گوگل می‌خواهد یک برنامه‌ی پیام‌رسانی هوشمند بسازد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
برنامه پیام‌رسانی گوگل

گوگل می‌خواهد برای رقابت با فیس‌بوک و دیگر سرویس‌ها یک اپلیکیشن پیام‌رسانی جدید توسعه دهد.

هدف گوگل این است که در زمینه‌ی جستجو از دیگر سرویس‌های پیام‌رسانی مثل فیس‌بوک مسنجر عقب نماند.

براساس خبری که در وال استریت ژورنال منتشر شده، گوگل می‌خواهد یک سرویس پیام‌رسانی جدید برای دستگاه‌های موبایل بسازد تا با سرویس‌های دیگر مثل «فیس‌بوک مسنجر» (Facebook Messenger)، اسکایپ و واتس‌اپ رقابت کند. در این گزارش همچنین گفته شده که گوگل در نظر دارد آن را به تکنولوژی هوش مصنوعی هم مجهز کند، چرا که این برنامه با یک چت‌بات (Chatbot) هم همراه خواهد بود. حداقل یک سال می‌شود که گوگل روی این سرویس جدید کار می‌کند.

مشخص نیست که این ربات هوشمند در زمان عرضه‌ی سرویس تا چه اندازه قدرتمند خواهد بود. به احتمال زیاد می‌تواند اکثر کارهای گوگل سرچ را انجام دهد. به این ترتیب، شاید بتوان مثلا برای دریافت اطلاعاتی درباره‌ی وضعیت آب و هوا پیام فرستاد. احتمالا گوگل اجازه خواهد داد که دیگر توسعه‌دهندگان هم چت‌بات‌هایی بسازند که در این سرویس اجرا می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید پاسخ مورد نظرتان را از برنامه‌ای که اطلاعات لازم را دارد، دریافت کنید.

هدف گوگل این است که در زمینه‌ی جستجو از دیگر سرویس‌های پیام‌رسانی مثل فیس‌بوک مسنجر عقب نماند. گوگل در حال حاضر برنامه‌ی پیام‌رسانی «هنگ اوتس» ( Hangouts) را دارد که اوضاع خوبی ندارد و تعداد کاربران آن بسیار کم است. بنابراین، توسعه‌ی یک اپلیکیشن پیام‌رسانی جدید برای گوگل منطقی به نظر می‌رسد.

ظاهرا این سرویس با هدف رقابت با Facebook M طراحی شده؛ این هم رباتی است که فیس‌بوک برای مسنجرش آزمایش می‌کند. M به طور اتوماتیک در یافتن پاسخ سوالات در وب جستجو می‌کند. این پروسه را یک قدم فراتر می‌برد. برای سوال‌های پیچیده‌تر یک دستیار انسان کنترل آن را به دست می‌گیرد. به این ترتیب M می‌تواند فراتر از توانایی‌های یک کامپیوتر عمل کند. در خبر ژورنال گفته شده که آیا گوگل هم قصد انجام کاری مشابه را دارد یا خیر. اما در هر صورت، هر سرویسی که ارایه دهد باید به اندازه‌ی کافی قدرتمند باشد تا بتواند کاربران را به خود جذب کند.

منبع: WSJ

اخبار مرتبط: 

پیام‌رسان فیسبوک به قابلیت تشخیص چهره مجهز شد

ضعف امنیتی بزرگ در اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سرباز

    به خاطر عقب نموندن از فیسبوک و اینا نیست.
    واسه عقب نموندن از سرویس های جاسوسی هستش.این همه اطلاعات مردم رو میدزده،طلبکارم هست.

  2. Avatar امیر حسین

    سلام مگه پیام رسان نداشت؟؟؟
    پس هنگ اوتس چی بود ?

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه