن شکل جدیدی از تعامل میان هنرمندان معاصر را با هنر کلاسیک برقرار می‌کند. این دایره‌المعارف برای علاقه­‌مندان و هنرمندان، یک مرجع بزرگ، پرکاربرد و جالب است. اگر شما هم می­‌خواهید از این اطلاعات بهره­‌مند شوید، این اپ سبک را دانلود کنید. این اپلیکیشن برای اندروید با نام Art-droid و در سیستم عامل iOS با نام WikiArt در دسترس است.

‌‌‌   ‌‌

Pros

  • دسترسی به بیش از ۱۱۰۰۰۰ اثر
  • امکان جست‌وجو بر اساس نام هنرمند یا نام اثر
  • دسترسی به آثار هنرمندان بر اساس تقسیم‌بندی‌های مختلف
  • دسترسی به پروفایل ویکی‌پدیای کاربر
  • دسترسی به اطلاعات اثر
  • امکان به اشتراک‌گذاری آثار

Cons

  • در دسترس نبودن محتوای اپلیکیشن در حالت آفلاین

‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar farshid

    این اپ برای ویندوز ساخته نشده؟

  2. Avatar hesam

    مرسی بابت معرفی این اپ

  3. Avatar رضا سیدعباسی

    پست عالی بود. واقعا همچین دانشنامه ای نیاز بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه