تجربه ۳۸ مگابیت سرعت؛ سیم‌کارت شاتل در برابر رقبا

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه
شاتل موبایل

شرکت شاتل را بیشتر به واسطه عرضه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL می‌شناسیم؛ اما شاتل از چند هفته پیش وارد حوزه ارتباطات همراه هم شده است. این شرکت در یازدهم شهریور ۹۶، سرویس شاتل موبایل را معرفی کرد؛ بدین معنی که از این به بعد شاتل به عنوان یک اپراتور موبایل هم فعالیت می‌کند. شاتل استراتژی خود در این حوزه را ارائه خدمات همگرای ثابت و سیار اعلام کرد، براساس برنامه شاتل، این شرکت با تبدیل شدن به یک بازیگر چهار وجهی در ارائه خدمات اینترنت ثابت، تلفن ثابت، تلفن همراه و خدمات چندرسانه ای امکان دسترسی یکپارچه و همگرا با این خدمات را برای مشترکین خود فراهم خواهد ساخت.

البته به طور دقیق باید گفت که شاتل موبایل یک MVNO یا «اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه» خواهد بود. و دقیقتر آن است که بگوییم در حال حاضر این اپراتور تنها full MVNO ایران است، یعنی اینکه شاتل موبایل در مجموعه نیازمندی های فنی ایجاد یک شبکه تلفن همراه، تمام زیرساخت های فنی و مستقل خود از جمله هسته شبکه (core network) اختصاصی خود را ایجاد و پیاده سازی کرده و تنها از ظرفیت آنتن های اپراتورهای تلفن همراه استفاده میکند.

در حال  حاضر و بر اساس پروانه های صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات، دو نوع اپراتور مجازی light MVNO و Full MVNO درکشور وجود دارد.  اپراتور مجازی light، خدمات و سرویس‌های اپراتور اصلی را به صورت عمده خریداری و آن‌ها را با توجه به نیاز بازار با برند تجاری خودش عرضه می‌کند. اما شاتل موبایل فراتر از یک اپراتور مجازی عمل می‌کند. با توجه به ادعای مسولان این شرکت، شاتل موبایل در حال حاضر یک Full MVNO است؛ یعنی تمام امکانات و تجهیزات فنی هسته شبکه را به صورت اختصاصی ایجاد و داراست و با بکارگیری زیرساخت آنتن های رادیویی اپراتورهای تلفن همراه موجود، خدمات مخصوص خود را ارائه می‌دهد و به این سبب و برخلاف برخی اپراتورهای مجازی که به صورت برندریسلر فعالیت میکنند و صرفا بازفروشنده محصولات و خدمات اپراتور میباشند، میتواند در حوزه های مختلف مرتبط با هسته شبکه، ارزش آفرینی کرده و وجه تمایز ایجاد کند

 

پیش شماره

شاتل موبایل سیم‌کارت‌های ۳G، ۴G و ۴.۵G  با پیش شماره ۰۹۹۸ ارایه می‌کند و هیچ‌گونه خدمات ۲G ندارد. این موضوع می‌تواند یکی از نقاط قوت شاتل موبایل باشد. در حال حاضر اینترنت پر سرعت تلفن‌های همراه بیش از گذشته مورد استفاده کاربران قرار گرفته و این اقدام شاتل می‌تواند یک ویژگی منحصر به فرد باشد. از طرف دیگر شاتل اعلام کرده که از مدتی دیگر خدمات TD-LTE را روی فرکانس ۲۶۰۰ گیگاهرتز ارایه می‌دهد که بر خلاف سایر سرویس دهندگان خدمات TDD روی بخش قابل توجهی از گوشی های تلفن همراه موجود در بازار قابل استفاده می باشد. این فرکانس به طور معمول برای پوشش شبکه‌های ۴G-LTE استفاده می‌شود و به همین دلیل می‌توان احتمال داد که کیفیت TD-LTE این شرکت در مقایسه با شرکت‌های دیگر بهتر باشد.

 

سیم‌کارت شاتل

مزیت‌های رقابتی شاتل موبایل

اما شاتل موبایل برای اینکه بتواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد، مسیر سختی در پیش دارد. این شرکت باید خدماتی ارایه کند که نظر مشتری را جلب کنند. از مزیت‌های شبکه شاتل موبایل می‌توان به پوشش خدمات در نزدیک به ۶۰۰ شهر ایران اشاره کرد. همچنین امکان انتقال بخشی از باقی مانده بسته‌های اینترنت همراه شاتل موبایل به دوره بعد یکی دیگر از مزیت‌های اصلی این اپراتور است.. مزیت دیگر شاتل موبایل تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت است، این تعرفه ویژه، برای مشترکینی که با وجود باقی بودن اعتبار زمانی بسته، حجم خریداری شده اینترنت خود را به پایان رسانده‌اند به صورت خودکار فعال میشود.

در تمامی اپراتورهای تلفن همراه کشور، با پایان اعتبار حجمی بسته، و در صورت عدم خرید یک بسته دیگر، کارکرد اینترنت همراه مشترک به صورت مصرف آزاد و با قیمتی در حدود ۶۰ هزار تومان به ازای هر گیگابایت محاسبه میشود، در حالی که با استفاده از سرویس “تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت” ، مشترکین این اپراتور با پایان حجم بسته اینترنت خود و تا پایان دوره اعتبار زمانی همان بسته با استفاده از تعرفه ویژه مصرف آزاد، برای استفاده از اینترنت هزینه ای در حدود ۷۵۰۰ تومان به ازای هر گیگا بایت پرداخت میکنند که باعث کاهش شدید هزینه های ارتباطی این دسته از مشترکین میشود.

البته همگرایی بین خدمات ثابت، سیار و محتوایی مهمترین مزیت رقابتی شاتل با سایر اپراتورهای کشور است.

یکی دیگر از طرح‌های جذاب این اپراتور موبایل می‌تواند خدمات پس پرداخت و پیش پرداخت باشد. پیش پرداخت همانند سیم‌کارت‌های اعتباری و پس پرداخت مثل سیم‌کارت‌های دائمی.

پس پرداخت

در طرح پس پرداخت مشترکان شاتل موبایل صورت حسابی را دریافت می‌کنند که در آن هزینه استفاده از مکالمه، پیامک، اینترنت همراه و هر سرویس دیگری که براساس محتوا و ارزش افزوده باشد ذکر شده است. در واقع در انتهای هر دوره صورت حسابی برای مشترکین ارسال می‌شود که افراد باید آن‌را پرداخت کنند. همچنین شاتل موبایل می‌گوید چیزی به عنوان ارسال قبض در سیستم این شرکت وجود ندارد و از اینترنت و دیگر روش‌های مدرن‌تر برای اطلاع‌رسانی به مشترکان درباره‌ی هزینه‌ی دوره‌ها استفاده می‌شود. شاتل موبایل اعلام کرده نظام تعرفه گذاری متفاوتی برای سیم کارت های پس پرداخت خود در نظر گرفته که به زودی آن را به بازار معرفی خواهد کرد.

 

مدیریت اینترنت سیم‌کارت شاتل

پیش پرداخت

با استفاده از سیم‌کارت‌های شاتل می‌توانید از روش پیش پرداخت استفاده کنید. این روش کاملا شبیه به سیم‌کارت‌های اعتباری دیگر اپراتورهای موبایل است. در این روش کاربران پس از شارژ سیم‌کارت خود، می‌توانند به همان اندازه مبلغ شارژ از خدمات مختلف شاتل استفاده کنند.  همچنین هیچ‌گونه کارت شارژ فیزیکی برای این سیم‌کارت‌ها عرضه نمی‌شود. کاربران به صورت الکترونیکی و استفاده از سرویس‌های مختلف مثل خرید اینترنتی، اپلیکیشن، تلفن گویا، کدهای دستوری USSD، ترمینال های فروشگاهی POS و خودپردازهای بانکی می‌توانند سیم‌کارت‌شان را در هر لحظه شارژ کنند.

 

ترکیب پس پرداخت و پیش پرداخت

کاربران می‌توانند این دو روش پرداخت را به صورت ترکیبی استفاده کنند. مثلا می‌توانند هزینه تماس و ارسال پیام کوتاه را از قبل بپردازند و هزینه استفاده از اینترنت و رومینگ را بعدا و پس از ارسال صورت حساب پرداخت کنند. شاتل موبایل کارکرد اصلی این خدمت را که برای اولین بار توسط این شرکت به بازار معرفی شده علاوه بر مشتریان سازمانی، برای مشترکینی مناسب می داند که مایلند با مدیریت هزینه های خود خدماتی مثل تعرفه مصرف آزاد اینترنت و یا استفاده از خدمات رومینگ بین الملل خود را به صورت پیش پرداخت و سایر خدمات خود را به صورت پس پرداخت مدیریت و پرداخت نمایند.

 

مکالمه گروهی

یکی دیگر از خدمات شاتل موبایل، مکالمه گروهی است. این سرویس می‌تواند برای کنفرانس‌های صوتی کاملا مناسب باشد. در این روش مشترکین می‌توانند به صورت همزمان با چند شماره مختلف تماس بگیرند و همزمان با چند نفر صحبت کنند. خوشبختانه این سرویس به صورت پیش فرض روی تمام سیم‌کارت‌های شاتل فعال است؛ اما گوشی شما هم باید از آن پشتیبانی کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که در این سرویس هزینه تماس برعهده فرد تماس گیرنده خواهد بود.

 

سایر خدمات

از دیگر خدمات شاتل موبایل می‌توانیم به انتقال تماس‌های دریافتی به شماره دیگر، انتظار مکالمه، با من تماس بگیر، افزایش اعتبار، انتقال اعتبار، پیام‌گیر صوتی و اطلاع از تماس‌های از دست رفته اشاره کرد. همچنین که امکان ارسال و دریافت پیامک و مکالمه هم وجود دارد.

 

در لحظه سیم‌کارت‌تان را مدیریت کنید

یکی از ویژگی‌های سیم‌کارت شاتل را می‌توان منوی مدیریت سیم‌کارت در سایت شاتل شاتل موبایل به نشانی www.shatelmobile.ir دانست. با مراجعه به سایت شاتل موبایل امکانات زیادی در اختیار خواهید داشت که برخی از آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند. زمانی که وارد پروفایل‌ خود می‌شوید به قسمت خدمات مراجعه کنید تا با لیستی از خدمات سیم‌کارت شاتل روبرو شوید.

مثلا می‌توانید تماس‌های دریافتی یا امکان برقرار کردن تماس و تماس بین المللی را فعال و یا غیرفعال کنید.  امکان قطع و وصل کردن اینترنت همراه به تفکیک ۳G و ۴G و مکالمه گروهی یا تماس های اطلاع رسانی و پیامک ورودی و خروجی را هم در این قسمت مشاهده خواهید کرد. یکسری ویژگی‌های رومینگ را هم در این قسمت مشاهده خواهید کرد. می‌توانید استفاده اینترنت در حالت رومینگ و برقراری تماس در این حالت را فعال یا غیرفعال کنید.

از دیگر امکانات این قسمت می‌توانیم به امکان مدیریت آنلاین انتقال تماس‌ها در زمان اشغال بودن خط، انتقال تماس در هنگام عدم پاسخگویی، انتقال تماس در صورت در دسترس نبودن و حتی انتقال کلیه پیام‌ها به شماره‌ای دیگر اشاره کرد. به طور مثال امکان انتقال تماس به هنگام در دسترس نبودن را می‌توانید در زمانی استفاده کنید که سیم‌کارت خود را گم کرده‌اید یا گوشی‌ شما دزدیده شده یا در خانه جا گذاشته اید است. در این زمان بدون اینکه نیازی به گوشی یا سیم‌کارت باشد، می‌توانید تماس‌ها را به شماره‌ای دیگر انتقال دهید و یا این ویژگی را غیرفعال کنید.

همچنین در پروفایل‌ خود می‌توانید سیم‌کارت را به مبلغ مورد نظر شارژ کنید و حتی شارژ را به سیم‌کارت‌های دیگر بفرستید. امکان خرید بسته‌های مختلف هم در این سایت وجود دارد.  برای فعال یا غیر فعال کردن این ویژگی‌ها هیچ کار خاصی با سیم‌کارت و گوشی انجام نخواهید داد. تمام آن‌ها از طریق منوی خدمات فعال یا غیرفعال خواهند شد.

 

مدیریت سیم‌کارت در سایت شاتل موبایل

 

نوع سیم‌کارت

سیم‌کارت‌های شاتل در دو مدل اعتباری و دائمی راهی بازار می‌شوند ولی در حال حاضر فقط سیم‌کارت‌های اعتباری این شرکت فروخته می‌شوند. به این دلیل که در بازار فعلی اپراتورهای تلفن‌های همراه کشور، دیگر کسی به سمت خرید سیم‌کارت دائم آن هم از یک اپراتور جدید نمی‌رود. همچنین امکان مدیریت مکالمات و مصرف اینترنت یکی از ویژگی‌های خوب سیم‌کارت‌های اعتباری به حساب می‌آید.

البته شاتل به این موضوع اشاره کرده که طرح فروش سیم‌کارت‌های دائمی خودش را از چند وقت دیگر شروع می‌کند و این نوع سیم‌کارت‌ها تنها برای افرادی فعال می‌شوند که خودشان سیم‌کارت دائمی دیگر اپراتورها را دارند و می‌خواهند با حفظ شماره و پیش شماره سیم کارت فعلی خود به شاتل موبایل ترابرد کنند.

 

هزینه مکالمه و پیام کوتاه

شاتل موبایل در این قسمت و در بخش سیم کارت اعتباری رقابتی عمل کرده است به طوری که تعرفه سیم کارت های اعتباری این اپراتور با احتساب ویژگی های انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد و تعرفه ۰.۰۷۵ ریالی تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت، مقرون به صرفه ترین تعرفه سیم کارت اعتباری کشور را به بازار معرفی کرده است. در واقع هزینه مکالمه درون شبکه و برون شبکه سیم‌کارت‌های پیش پرداخت (اعتباری) این شرکت از دو اپراتور اصلی ایرانسل و همراه اول ارزان‌تر است و هزینه ارسال پیام کوتاه فارسی نسبت به بقیه اپراتورها ارزان‌تر و در انگلیسی بعد از ایرانسل رتبه دوم را در ارزانی دارد. به طور مثال هزینه مکالمه درون شبکه این اپراتور برای هر دقیقه ۵۵۵ ریال است.  هزینه مکالمه برون شبکه هم برای هر دقیقه ۸۸۸ ریال است. هزینه ارسال پیام کوتاه انگلیسی ۲۲۲ ریال و هزینه ارسال پیام کوتاه فارسی هم ۱۱۱ ریال است. هزینه استفاده اینترنت همراه به ازای هر کیلوبایت هم ۰٫۶ تا ۰.۰۷۵ ریال اعلام شده است.

 

مقایسه تعرفه‌ها با دیگر اپراتورها

 

پوشش آنتن

در زمان خرید سیم‌کارت جدید آن هم از یک اپراتور تازه، آنتن دهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پوشش آنتن خوب می‌تواند یکی از رقابتی‌ترین ویژگی‌های یک سرویس موبایل جدید باشد. اینکه کاربران بتوانند در منطقه‌های بیشتری از سرویس‌های سیم‌کارتشان استفاده کنند، اصلی‌ترین ویژگی یک سیم‌کارت جدید به حساب می‌آید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم سیم‌کارت شاتل را در منطقه‌های مختلف تهران بررسی کنیم و ببینیم این سیم‌کارت جدید در چه منطقه‌هایی آنتن می‌دهد و در چه منطقه‌هایی ضعیف عمل می‌کند. سفر خودمان را برای تست پوشش آنتن گوشی سیم‌کارت شاتل از میدان تجریش شروع کردیم. در طول مسیری که به این منطقه برسیم هم با پوشش کامل آنتن و اینترنت مواجه بودیم. سرعت اینترنت هم در این منطفه بسیار خوب بود که در ادامه می‌توانید تصویر آن را مشاهده کنید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تست‌های ما در تاریخ ۲۱ شهریور ماه انجام شده است. همچنین در زمان انجام این تست‌ها هیچ گونه تغییراتی در تنظیمات گوشی انجام نشده و گوشی با اتنظیمات پیش‌فرض مورد استفاده گرفت.

حداکثر سرعت دانلود در میدان تجریش ۳۳۷۲.۲ کیلوبایت بر ثانیه (۲۶.۹۷۷۶ مگابیت برثانیه)

پس از میدان تجریش به سمت چهار راه پارک‌وی حرکت کردیم. در این منطقه هم هم پوشش آنتن و هم سرعت اینترنت بسیار خوبی را تجربه کردیم.

حداکثر سرعت دانلود در چهارراه پارک‌وی ۳۳۵۶.۶ کیلوبایت بر ثانیه (۲۶.۸۵۲۸ مگابیت برثانیه)

در ادامه به سمت میدان هفت تیر حرکت کردیم. البته در این قسمت توقف نداشتیم اما تست پوشش آنتن و سرعت اینترنت  در حال حرکت باز هم ما را شگفت‌زده کرد.

حداکثر سرعت دانلود در میدان هفت تیر ۱۹۹۸.۶ کیلوبایت بر ثانیه (۱۵.۹۸۸۸ مگابیت برثانیه)

سپس به میدان ولیعصر رسیدیم. در میدان ولیعصر هم با پوشش آنتن خوبی مواجه شدیم؛ اما برای اینکه کمی بیشتری قدرت آنتن دهی این سیم‌کارت را به چالش بکشیم به سمت متروی میدان ولیعصر رفتیم. در محوطه باز مترو میدان ولیعصر هم همه چیز خوب بود و با سرعت اینترنت خوب و آنتن دهی کامل مواجه شدیم.

حداکثر سرعت دانلود در محوطه مترو میدان ولیعصر ۳۶۶۸.۶ کیلوبایت بر ثانیه (۲۹.۳۴۸۸ مگابیت برثانیه)

البته زمانی که وارد ایستگاه مترو شدیم همه چیز تغییر کرد. سیم‌کارت شاتل در حال حاضر در ایستگاه‌های مترو آنتن نمی‌دهد. در واقع پوشش آنتن و اینترنت در ایستگاه‌های مترو به صفر می‌رسد و عملا نمی‌توانید از سیم‌کارت‌تان استفاده کنید. این آزمایش‌ را در ایستگاه مترو میدان ولیعصر، تئاتر شهر، توحید، شادمان، دکتر حبیب‌اله، استاد معین و میدان آزادی انجام دادیم و در طول مسیر، پوشش سیم‌کارت شاتل صفر بود.

در حال حاضر سیم‌کارت شاتل در ایستگاه‌های مترو آنتن نمی‌دهد

 

 

در ایستگاه تاکسی میدان آزادی هم بار دیگر آنتن دهی و سرعت اینترنت بسیار خوبی را تجربه کردیم.

حداکثر سرعت دانلود در ایستگاه تاکسی میدان آزادی ۳۶۶۸.۶ کیلوبایت بر ثانیه (۲۹.۳۴۸۸ مگابیت برثانیه)

برای ادامه تست پوشش آنتن دهی و سرعت اینترنت سیم‌کارت شاتل به سمت میدان صنعت رفتیم. در این نقطه از شهر تهران هم با پوشش خوب آنتن و اینترنت مواجه شدیم.

حداکثر سرعت دانلود در ایستگاه تاکسی میدان آزادی ۱۳۴۹.۰ کیلوبایت بر ثانیه (۱۰ مگابیت برثانیه)

در ادامه به سمت فلکه اول تهران‌پارس رفتیم. در طول مسیر طولانی از میدان صنعت و به سمت تهران‌پارس سیم‌کارت شاتل کاملا از پوشش آنتن و اینترنت برخوردار بود. در مقصد هم با نتیجه قابل قبولی مواجه شدیم که می‌توانید تصویر آن را در ادامه مشاهده کنید.

حداکثر سرعت دانلود در فلکه اول تهرانپارس ۳۳۲۰.۸ کیلوبایت بر ثانیه (۲۶.۵۶۶۴ مگابیت برثانیه)

آخرین مقصد ما هم به سمت دیجی‌کالا و میدان ونک بود. بهترین عملکرد سیم‌کارت شاتل را در این محدوده دریافت کردیم.

حداکثر سرعت دانلود در دیجی‌کالا (محدوده میدان ونک) به ۴۷۶۹.۶ کیلوبایت بر ثانیه رسید (۳۸.۱۵۶۸ مگابیت برثانیه)

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۴ دیدگاه
  1. Avatar حسن

    با این دیگاه هایی که دیدم مثل سیم کارت آپتل که به اوپراتور ایرانسل وصل میشه و البته با تغییر دستی روی همراه میره، پهنای باند اینترنتش محدود هستش روی سرعت ۱۵ مگابیت بر ثانیه که اصلا جالب نیست، شاتل هم محدودیت باند روی ۳۰ مگابیت بر ثانیه قفل هستش 😐😐

  2. Avatar رضا

    آنتن دهی فوق العاده ضعیف در مناطق حاشیه ای و داخل مترو، مصرف باطری فوق العاده بالا، اینترنت ۲G برخلاف انتظار و هزار تا عیب و ایراد دیگه
    و در آخر با مکانیسم OTA قابلیت کنترل گوشی و دسترسی به کایه اطلاعت و موقعیت شما رو دارند. 🙋

  3. Avatar حسین

    با اینکه ۴.۵ جی رو نشون میده اما سرعتش خیلییی پایینه و هرگز به سرعت واقعی اون اپراتور اصلی نمیرسه شاید سرعتش یک دهمه. نمیدونم چرا اینطوریه

  4. Avatar سعید راح

    بدترین اینترنت موبایلی و انت دهی خطی که تجربه کردم شاتل بود .
    بنظرم تو اینترنت موبایل اول از همه اول همراه اوله تو سرعت و کیفیت بعدش ایرانسله .
    من به علت گران شدن اینترنت دو شبکه اصلی یه سیمکارت شاتل گرفتم برای استفاده ی دیتا ولی خط دهی و انتن دهی بسیار ضعیف بود و مجبورم برگردم به همون همراه اول که اینترنت گرون ولی پر سرعت و پایدار رو بخرم .

    با شاتل به گذشته سفر کردم که واسه باز کردن یه سایت باید چند دقیقه صبر میکردم ! 😅

    1. Avatar علی

      کلا یه چیزی بهت بگم که هر منطقه ای آنتن دهی متفاوت داره
      اولا الان واسه منی که تو توس مشهد هستم اتفاقا بدترین سرعت مال همراه اوله کمتر ۵۰۰ کیلوبایت افتضاحع
      بعدش شاتل البته باسر عت چشمگیر ۲.۵ (در صورتی که به دکل ایرانسل تنظیمش کنید البته)
      و بعد ش ایرانسله با دوبرابر سرعت شاتل البته افت سرعت پیدا میکنه بشدت در ظهر}
      دوما باید تنظیمش کنی که به کدوم دکل (ایرانسل و همراه و رایتل) وصل بشه تا با مقایسه شون بفهمی با کدوم سرعت بهتری می گیری این قابلیتی باحالی که شاتل داره بقیه اپراتور ها ندارن بهتره باشماره گیری ستاره ۱ مربع از حالت خودکار برش دارین خودتون تنظیم دستی کنید
      سوما بنظر میاد بلد نیستی سیم کارت رو فعال کنی چون موقع خریدنش وقتی تو گوشی میزاری نتش بالا نمیاد باید واسش APN ایجاد کنی

  5. Avatar رضا

    شاتل از دکل های رایتل سرویس میگیره و برخلافه ادعاهایی که مبنی بر اینترنت ۴G و ۴.۵G داره اصلا سرعت قابل قبولی ارائه نمیکنه.وقتی سیم کارت رو داخل گوشی میزارم LTE بالای صفحه گوشی میاد و آنتن دهی هم پر است اما سرعتش به ۱MB نمیرسه!!!!

  6. Avatar مهدی

    سرعت اینترتش خوبه ولی مصرف باتریش حداقل ۱.۵ برابر بالا میبره
    یرای اینکه همیشه ۳g یا ۴g باشه باید بتونید تنظیمات کوشیتون رو روی خالتی بگذارید که فقط ۳gو ۴g وصل شه
    با این کد تو بعضی ازگوشیا میشه مود شبکه رو‌تغییر داد
    *#*#۴۶۳۶#*#*
    تو گوشیای شیا ولنوو zuk تست کردم

  7. Avatar پرگل

    سلام من از اسفند ۹۶ سیم کارت شاتل دارم در ابتدا اصلا ۴G نمی شد فقط H اما از اردیبهشت ماه ۹۷ پوشش اون گستردگی فوق العاده پیدا کرد و اینترنت پر سرعت ۴.۵G واقعا ازش راضی هستم جاهایی که ایرانسل اصلا مکالمه نداشت من با بالاترین سرعت از اینترنت شاتل استفاده کردم .موفق باشید

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه